vanaf wanneer ging jullie kindje in een peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nischa, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    #1 Nischa, 30 jan 2011
    Laatst bewerkt: 30 jan 2011
    Ik ben benieuwd van welke leeftijd/maanden jullie kindje in een peuterbedje ging? en verliep dat gelijk goed? hoe reageerde jou kind daarop

Ben erg benieuwd naar de reactie

Wij denken dat ons zoontje er klaar voor is om in een peuterbed te gaan. maar dan gaan er ook gelijk veel vragen door ons hoofd haha

Mijn zoontje wordt 18 feb 2

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij waren eigenlijk een beetje bang om Milan in een peuterbed te leggen, omdat hij nogal ondernemend is. Wij zagen het al helemaal gebeuren dat hij steeds z'n bed uit zou komen en 's nachts gewoon lekker zou gaan spelen enzo, maar het is hier helemaal goed gegaan.

Hij slaapt er ook vanaf de eerste nacht goed in (iig, niet slechter dan in z'n ledikant).

Milan was 23 maanden ongeveer toen hij naar z'n peuterbed verhuisde (wij hadden z'n ledikantje nodig voor Isabelle). Hij is er eigenlijk nooit uit zichzelf uitgekomen. Als 'ie wakker wordt, roept 'ie ons en pas als wij zeggen dat 'ie er uit mag, doet 'ie dat.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon is van 8 feb 2009, hij slaapt sinds vorig jaar mei al in een groot bed.....echt een 1 persoonsbed,
    hij was toen 15 maand.

hij gilde al ontzettend bij het zien van zijn ledikant, ik moest er zelfs bij in liggen wil hij kunnen slapen,
    en rond een uur of 22.00 sliep hij dan eindelijk,

dit was met mijn dikke zwangere buik niet meer te doen, dus met 15 maand over gezet naar het grote bed,

het ging meteen goed, hij speelt wel nog op zijn kamer voor het slapen gaan, maar dat vind ik niet erg,

wel heeft hij een bedhekje,

hij sliep altijd tot 05.00....en door het grote bed sliep hij zo opeens tot half 7,. nou echt heerlijk hoor :D:D hier deed het grote bed veel goeds :D

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Op het kdv slaapt ze wel in een "gewoon" bedje maar thuis nog niet. Wij willen haar in april/mei een ander kamertje -met peuterbedje dus- geven. Ze is dan 2.5 en heeft dan al een half jaar "geoefend" op het kdv. Daar gaat het overigens heel goed, ze komt er niet uit ofzo gaat lekker slapen.

5. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Noord-Brabant
    @ linda daar ben ik dus ook bang voor dat hij dat gaat spelen haha.. maar hij past gewoon bijna niet meer in het ledikantje dus ik denk dat het hoogtijd wordt voor een peuterbed

@mejojo ja dat zou ik ook doen als het zo gaat!

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ons Alyna ligt nu 'pas' een paar weken in haar peuterbed. Het ledikant paste gewoon nog.(ze is nu 97cm, dus niet echt klein volgens mij) Ze is alleen nogal beweeglijk dus botste ze vaak tegen de bovenkant enz. ;)
    Ze slaapt er echt prima in! (rustiger dan eerst) En komt er nooit zomaar uit, alleen als ze 's morgens wakker is en dan roept ze eerst om toestemming. ;)
    We hebben trouwens een meegroeibed met een verhoging langs de zijkant zodat ze er niet uit kan vallen. ;)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is net na zijn 2e verjaardag over gegaan naar een peuterbed. Als het aan mij had gelegen had hij nog wat langer in zijn ledikantje geslapen maar helaas.. meneertje dacht daar anders over. Hij klom uit bed en kon er dan niet meer in klimmen. In een peuterbed kan hij dat gelukkig wel. Het is gelijk vanaf het eerste moment goed gegaan (gewoon peuterbed zonder zijsteunen e.d.)

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn dochtertje was net 2 toen ze een 1 persoonsbed kreeg.
    Ik maakte hem wel op als een peuterbed en aan het hoofdeind allemaal knuffels zodat het niet zo heel groot leek.
    Zij sliep vrijwel gelijk prima in haar bed en nooit problemen gehad wat dat betreft.

9. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Noord-Brabant
    allemaal goede verhalen gelukkig!

10. ohmama

ohmama Niet meer actief

Mijn zoontje was ook 2. Zijn bed is aan een kant ietsje hoger zegmaar, en die kant hoort normaal gesproken tegen de muur te staan maar wij hebben het bed omgedraaid zodat hij er niet uit kan klimmen, hij is namelijk ook echt het type dat midden in de nacht op gaat staan en gaat spelen ;).

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
  12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, die van mij klom uit een ledikant laat staan een gewoon bed met verhoogde zijkant...

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse ging zes weken voor z'n tweede verjaardag naar het peuterbedje (zonder zijwandje). Niet omdat dat moest voor hemzelf, maar ik had erge last van m'n schouders en kon hem bijna niet meer in en uit bed tillen, vandaar.
    Het ging overigens meteen prima! Hij ligt er nu ruim een jaar in, en is er hooguit vier keer zomaar uitgeklommen.

14. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Noord-Brabant
    dank je lotte

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    In de drie jaar dat ik hier schrijf/lees, zijn er volgens mij al wel 25 topics over geweest. Dus als je even wat pagina's terugzoekt, vind je er vast nog veeeeeeel meer!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza ligt hier vanaf 20 maanden in een peuterbedje met bijpassend dekbed :) Schopte haar katoenen deken in d'r ledikant steeds van zich af en ging bij ons in bed wel steeds behaaglijk onder ons dekbed liggen...
    En hield niet zo van opgesloten liggen.

Is vanaf dag 1 helemaal goed gegaan, op een enkele keer na dat ze dan ineens eens een keer wel eruit kwam.
    Op dit moment rommelt het 's middags wat, maar dat heeft meer te maken met dat ze wat van de middagslaapjes aan het afstappen is, geloof ik: de ene dag gaat ze zonder kik slapen en slaapt dan een uur of 2-3, de andere dag niet en gaat dan spelen en de bovenverdieping soms verkennen :D
    Maar hier dus vanaf 20 maanden probleemloos in dat bedje gelegen. Viel er ook niet uit, tot ze een keertje ziek was: toe is ze 2-3 nachten steeds 1 keer uit bed gevallen en daarna eigenlijk nooit meer.

17. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike slaapt vanaf zijn 2e verjaardag in een peuterbedje. Hij klom uit zijn ledikantje, dus dat werd gevaarlijk. De eerste twee weken was het even wennen en kwam hij steeds heel vrolijk de kamer in rennen:" Ik ben nog wakker, haha!", maar dat is vanzelf overgegaan. Nu komt hij echt zelden zelf zijn bed uit, ook 's-nachts of 's-morgens roept hij ons als hij wakker is..

18. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Oh ja, wilde nog zeggen dat ik de eerste paar weken zijn ledikant matrasje naast zijn bed neer legde, maar hij is nog nooit gevallen.

19. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Heb het geprobeerd toen ze net 2 was, maar omdat ze overdag nog sliep was het geen succes. Ze klom uit bed en ging spelen..
    Heb uitgesteld tot ze niet meer sliep, sinds een paar maanden (et ongeveer 2 1/2) en nu gaat het prima. Klimt niet uit bed, ook niet als ze al lang wakker is.. ligt dan heerlijk te spelen! :D

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon is net 2 geworden en ligt nog in zijn ledikant. Hij klimt er niet uit en slaapt er goed in, dus ik laat het lekker zo lang mogelijk zo. Ik zou als de dood zijn dat hij 's nachts gaat spoken of zo...
    Hebben jullie dan ook zo'n traphekje voor hun slaapkamerdeur, of niet?

Deel Deze Pagina