zorgen om mijn meisje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xbabyxdx, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mijn lieve kleine meid is sinds December voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Maar sinds ze daar zit, eet ze slecht. Daar wil ze weinig eten.
    Thuis gaat het gelukkig weer beter.

Maar gisteren was ik op het consultatie bureau en ze is enorm gezakt met de lijn in de grafiek. Ze moet meer gaan eten was het advies.

Ze lijkt het zo moeilijk te hebben op het kinderdagverblijf..... ze spuugt daar ook regelmatig haar eten uit. Ik ben radeloos want ik wil zo graag dat het goed met haar gaat.

Tips? Ideeën?

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik snap dat je je zorgen maakt.
    Wat zeggen de leidsters ervan? Wat hebben zij al geprobeerd?

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ben ook benieuwd wat het kdv heeft gezegd. En krijgt ze daar iets anders dan thuis?

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ze geven nu eerst brood ipv drinken.

Ook zij zien dat ze niet goed eet. Ze denken dat het komt omdat ze het moeilijk vindt. Maarja..... zonder kdv geen stage. Al zou ik zo alles opgeven om haar maar weer te laten eten. Ze zeggen ook dat het een dame is met een sterke eigen wil. Als ze iets niet wil dan kom je er niet doorheen. En dat klopt wel inderdaad.

Thuis gaat het meestal wel goed. Soms wil ze ook niet eten maar ik laat haar dan gewoon gaan, en voor ik het weet heeft ze 2 boterhammen op.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Toch in gesprek gaan met de kdv er moet wel een oplossing komen.

6. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Je kan even vragen hoe het ritueel is op het kdv en dat vergelijken met die van jou. Als daar veel verschil in zit, kan je het misschien veranderen. En anders eventueel brood mee geven van huis in een trommeltje? Dan is dat iig niet anders dan thuis en eet ze het misschien wel op. Er zijn erg veel veranderingen als ze opeens naar het kdv gaan en misschien is de smaak van het brood dan net te veel.

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Och wat vervelend! Ik begrijp je zorgen. Hoe lang is ze nu daar? Hoe ouder ze zijn Hoe moeizamer ze wennen... Maar daar heb jij niets aan Nu.

Mijn dochter wilde eventjes ook haast geen brood maar krentenbrood vond ze geweldig! En anders zou ik zelfs een papfles meegeven?

Zien eten doet vaak wel eten. Ik ga ervan uit dat ze wel met de andere kindjes eet?

8. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Krijgt ze misschien te weinig tijd om te eten?

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Kun je misschien proberen om eten van huis mee te geven? Misschien moet ze gewoon nog wennen aan eten dat nét even anders maakt. Op ons kdv geven ze als fruit alleen appel, peer en banaan. Mn dochter die heel ander fruit gewend was moest hier in het begin echt even aan wennen. Zelfde verhaal met de warme hap.

Verder zou ik even navragen hoe ze daar eet (hoeveel tijd is er voor het eten, zit ze aan tafel, zitten ze met zn allen, op welke tijdstippen eet ze, helpt iemand haar met de lepen?) en of ze verder wel happy is daar. Speelt ze met het speelgoed of de andere kindjes, heeft ze het naar haar zin? Desnoods ga je haar een keer een half uur eerder halen en observeer je even.

Daarnaast kun je proberen om haar thuis nog wat extra's te geven. Mijn jongste eet in principe op het kdv, maar als we thuiskomen en zelf eten, krijgt ze ook altijd nog wat lekkers van ons eten. Vaak eet ze dan echt alleen de dingen die ze lekker vindt (alleen het vlees of de olijven uit de pasta, etc), maar op deze manier krijgt ze vlak voor het slapen toch nog flink wat binnen. Ook geef ik haar voor we naar het kdv gaan in de wagen vaak nog een bakje frambozen of iets dergelijks, zodat ze dubbel fruit krijgt.

Deel Deze Pagina