Vanaf wanneer geen slaapzak meer in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Onze zoon is bijna 2 en slaapt nog met een slaapzak. Sowieso heerlijk met deze kou, maar buiten dat is hij ook erg beweeglijk in bed en blijft geen half uur onder een deken liggen.
    Vanaf wanneer sliep jouw kind zonder slaapzak en/of was het in staat om zelf onder de deken te blijven liggen? Of de deken te pakken als het er weer onder uit is gekropen?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nouw...dat ging hier eigenlijk tegelijk,

Net voor haar 2de verjaardag, wou ze niet meer in haar bedje. Dus naar haar grote bed, tegelijk leerde ze hoe ritsen werkte..dus de slaapzak was altijd uit!

En toen was het...nee die bed (groot) nie baby!!! en gillen gillen!

Ze blijft er goed onder liggen, hoewel ik ze nog wel een half jaar ergens als ik naar bed ging naar beneden moest trekken (kroop nog omhoog en tegen de rand aan liggen, deed ze in klein bedje ook)

Dus tsjah, zolang hij het er nog mee eens is...gewoon aan doen hihi.

Lekker warm toch en geborgen ook voor hem!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Onze zoon slaapt ook al een aantal weken in een junior bed, dat gaat prima, hij is er super trots op. En slaapt ook altijd bovenin. Ik vraag me af of hij het zonder slaapzak niet koud zou krijgen?
    Nu vind ik het sowieso geen optie hoor om te proberen, als het weer 25 graden of warmer is misschien... maar was wel benieuwd.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ergens rond de 1j8m. Het ging richting zomer, en mijn jochie had het te warm in zijn slaapzak. Toen nog gewoon lakentje en een dekentje.

Bij 2 kreeg hij een peuterbedje en kreeg hij daar een dekbed in (maar die gebruikte hij pas na weken ivm warm jochie)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Met zo'n 20 maanden, toen ging ze zelf de slaapzak steeds uittrekken en we gingen de zomer in, dus op warme dagen was een lakentje al warm zat. Ging eigenlijk probleemloos.

6. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Ik zit hier toevallig met dezelfde vraag :) zoontje krijgt over 3 weken een peuterbed dus ik lees even mee ;)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    koud krijgen, tsjah...volgens mij heeft ons meisje het niet koud (2 dikke dekbedden waar ze onder ligt, en een dunne katoenen pyjama met lange mouwen en pijpen....)

Ik ga altijd standaard voor het naar bed gaan ff kijken, en ze voelt nooit koud aan hoor...denk als ze het koud zou hebben dat ze vanzelf wel doorkrijgt dat ze de deken om zich heen moet trekken..ze trekt hem ook als ze bij ons kruipt over zich heen dus neem aan dat ze het wel kan.

Hoe doet jouw zoontje dat als hij bv ff bij jullie in bed kruipt om te knuffelen (sochtends) leg je hem er dan onder of laat je hem eronder kruipen hihi.

(moet wel zeggen, dat ze dat pas doet sinds ze idd in haar grote bed ligt, daarvoor in klein bedje lagen de dekens altijd opgekropt onderin)

En nu dekbed..misschien vind ze dat wel lekkerder..:D

8. tulip

tulip Niet meer actief

mijn dochter is nu ruim 2 en slaapt nog steeds in een slaapzak. Ze slaapt ook al in een groot bed. In de zomer heeft ze geen slaapzak aangehad, maar nu in de winter wel weer hoor, heerlijk warm op zo'n koud kamertje.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hmm even denken. Mijn zoontje ging met twee jaar over naar een groot bed. Ik dacht: mooi moment om de slaapzak uit te laten. Dat werd een drama dus slaapzak weer aan (ik wilde dat ding uitlaten omdat het zo warm was buiten en hij zijn bed uitdreef). Hij een aantal maanden gezweet, toen kwam er zo'n hele warme dag en toen heb ik hem uitgelaten. Vond het bijna niet meer verantwoord zo nat werd hij wakker. Sindsdien vind ie het ook prima. Met dit weer zou ik hem inderdaad lekker aanlaten!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ik het zo lees kan ik het beter gaan weglaten als het inderdaad warm weer wordt, leek me ook wat makkelijker. Ik heb ook nog geen dekbedje, maar nog altijd een ledikant deken ( is toch een stuk dunner).
    Ons zoontje pakt eigenlijk nooit uit zichzelf de deken om over zich heen te trekken, maar goed met een slaapzak voelt hij misschien die behoefte ook niet zo?

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn gelijk nadat ze naar een groot bed ging de slaapzak weg gaan laten.
    Nu het kouder is geworden, blijft ze er veel beter onder liggen heb ik het idee. Maar ik kijk terwijl ze slaapt wel een keer of 3 bij haar. Soms ligt ze óp het dekbed, op het voeteneind.
    Regelmatig steekt er een arm of voet of 2 benen uit het bed ;) . Maar ze lijkt er geen last van te hebben. We leggen haar wel goed als we het zien en verder slaapt ze verder.

12. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter ging met 24 maanden zonder slaapzak slapen en ging toen ook over naar een peuterbed. Maar dat was alleen omdat ze zindelijk was geworden 's nachts en die slaapzak en het ledikant niet meer praktisch waren als ze 's nachts naar het potje ging. Dat was de enige reden anders had ik haar nog wel langer in een slaapzak en het ledikant laten slapen.

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ons verhaal ken je. Partner had het idee dat ze een dekbedje wel eens fijn zou vinden. Vond dat ze niet lekker lag in de slaapzak. Dus dekbedje gehaald (en dat ligt echt anders dan een dekentje, ook als het dekentje in een sloop zit) en ze is er reuze blij mee. Slaapt er heerlijk onder! Heeft nu wel een pyama er bij aan trouwens. Je kunt het gewoon eens proberen, je merkt denk ik wel gelijk of hij het leuk/fijn vindt of niet....

x Kweenie :)

14. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    demy heeft 2 wkn geleden een peuterbedje gekregen en toen hebben wij de slaapzak meteen afgezworen :D
    ze bleef de 1ste nacht niet onder de dekens en
    nu kruipt ze zelf terug :D.
    ik denk dat ze op den duur wel door hebben dat ze het koud krijgen en dan terug kruipen
    ik moet wel zeggen dat ze nu een stuk rustiger slaapt :D.
    in een peuter bed zonder slaapzak :D.

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn zoontje is nu 2,5jaar en slaapt nog lekker met slaapzak aan. Ook nog problemen oid ermee dus zoalng hij gaat blijft hij lekker slapen met slaapzak. Hij slaapt trouwens nog steeds in zijn ledikant.

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Toen onze jongste zichzelf iedere keer uit de slaapzak wurmde terwijl de rits en al nog omhoog was! HIj is een erg licht en smal manneke en kreeg het dus elke keer voor elkaar om zijn armen door de gaten naar binnen te trekken en dan via het hoofdgat de slaapzak tot op zijn heupen te trekken. Dat vond ik erg gevaarlijk, daarnaast gaf hij daar voor mijn gevoel ook erg mee aan dat hij het niet meer nodig had/wilde. Hij was toen denk ik een maand of 20.

17. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hier vanaf een paar maanden (8 geloof ik?) geen slaapzak meer. Dochter heeft altijd heerlijk onder de dekens gelegen (ook altijd gewoon goed om). Ze wilde per se niet in een slaapzak. Heel snel dus gewoon in pyjama en vanaf anderhalf jaar onder een dekbed (en in een open bed).

Een vriendin hield haar peuter langer in een slaapzak, omdat hij de neiging had zijn luier uit te doen anders, maar ook dat heeft ze gelukkig nooit gedaan en nu is haar luier 's morgens altijd toch droog of slaapt ze zonder.

Ze is nu 2,5 jaar. En wat dit betreft dus eigenlijk heel makkelijk... ;) Wat een paar andere dingen (eten bijvoorbeeld) weer niet, maar dat houdt een beetje evenwicht erin.

Maar zolang een kindje een slaapzak fijn vindt, kun je hem toch blijven gebruiken? De kindjes van een vriendin hobbelen er zelfs gewoon mee door de kamer als ze net uit bed komen.

Deel Deze Pagina