Vanaf wanneer geven jullie je kindje een kussen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamv1, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Vanaf wanneer geven jullie je kindje een kussen op bed. Ik vind het nog wat eng. Hier slaapt K. (2jr&2mnd) gewoon op de kussensloop. als ie hem zat is gooit ie hem uit bed ;)

Is er een adviesleeftijd voor of is het meer je eigen gevoel?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd. Volgens mij vindt mijn dochter het fijn om met haar hoofd ergens op te liggen. Ligt ook vaak op haar pop te slapen.
    Wat is er eigenlijk gevaarlijk aan, aan een kussen?
    Volgens mij bestaan er ook speciale peuterkussens?

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Vang het moment dat ze over gingen naar een peuterbed hebben mijn meiden ook een peuterkussen gekregen. Dit was rond de 2 jaar. Oudste heeft met 4,5 een groot bed gekregen en een gewoon kussen.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe slaapt nog steeds zonder kussen, zolang ze lekker ligt en er niet om vraagt.....

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Tja, ik was er altijd 'tegen'. Je weet wel alles zo pedagogisch verantwoord willen doen :cool:

Toen werd hij opgenomen in het zh, toen hij net over 1 jasr was en daar kreeg hij een kussen. Eenmaal bij thuiskomst pakte meneer mijn kussen en mikte hem zo in zijn bedje.

Tja.. :D

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter is 4 jaar en heeft geen kussen. Ze vraagt er niet om en ze slaapt op haar rug. Ik ben trouwens een buikslaper en gebruik dan ook geen kussen ;). Pas op het moment dat ze er zelf om vraagt of iets anders pakt als kussen dan krijgt ze er een, eerder niet.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij wordt geadviseerd op dezelfde leeftijd als je met een dekbed kan beginnen (2 jaar). Mijn oudste is een buikslaper en wilde tot voorkort helemaal geen kussen, ze lag er altijd naast. Maar de laatste maanden vroeg ze er zelf om. Nu bij de Hema een plat peuterkussen gekocht en daar slaapt ze nu goed op, sinds haar 3e verjaardag dus ongeveer. Had ze hem eerder gewild, had ik er ook geen problemen mee gehad, maar ze hoefde hem niet.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here...
    Ze sliep toen ook regelmatig met d'r hoofd op een knuffel en dan lijkt een kussen me toch beter :)

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier nog steeds geen kussen, tijd terug had ze oorpijn en dan wil ze wel..maar na verloop van tijd heeft ze het weer onder haar bed gegooid..nu slaapt ze zonder weer.

maar dochter is een echte rugslaper...lang en breed uit ;)

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Toen ze met 20 maanden over ging naar een peuterbedje en voor het eerst een dekbed kreeg hebben we er ook een peuterkussen bijgekocht.....ze vindt het heerlijk, is wel een rug/zij slaper.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij ons was het oeuterdekbed een set incl kussen.
    Dus tja :)

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dochter ging er rond 3,5 jaar opeens met papa's kussen vandoor. Ze mocht hem houden ;)

13. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Rond de 2,5 jaar, plat peuterkussen gekocht bij de wehkamp dacht ik. Beetje aerosleepidee voor wat t waard is :).

Sinds kort legt ze er ook altijd een knuffel op. Toevallig vandaag dus een hoger kussen gekocht.

14. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier de oudste met 15 mnd na ziekenhuis opname waar hij bijna 2 weken op een kussen en half zittend moest slapen.
    bij de jongste vanaf 10 maanden. hij sliep heel slecht en sinds hij een kussen heeft slaapt ie veel beter.

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier sinds 2.5 jaar een kinderkussen en nu een wat grotere kussen. Het advies is als je het gaat doen om het dan vanaf 2 jaar te doen.

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maar waarom is het dan gevaarlijk?
    Bij een baby snap ik dat i.v.m. kans op verstikking. Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn dochter van 1,5 jaar een kussen/deken niet van zich afgooit als ze geen lucht meer krijgt...

17. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier ging ze ineens dit voorjaar een kleine kussentje pakken om op te liggen. dit hebben we zo gelaten totdat ze laatst zei dat ze nekpijn had na het slapen. het kussentje was helemaal plat geworden.
    Heb toen gelijk een kleuterkussen gehaald en ze vind het heel fijn al pakt ze soms ook een knuffel om op te liggen.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bij 2,5 jaar, met overgang naar peuterbed.
    Bij ikea hebben ze vrij platte kussentjes.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    JA, bij ons ook, maar het kussen ligt gewoon nog in de kast.

Ze slaapt net als ik op haar buik. Ze heeft naar mijn idee totaal nog geen behoefte aan een kussen. Dus ik laat het even zo. Zie wel wat er in de toekomst gebeurd.

20. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik weet het ook niet hoor maar heb het een keer gelezen ergens dat het zelfde advies gold als bij een dekbed. Ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb.

Deel Deze Pagina