Ned.3 Keuringsdienst van waarde, potjes voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door sunshine1976, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wellicht zijn er meer mensen die dit interressant zullen vinden? Om 20:25 op ned3 bij keuringsdienst van waarde een item over 'wat zit er nu eigenlijk in potjesvoeding'.

Het zal mij benieuwen!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is een herhaling van een maadn of 18 geleden toch?

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    denk ook dat het een herhaling is, maar wel leuk om weer even te zien

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het idd wel interessant. Bedankt.

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik dacht dat er 7 klontjes suiker in zitten. Weet dat ik daarna zeker wist dat ik ze niet zou gaan geven.

6. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maak je nou een grapje :(

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik hoop het want dit is werkelijk BS!

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Trouwens wel raar dat ze zo staan te filmen op een afdeling neonatologie....

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja dat vond ik ook opvallend!

Verder leuke uitzending! Grappig dat feitelijk alle deskundigen wel hetzelfde zeggen. Ik moet ook erg lachen om onze topkoks! DUH... die vinden mijn eten vast ook niet lekker (terwijl mijn omgeving me best een kokkie vindt)

Leuk!

Voor mij was de boodschap:
    Potjes zijn prima maar gebruik ze voor wat ze zijn: gemaksvoeding. Je eet zelf ook niet elke dag uit een potje of pakje! (toch?)

10. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi gezegd inderdaad, gewoon gemaksvoeding. Ik vind het niet te eten, je proeft echt niet de smaak van een product uit zón potje. Maar wat reserve voor onderwerg o.i.d. is wel handig.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Leuke uitzending! Verder eens met Cygnet. Wij gebruiken nooit potjes (ik werk vanuit huis, dus ik heb altijd wel de tijd om wat vers eten te bereiden).

12. adi

adi Niet meer actief

Je DACHT, of je hebt het ergens gelezen of gezien?
    En waar in zitten?

Vaag bericht dit....

13. adi

adi Niet meer actief

Vorig jaar een heel discussie geweest over deze uitzending. Ik vond het einde vooral grappig als dat mens van Olvarit de smaken moest raden :)

Ik heb die de-luxe potjes wel geprobeerd vorig jaar. Een hoop kruiden en een hoop saus erin, en voor de rest herken je niks (noch door te kijken noch door te proeven).
    Het was hier een noodgeval toen, en de kinderen vonden het overigens wel lekker.

14. De klontjes suiker in potjes voeding hebben ze laten zien bij de Keurings dienst van Waarde in een eerder seizoen.

De aflevering van gisteren was eigenlijk deel 2. Heb deel 1 ook gezien en hierin kwamen geen artsen aan het woord volgens mij. Die hebben ze bij de tweede aflevering wel geintervieuwd.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja hier ook door de blender. Ik maak meestal voor 4 dagen voor Julian. En het fruit ook.

Net weer even gekookt voor hem. Maak het wel altijd in de ochtend want in de avond heb ik geen tijd. Dan moet ik al zoveel.

Ik maak dus mijn eigen gemaksvoeding ha ha.

Vanavond krijgt hij courgette met aardappel. Echt favoriet van hem. En worteltjes met kip. Kip voor het eerst.

16. adi

adi Niet meer actief

Weet je ook in welke potjes dan? Ik heb vorig jaar verschillende potjes geprobeerd en nergens kwam ik suiker tegen op ingrediëntenlijst. En ze mogen het echt niet erin gooien als ze het niet vermelden.

Oh, en 4 klonktjes suiker..... op welke hoeveelheid voeding? Als ze die 4 klontjes in zo'n grote ton gooien die staat te koken en waar vervolgens 100potjes mee gevuld worden, zal het wel meevallen allemaal.
    Aan kunstvoeding wordt ook suiker toegevoegd.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik weet niet wanneer je dit gedroomd hebt maar het is gewoon niet waar of het moet op de ingrediëntslijst staan (en dat staat het niet). 7 klontjes suiker zitten ongeveer in een bakje vla van 200ml.. ik denk dat je een aantal dingen door de war haalt.

18. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik heb nog nooit potjes eten gekocht en zal dat ook nooit doen.
    We eten zelf ook nooit uit een pakje, zakje of kant en klaar dus waarom mn kinderen wel.
    Ik kan gewoon niet geloven dat het gezond is wat er in zit.
    Het zal heus niet dodelijk zijn maar gezond kan ik me niet voorstellen....

Ik las hier ergens dat ze iets niet ergens in mogen gooien als ze het niet vermelde..... Was dit maar waar maar dit is helaas onzin... je zou eens moeten weten wat er in eten en drinken wordt gestopt.
    Er staat op cola flessen ook niet dat er varkensvet en formaldehyde in zit.... en toch zit het erin.....

19. Ze hebben niet gezegd dat er suiker is toegevoed.

Ze laten alleen zien hoeveel gewicht aan suikers er in zo'n potje zit. Door het uit te beelden in suiker klontjes heeft het natuurlijk impact en dat is toch wat de programma makers willen bereiken.

Ik weet zelf ook echt wel dat ze geen suiker mogen toevoegen en dat alle suiker die erin zit natuurlijke suikers zijn.
    Als je wil weten hoeveel gram suikers er in een potje zitten moet je kijken naar hoeveel gram koolhydraten.

Wil niet zeggen dat het wel bewerkte producten zijn. Ik krijg mijn wortelprutje met alleen wortels echt niet hetzelfde als het potje in de winkel.

Owja, hoeveel suikers in welk potje... geen idee, dan moet ik die aflevering terug kijken.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

??? leg eens uit

Deel Deze Pagina