vanaf wanneer "gewone" koemelk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Dubbeltje82, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    #1 Dubbeltje82, 16 jul 2012
    Laatst bewerkt: 16 jul 2012
    Vanaf wanneer mag je je kleintje gewone koemelk gaan geven?

Mijn dochter is bijna 7 maand. Niet dat ik het direct wil of zo, maar ik ben gewoon benieuwd.

En moet je je kind t.z.t. nou echt peutermelk gaan geven of is dit een verkooppraatje van de grote babyvoedingfabrikanten?

Mijn dochter krijgt op de flesvoeding na allemaal verse groente en fruit en gewone joghurt met een likje diksap als toetje.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Vanaf 1 jaar mag je evt. gewone halfvolle melk gaan geven, ongeveer 300 ml aan melk- en melkproducten per dag.
    Een peutergroeimelk bevat minder eiwit en zout dan koemelk en is daardoor minder belastend voor de nieren van je kindje. Daarnaast bevat het extra voedingsstoffen voor de groei en ontwikkeling van een peuter.
    Groetjes Angelique

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dat kan zijn, maar als je gewoon gezond kookt en je kind krijgt verse groenten en fruit... voegt die peutermelk dan echt nog wat toe?

Want die extra voedingsstoffen hadden kinderen vroeger toch ook niet?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Klopt, vroeger ging heel veel dingen anders. Ondertussen zijn en worden er wel meer onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat kindjes rond die leeftijd vaak nog niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Ze zijn vaak druk met alles om zich heen te ontdekken waardoor er niet altijd voldoende tijd en aandacht voor het eten is.
    Groetjes Angelique

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ok, hartelijkdank voor je antwoord...

Met alle respect zullen we het oneens blijven over de laatste stelling.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Graag gedaan, keuze is uiteraard aan jezelf!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina