Wellicht zijn er meer mensen die dit interressant zullen vinden? Om 20:25 op ned3 bij keuringsdienst van waarde een item over 'wat zit er nu eigenlijk in potjesvoeding'. Het zal mij benieuwen!
Ik dacht dat er 7 klontjes suiker in zitten. Weet dat ik daarna zeker wist dat ik ze niet zou gaan geven.
Ja dat vond ik ook opvallend! Verder leuke uitzending! Grappig dat feitelijk alle deskundigen wel hetzelfde zeggen. Ik moet ook erg lachen om onze topkoks! DUH... die vinden mijn eten vast ook niet lekker (terwijl mijn omgeving me best een kokkie vindt) Leuk! Voor mij was de boodschap: Potjes zijn prima maar gebruik ze voor wat ze zijn: gemaksvoeding. Je eet zelf ook niet elke dag uit een potje of pakje! (toch?)
Mooi gezegd inderdaad, gewoon gemaksvoeding. Ik vind het niet te eten, je proeft echt niet de smaak van een product uit zón potje. Maar wat reserve voor onderwerg o.i.d. is wel handig.
Leuke uitzending! Verder eens met Cygnet. Wij gebruiken nooit potjes (ik werk vanuit huis, dus ik heb altijd wel de tijd om wat vers eten te bereiden).
Vorig jaar een heel discussie geweest over deze uitzending. Ik vond het einde vooral grappig als dat mens van Olvarit de smaken moest raden Ik heb die de-luxe potjes wel geprobeerd vorig jaar. Een hoop kruiden en een hoop saus erin, en voor de rest herken je niks (noch door te kijken noch door te proeven). Het was hier een noodgeval toen, en de kinderen vonden het overigens wel lekker.
De klontjes suiker in potjes voeding hebben ze laten zien bij de Keurings dienst van Waarde in een eerder seizoen. De aflevering van gisteren was eigenlijk deel 2. Heb deel 1 ook gezien en hierin kwamen geen artsen aan het woord volgens mij. Die hebben ze bij de tweede aflevering wel geintervieuwd.
Ja hier ook door de blender. Ik maak meestal voor 4 dagen voor Julian. En het fruit ook. Net weer even gekookt voor hem. Maak het wel altijd in de ochtend want in de avond heb ik geen tijd. Dan moet ik al zoveel. Ik maak dus mijn eigen gemaksvoeding ha ha. Vanavond krijgt hij courgette met aardappel. Echt favoriet van hem. En worteltjes met kip. Kip voor het eerst.
Weet je ook in welke potjes dan? Ik heb vorig jaar verschillende potjes geprobeerd en nergens kwam ik suiker tegen op ingrediëntenlijst. En ze mogen het echt niet erin gooien als ze het niet vermelden. Oh, en 4 klonktjes suiker..... op welke hoeveelheid voeding? Als ze die 4 klontjes in zo'n grote ton gooien die staat te koken en waar vervolgens 100potjes mee gevuld worden, zal het wel meevallen allemaal. Aan kunstvoeding wordt ook suiker toegevoegd.
Ik weet niet wanneer je dit gedroomd hebt maar het is gewoon niet waar of het moet op de ingrediëntslijst staan (en dat staat het niet). 7 klontjes suiker zitten ongeveer in een bakje vla van 200ml.. ik denk dat je een aantal dingen door de war haalt.
Ik heb nog nooit potjes eten gekocht en zal dat ook nooit doen. We eten zelf ook nooit uit een pakje, zakje of kant en klaar dus waarom mn kinderen wel. Ik kan gewoon niet geloven dat het gezond is wat er in zit. Het zal heus niet dodelijk zijn maar gezond kan ik me niet voorstellen.... Ik las hier ergens dat ze iets niet ergens in mogen gooien als ze het niet vermelde..... Was dit maar waar maar dit is helaas onzin... je zou eens moeten weten wat er in eten en drinken wordt gestopt. Er staat op cola flessen ook niet dat er varkensvet en formaldehyde in zit.... en toch zit het erin.....
Ze hebben niet gezegd dat er suiker is toegevoed. Ze laten alleen zien hoeveel gewicht aan suikers er in zo'n potje zit. Door het uit te beelden in suiker klontjes heeft het natuurlijk impact en dat is toch wat de programma makers willen bereiken. Ik weet zelf ook echt wel dat ze geen suiker mogen toevoegen en dat alle suiker die erin zit natuurlijke suikers zijn. Als je wil weten hoeveel gram suikers er in een potje zitten moet je kijken naar hoeveel gram koolhydraten. Wil niet zeggen dat het wel bewerkte producten zijn. Ik krijg mijn wortelprutje met alleen wortels echt niet hetzelfde als het potje in de winkel. Owja, hoeveel suikers in welk potje... geen idee, dan moet ik die aflevering terug kijken.