iedereen wilt baby vasthouden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kevertje83, Apr 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mijn zoontje is inmiddels drie maanden oud. Ik merk dat iedereen hem graag steeds wilt vasthouden, wat ik natuurlijk goed begrijp. :) Overal waar je komt, opa's, oma's, overgrootouders, ooms, tantes enz enz, willen de mensen hem graag in de armen hebben. Maar ik merk aan mezelf dat ik dit meestal nog steeds heel vervelend vindt. Natuurlijk niet als ik gewoon bij mijn ouders of schoonouders op bezoek ben, dan geef ik hem altijd even aan hen, maar bijvoorbeeld op verjaardagen vind ik het niets dat 20 man hem omstebeurt vast wilt houden op één middag. Tegelijkertijd wil ik ook niemand passeren. Ook vind ik het heel vervelend als mensen hem ongevraagd uit mijn armen pakken om hem zelf vast te houden. Dat zorgt er alleen maar voor dat ik niet graag de huiskamer uitloop als er bezoek is, omdat ik bang ben dat iemand hem weer ongevraagd uit de box tilt. Is er iemand die dit gevoel herkent, ook al is de kraamtijd al voorbij? Ik voel me er soms nogal alleen in staan.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn mannetje is nu bijna 9 maanden maar ik zou het zelfs niet leuk vinden als hij steeds maar door verschillende mensen (bv op een verjaardag) werd opgepakt dus ik snap je gevoel wel hoor, en zeker omdat die van jou nog vrij klein is!

ik zou hem gewoon lekker zelf vast houden, of gewoon op bedje leggen wanneer hij normaal ook zou slapen e.d.

en ik snap ook je gevoel van dat je niemand wilt passeren, ik zou daar best een x wat van durven zeggen zo van, nou laat hem maar even liggen nog want hij heeft net gedronken of iets anders ofso

of gewoon van laat hem maar even, of gewoon dat ie weer naar bed moet ofso haha;)

suc6 in iedergeval, maar je bent echt niet de enigste hoor!

3. Kylietje

Kylietje Actief lid

Dec 15, 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Ik heb het nu soms nog meid...lastig!
    Onze Jarne is dan nog een reflux kindje en moest echt rustig liggen op 3 maanden want anders kwam er direct een geut melk terug.en de mensen snapten dat ook niet.
    Maar ik heb dan maar gezegd dat wij(mama en papa) er achteraf heel veel last mee krijgen, dat Jarne heel veel rust nodig had omdat hij te vroeg geboren is en anders veel teruggeeft.
    Nu heb ik het vooral bij mensen die Jarne bijna niet of nooit ziet, hij is daar zo bang van ;) en begint direct te wenen. Heeft met de leeftijd te maken natuurlijk, maar als onze Jarne weent is dat ook direct krijsen ;) een volumeknopje kent hij niet :D
    Dus zeg ik dat ook gewoon tegen die mensen als ze vragen om hem te vast te nemen, dat hij een gevoelig jongetje is dat heel vreemd is.
    Maar tuurlijk heb je van die mensen zonder gène die een kind zomaar uit de box nemen en daar heb ik me ook tot nu toe alleen maar aan kunnen ergeren ;) en nog niets op kunnen zeggen.

4. annette08

annette08 Bekend lid

Nov 23, 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeeel herkenbaar! Maar je doet er helaas niet zoveel aan :( ik probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn en kwam vat af en toe als een pieper over, maar gaf dan gewoon aan dat Jonas moe was, dat hij onrustig werd van vastgehouden worden door teveel verschillende mensen e.d. Er werd soms wel wat vreemd naar me gekeken, maar ik vond het voor mezelf een stuk prettiger! (merk trouwens nu bij de tweede dat ik haar makkelijk even door iemand anders laat vasthouden, maar zodra ze gaat huilen wil ik haar zelf troosten, dat hoeven anderen niet voor me te doen... Stom he)
    Succes :)

5. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een snelle reactie! Ik ben blij zo snel al te horen dat ik in ieder geval niet helemaal alleen er in sta. Het is soms namelijk hier thuis wel eens moeilijk, omdat mijn man er juist helemaal geen problemen mee heeft. Misschien dat het voor mannen toch wat anders is en dat ik nog een beetje hormonaal ben en daarom erg het 'mijn kindje'-gevoel heb. Ik moet er misschien toch wat mondiger in worden. Sommige mensen kunnen me opeens ook zo overvallen door mijn kleintje zo opeens uit mijn handen te gritsen en dan sta ik op zo'n moment vaak met mijn mond vol tanden.

6. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ons zoontje is inmiddels bijna 9 maanden, maar ook ik had heel sterk dat gevoel.
    En na een aantal weken merkten we ook, dat wanneer hij van arm op arm ging hij érg onrustig werd, en we hem savonds echt niet meer in slaap kregen.
    Vanaf dat moment eigenlijk besloten dat wesley in ieder geval op verjaardagen alleen bij mij of mijn man op de arm kwam, dit dus om te zorgen dat ons mannetje niet nog meer indrukken kreeg.

Inmiddels vind hij het alleen maar leuk, en komt hij wel makkelijk in slaap. Maar nog steeds geef ik wel aan bij verjaardagen dat hij niet van arm op arm komt, en vooral niet bij volstrekt onbekende mensen..

7. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van dat troosten, dat herken ik ook helemaal! Dat doe ik ook het liefste zelf, daar zijn z'n ouders toch voor.

Ben overigens nu al aan het denken hoe ik de verjaardag van komende maand hier thuis ga organiseren. Ik zie het al gebeuren dat ik in de keuken voor iedereen koffie aan het inschenken ben, dat iemand ons mannetje dan weer ongevraagd bij zich neemt en vervolgens gaat het natuurlijk van 'ja lief is ie he, wil jij hem ook nog even vasthouden?' en dat hij dan zo van de een naar de ander gaat.
    In bed leggen is niet echt een optie, want als hij nog erg wakker is, gaat hij alleen maar huilen als hij alleen boven in zijn bedje ligt.
    Misschien dat ik er bij een tweede ook wel wat anders over ga denken hoor, maar ik ben nu nog ontzettend beschermend.

8. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in ieder geval heel blij met al jullie snelle reacties! Ik voel me nu niet meer helemaal alleen hierin. Ga ik dadelijk toch weer wat lekkerder slapen. :)

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik heb met mijn man afgesproken dat niemand onze dochter vast houdt zonder dat wij daar toestemming voor geven.
    als jij in de keuken bent dan zou je partner toch een oogje in het zeil kunnen houden en als hij ziet dat iemand je kindje uit de box wil halen dat hij er wat van zegt?
    en als jij in de kamer bent dan zeg je er zelf wat van.
    er werd aan mij met het kraambezoek ook gevraagd wie haar vast mocht houden en heb toen ook gewoon duidelijk maar netjes gezegd dat wij dat liever niet willen.
    geen boze gezichten gehad hoor.

10. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het echt helemaal met je eens. Ik vind het knap dat je dat durft te zeggen. Ik heb daar zelf vaak moeite mee, ook al zou ik het zelf helemaal niet gek vinden als iemand het tegen mijzelf zou zeggen.

Ik vind het erg moeilijk om nee te zeggen. Vooral als een overgrootoma het op een verjaardag vraagt. Dan durf ik eigenlijk niet te weigeren. Maar ja, doe je het bij de ene overgrootoma, dan wil de andere ook, en de derde ook, en dan heb je natuurlijk ook nog de opa's en oma's zelf die ook allemaal gek op hun kleinzoon zijn en ga zo maar door.

11. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik had dat ook heel erg. Vind het ook altijd verschrikkelijk om te zien al zo'n kindje van arm naar arm gaat op een verjaardag en iedereen aan dat kindje zit te plukken en met hun grote gezicht zo bovenop zo'n kind gaan koedie koedie koedie.
    Als mensen op kraamvisite kwamen had ik er totaal geen probleem mee om hem af te geven maar op verjaardagen liet ik hem meestal niet los...en meetal werd het ook niet aan me gevraagt..misschien dat ik ik iets met mijn houding uitstraalde ofzo.

Maar ik zou gewoon eerlijk zijm als iemand hem wil pakken gewoon zeggen laat hem maar in de box liggen ander wordt hij weer zo onrustig enz enz...niks mis mee toch? En dan erbij jullie zijn de ouders en bepalen en niet de visite.

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik herken het en dan vooral ook het stukje van je man! Alleen ben ik behoorlijk mondig en durft niemand mijn kindjes zomaar uit mijn armen te trekken(ik ben bang dat mijn eerste reactie ook uithalen zou zijn dan eerlijk gezegd:), zwaar oer-gevoel..). Maar manlief had de jongste bijvoorbeeld met kerst uit de auto gehaald, had ik de tassen mee. Ik kwam binnen bij mijn vader en liep door naar het toilet, hij wilde roken dus hij zet zo R bij mijn broer op schoot die hem nog nooit had vastgehouden! Zo in een hele volle kamer waar hij nog nieteens even gewend heeft. Nou zeg, manlief wind van voren gehad en R een uur over de zeik natuurlijk. Maargoed dit is wel een uitzondering want tot op de dag van vandaag sleept niemand met hem..

Vanaf dag een gaf ik hem bijna niet af. Als hier bezoek kwam niet, behalve als dit bezoek directe fam. was én R goed in zijn vel zat. Wat dus bijna nooit zo was, heel incidenteel. Nu kruipt hij zelf naar mensen toe als hij aandacht van ze wil, als ze hem eerder zelf oppakken(jaja heel dom, dit doen mensen) dan zet hij het heel hard op een krijsen tot hij bij papa of mama is en dan wil hij echt he-le-maal niks meer van die persoon weten. Hij moet echt even de kat uit de boom kijken dan komt hij wel los. En als hij dan naar iemand toe gaat en wil hangen, klimmen, op schoot zitten of wat dan ook vind ik het wel prima, hij kan nu zelf kiezen en als hij het zat is laat hij zich horen:D

Dus je bent zeker niet raar. Volg je gevoel en geef hier maar gewoon aan toe hoor, niks mis mee!

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh ik vind het trouwens behoorlijk asociaal dat mensen zomaar je kindje uit de box pakken. Hier zou ik zelf heel boos om worden, het is toch geen pop! Ik denk ook echt dat je hier heel duidelijk in mag zijn, als je dit een beetje vragend gaat uitleggen heb je kans dat ze het wel gewoon doen omdat ze het al eerder hebben gedaan.

Dus iets in de trant van: Ik heb gemerkt dat hij er niet lekker van in zijn vel zat toen het de vorige keren gebeurde en ik wil het niet meer hebben. Mochten ze het toch doen heenlopen, je mannetje afpakken en dan toch heel duidelijk zijn dat ze te gast zijn in jou huis met jouw regels en jouw kindje en dat ze het hier echt mee moeten doen. Worden ze boos? Prima, daar is het gat van de deur. Niet zo over je heen laten lopen hoor, JIJ bent de mama en niemand anders!

Ik vind het al heel wat dat je hem uberhaubt afgeeft op verjaardagen en drukke dagen, hier gebeurt dat dus echt niet. Dus wat dat betreft vind ik je eigenlijk heel meegaand hoor:D

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier ook veel die haar vast willen houden,nu is het zo dat mijn meisje ruim 8,5 kilo weegt en ze is 69 cm,weegt lekker door na 5 minuten dan krijg ik haar ook weer terug haha. Wat ik ook vaak doe op visite,dan geef ik de fles,dan willen ze haar erna niet vasthouden,want ze weten dat ze voeding terug geeft ;) op zicht vind ik het niet zo erg dat mensen haar vast houden hoor,vaak is het oma en tantes.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn man gaf Janna laatst op een drukke verjaardag echt aan iedereen. Ik vond dat echt niet fijn, maar wilde oudtantes ook niet passeren ofzo... Uiteindelijk heb ik haar weer overgenomen van iemand die haar echt onhandig vast hield en tegen haar schreeuwde (HEB JE HONGER?!?!?!) en haar bij me gehouden. 's Avonds thuis lag ze werkelijk te stuiteren in de box en in bed, helemaal overprikkeld; mijn man snapt nu ook dat ze dus niet meer bij iedereen op schoot gaat en dat we niet meer zo lang naar drukke verjaardagen gaan.

16. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

als je het niet wilt moet je het niet doen...
    Ik had dit ook heel erg maar met verjaardagen deed ik het dus niet want idd 20 man pff das wel veel voor zo beeb... en kunnen ze ongerust worden...
    ik zei altijd nee doe maar niet want het is druk en daar word die onrustig van als die moet slapen vannacht... Men aanvaarde dat en daar was ik heel blij om en ze begrepen het allemaal en dat was erg fijn.

dus als je niet wil zeg dat gewoon ze vinden het niet erg ze begrijpen het heus wel...

17. Dana

Dana Niet meer actief

Ik begrijp je gevoel heel goed, "gelukkig" begon mijn dochter altijd meteen te huilen en hadden mensen er al snel tabak van :p

18. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik herken het helemaal. Ik ben stiekem dan ook blij dat ze niet meer op schoot wil zitten, op de grond spelen is veel leuker nu;). Maar nu krijgen we het volgende probleem: feeders! Er schijnt niets zo leuk te zijn als het voeren van andermans kind:x. Thirza lijkt wel een hondje, want ze gaat gelijk bedelen als er wat gegeten wordt. Maar vooral haar oma is zo erg, die geeft gerust 3 stukken worst ipv gewoon een klein stukje. Dan heeft ze dus al een halve maaltijd op... Kan er niet zo goed tegen...

19. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn zeg! Zoveel herkenning... Ik moet eerlijk bekennen dat het nu hier thuis bonje is, omdat ik voorzichtig probeerde aan te kaarten hoe we het zouden gaan doen hier thuis met die verjaardag en dat ik er eigenlijk niet op zit te wachten dat ons kleintje van de ene oma naar de andere, en weer naar de overgrootoma gaat enz enz. Maar ja, manlief is daar gewoon veel makkelijker in en vindt het niet nodig daar van tevoren over na te denken. Ik word daar nogal onrustig van, omdat ik dan bang ben dat er dingen gebeuren die ik eigenlijk niet wil hebben. Met als gevolg vuurwerk....

Maar ik ga jullie advies toch opvolgen hoor... Ik moet gewoon zeggen waar het op staat en het niet voor iedereen zielig vinden dat ze onze zoon misschien die dag niet vast kunnen houden. Af en toe heb ik echt het idee dat zo'n kleine als een soort kermisattractie gezien wordt. Iedereen wordt meteen lyrisch als ze hem zien (dat koedi koedi koedie herken ik ook hélemaal) en tuurlijk snap ik dat het hartstikke leuk is, zeker aangezien het de eerste kleine in de familie is, maar ik denk dan ook wel eens, kom op mensen, doe even normaal en laat dat kindje lekker even....

20. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enne, ik vind het trouwens inderdaad wel een goed plan om iets in de trant te zeggen van, laat maar even lekker liggen, want anders slaapt ie vanavond niet meer goed, of iets dergelijks. Als ik dan nog commentaar krijg (wat goed zou kunnen), dan zeg ik wel gewoon dat ik het niet wil hebben, punt uit.

Share This Page