Vanaf wanneer geen ochtend fles meer?

Discussie in 'Voeding' gestart door tamtam78, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is 19 maanden en krijgt 's ochtends nog een fles.
    Dit doen we voornamelijk, omdat hij vaak erg vroeg wakker is meestal tussen 5.00 uur en 5.30 uur.
    Soms slaapt hij na de fles nog, maar vaak ook niet zoals vanmorgen.
    Gisteravond heeft hij slecht gegeten alleen een toetje, dus het kan daar doorkomen.
    Hij eet groente en aardappels meestal slecht, maar soms slaapt hij dus ook wel wat langer als hij weinig gegeten heeft.
    De avond fles hebben we er al een tijdje af, maar zelfs als we die gaven was hij vroeg wakker.
    Soms heeft hij ineens dagen dat hij 7.00 uur is, maar dat duurt meestal niet lang.
    Soms denk ik zal ik die fles gewoon niet meer geven, maar dan ben ik bang dat hij helemaal niet meer gaat slapen en ik zie het echt niet zitten om zo vroeg al naar beneden te gaan.
    Vanaf wanneer is bij jullie die fles er af gegaan of waarom geven jullie hem nog?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik geef nog de ochtendfles om de reden die jij aangeeft. Noor is zo vroeg wakker dat ik dat geen tijd vind voor een broodje als ontbijt. Als ze nou structureel om 5 uur wakker wordt zou ik er geen probleem mee hebben, maar er is geen pijl op te trekken. Ook 3 of 4 uur is geen uitzondering.

Het maakt hier ook niet uit of Noor nou goed heeft gegeten of een paar muizenhapjes of ik haar later of op een normaal tijdstip naar bed doe

Hier heb je dus mijn reden voor de ochtendfles.:)

3. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 4 en wij beginnen iedere morgen met koffie voor ons en een beker melk voor haar op bed. Dus ja, het is maar wat je zelf wilt, wij hebben gewoon de fles vervangen voor een beker en die eerste behoefte op de dag aan melk is toch geen ramp?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons is met 6 maanden de fles een papfles (of een bordje pap) geworden. Met 1 jaar gaat de papfles er grotendeels uit en gaat er een boterham komen met een bekertje melk. We hebben hier wel het geluk dat dochterlief pas rond 8 uur wakker wordt (of wakker gemaakt wordt)

Deel Deze Pagina