eet mijn dochter te weinig ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Memories, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memories

Memories Niet meer actief

Vandaag zei mijn nicht tegen me dat ik mijn dochtertje van bijna een jaar weinig te eten geef..
    Ik vind dat zelf helemaal niet zo dit krijgt ze op een dag:

8:00 -9:00 bordje pap
    10:00 stukje fruit
    13:00 1 boterham met beleg en een bekertje melk
    15:00 tussendoortje met wat sap
    18:00 groente en soms yoghurt toe ook wel eens een waterijsje

En dan gaat ze om 19u naar bed..

Is dat weinig ? Ze groeit trouwens super. .
    Nu zn 10, 5 kg en ze is 78 cm

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Als dit jou dochtertjes behoefte is, is het toch prima lijkt me :). Het enigr wat 'te weinig' zou kunnen zijn is een tussendoortje extra maar dat heeft ze helemaal niet nodig gezien haar goede groei!
    Nee hoor als het zo goed gaat zou ik het lekker zo laten.
    Mijn dochtertje van bijna dezelfde leeftijd krijgt:
    Plusminus 350cc melk
    Plusminus 350cc ander vocht
    Twee boterhammen (lust geen pap)
    Een stuk fruit
    Avondeten vers, ik denk tussen de 150 en 200 gram ongeveer
    Een koekje/stukje ontbijtkoek/rijstwafel oid.
    Zij is nu zo n 8750 gram en 77 cm.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In vergelijking met mijn dochter is dat inderdaad weinig, maar zij eet dan ook als een bouwvakker (en verbruikt energie als een topatleet). Maar je kindje groeit duidelijk goed, dus dan is dat toch perfect?

4. Memories

ja precies ze groeit echt hard.

als we alles keren samen eten dat geeft ze niet aan meer honger te hebben , als ik op een ander tijdstip dat J. eet dan wel, maar dat is puur omdat het interessant is wat ik zit te eten.

aan extra vocht moeten we nog wel wat werken, ze drinkt ongeveer 100cc sap thee of water over de dag
    en ze drinkt tussen de 200-300 cc melk

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volgens mij valt het ook wel mee.
    Je kunt eens kijken of ze zin heeft in een extra stukje fruit. Of bij de lunch een halve boterham extra (of een stukje appel). Maar als ze zo prima groeit, en vrolijk is, zou ik niet moeilijk doen.
    Avondeten ook lekker naar behoefte geven..

Mijn kinderen eten ook verschillend. De jongste at altijd minder als baby. Maar nu als bijna peuter eet hij juist meer dan de oudste..

6. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Wat krijgt ze als avondeten? Er staat alleen groente. Ik neem aan ook iets van pasta/rijst/aardappels?
    En bij mij aten ze met 1 jaar echt wel vlees/vis.
    En wat bedoel je met "stukje fruit"? 1 appel, banana, peer...Of echt een stukje?

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier geeft ik onze kleine nu dit (zitten even in een overgang dus wisselt wat)

7 uur pap (deels pap en deels fles melk eigenlijk vanwege zuigbehoefte)
    10 uur fruit
    12:30 1 boterham zonder korst en drinken
    15 uur fles melk (tussendoortje hoeft ze meestal niet, zou dan rijstewafel of soepstengel zijn)
    17:00 warm eten met nog een stuk fruit na (zo zit ze op 2 stuks en ik vind zuiveltoetjes nog onnodig (plus je neemt ijzer uit de voeding er slechter door op terwijl vit c uit fruit dit stimuleert))
    19 uur fles en naar bed (willen we half pap maken in de hoop dat ze 's nachts wat langer doorslaapt)

8. Memories

Een stukje bedoel ik een mandarijn of een halve banaan enz.

Gtoente en aardappelen idd ..ook eet ze soms.vlees.mee maar dat gaat niet zo gord nog.
    Gemiddeld eet ze zn 75-150 gram denk ik

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wil ze dan zelf niet meer of bied je niet meer aan?
    Want je zou best meer mogen aanbieden als ze dat wil hebben... Nog een extra stuk fruit en meer groenten/aardappelen!
    Of een extra boterham tussen de middag...

Als ze zelf hiermee goed aangeeft genoeg te hebben is het prima natuurlijk, maar als ze meer wil zou je dat best mogen geven!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het ook vrij weinig (nu heb ik zelf wel twee hele grote eters), maar als jouw dochter er genoeg aan heeft én ze groeit goed, lijkt dit me prima. Het is wel een mooi gevarieerd schema, ze krijgt alles binnen, alleen overal wat weinig van.
    Kan ze niet al een heel stuk fruit op? Ik zou zelf denk ik het tussendoortje van 's middags vervangen door nog wat fruit of wat groente (aangezien ze 's avonds ook vrij weinig eet).

11. Memories

Met banaan wilt ze idd niet meer.
    Groente heeft ze ook zo genoeg aan..ook.voor dr nacht want ze drinkt geen fles meer in de avond en word rond 9u wakker.

Miss idd dan een extra boterham :)

Ze groeid keihard volgens de ka zelfs een beetje te hard hihi

Deel Deze Pagina