buikslapen vanaf hoeveel maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by karin29, May 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames.

Damiën heeft het omrollen uitgevonden. Nu tref ik hem soms ook op zijn buik in bed. Kan hem niet strak instoppen omdat hij dan alles bij elkaar gilt. Ook slaapt hij graag op zijn zij.
    Ik vind het best een eng idee als hij op zijn buik in slaapt valt. Maar ja hoe houdt je het tegen? Is het gevaarlijk gezien zijn leeftijd (7 maanden) of kan het geen kwaad?

Groetjes Karin

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Helpt het niet als je hem ipv onder dekentje in een slaapzakje laat slapen misschien? En ja..als hij blijft omrollen kun je proberen em terug te rollen als ie slaapt maar je kunt moeilijk naast zn bedje blijven zitten een hele nacht he ;)

3. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Ja dat zou een optie kunnen zijn. Hij slaapt nu ook in een slaapzak met dekentje. Hij kruipt er niet onder onder omdat ik hem heel kort heb opgemaakt maar het is meer dat als hij niet terug kan draaien. Dat lukt hem namelijk niet zo goed.

Groetjes Karin

4. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey,

cailynn draait veel snachts... ik word zelf welles wakker om naar de wc te gaan.. en kijk dan in het bedje natuurlijk:) soms ligt ze op dr buik en som op dr rug soms op dr zij.. zedraiit nogal veel want een uur later tref ik dr weer anders aan.. ik denk dat het geen kwaad kan als ie zich goed kan bewegen enzo...

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman slaapt sinds 7 maanden altijd op haar buik of zij. Als ik haar op haar rug in bed aantref is het een uitzondering. Ik laat haar gewoon liggen, wij slapen toch ook hoe we het lekkerste liggen? En met 7 maanden kunnen ze hun hoofd goed genoeg optillen.

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    hoi
    colin draait al op de buik vanaf dat ie 3 maanden is, en hij slaapt ook in een slaapzak en een extra grote, en dan stop ik het onderste eind van de slaapzak bij de matras in, zo kan hij in bed niet omdraaien.
    hij kan wel terug draaien, dus dat is het probleem niet. maar als ie op zijn buik ligt, legt ie zijn hoofd niet neer. dan ziet hij gewoon te veel ofzo, dan kijkt ie de hele tijd om zich heen.

zo deed ik het bij mijn oudste ook, die kon dus ook nooit omdraaien. hij is naar een gewoon 1 persoonsbed verhuisd toen hij net 2 was. en eerst had ie nog een slaapzak aan zodat hij niet uit bed zou gaan. maar dat heeft ie nog maar 2 weken gehad. en sinds de slaapzak uit is slaapt ie altijd op de buik. maarja hij is nu al 3.5. maar hij blijft altijd netjes in bed, omdat ie van baby af aan al heeft geleerd dat ie in bed netjes moet blijven liggen.
    smorgens roept ie altijd heel hard: MAMAAAA ik ben wakker!
    en dan mag ie komen.
    of hij roept als ie moet plassen, maar dat gebeurd bijna nooit.

7. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn slaapt vanaf dat hij 4 maanden is (2 weken geleden dus) op z'n buik of op z'n zij. Als hij op z'n buik ligt draait hij wel netjes z'n hoofdje opzij zodat hij goed kan ademen. Ik ga hem niet vastleggen omdat hij gewoon heel sterk is en zich overal uit weet te wurmen. Wel lastig is dat hij nog niet terug kan draaien. Dus zodra hij wakker wordt is het piepen en moet ik hem omdraaien.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik heb begrepen dat ze op hun buik mogen slapen vanaf het moment dat zichzelf kunnen draaien.
    Dan is het gevaar geweken dat ze geen adem krijgen en niet kunnen draaien.

Dus ik denk als je kleine zelf op de buik draait dat er niets aan de hand is.

9. liset

liset Actief lid

Aug 2, 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Milan draaide zich voor het eerst om dat hij bijna 4 maanden was. Toen hebben we hem eerst nog wel eens omgedraaid telkens als hij sliep. maar daar zijn we gauw mee gestopt. Wat hij draait zich zo al slapend weer om. Hij slaapt gewoon veel lekkerder op zijn buik.

10. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Voor zover ik altijd heb begrepen mag een baby nog niet op de buik slapen ivm wiegendood :rolleyes:

Ondanks dat mijn meiden zich al snel konden omdraaien ( buik/rug en weer terug ) en hun hoofdje goed hoog konden houden , vond ik het dus toch eng .
    Ik heb daarop een grote slaapzak gekocht en deze aan het matras gespeld met kind veilige veiligheidsspelden .
    Werkten hier goed .

Groetjes Joyce

11. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve slaapt ook in een slaapzakje maar rolt vrolij k op dr buik en ik moet haar regelmatig wakker maken en dan ligt ze lekker op dr buikje te slapen haha
    Kan zover ik weet geen kwaad.
    Ik vond het wel eng toen ik haar zo in haar bed zag liggen maar ze lachte volop toen ze me zag haha!

12. klaasje9

klaasje9 Actief lid

May 3, 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    mijn zoontje slaapt sinds de geboorte op de buik, hij wil niet anders! eerste paar dagen op de rug, maar topen wou die niet slapen, toen heeft iemand van het cb gezegt, dat ik het eens op de buik moest proberen, en sindsdien slaapt die dus op de buik!

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Volgens mij kan het geen kwaad hoor. Als je beeb zo lekker ligt te slapen.. Dat doet Jamie namelijk ook vanaf 7,5mnd ofzo. Dan leggen we hem op zn rug, stoppen het einde van zn slaapzak vast met zn dekentjes, en nog draait hij zich om. Ach.. zolang hij daardoor lekker slaapt, vind ik het goed hoor! ;)

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim slaapt ook al een tijdje op zijn buik. Hij is (over 2 dgn) 9 maanden.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven slaapt ook sinds een week op z'n buik, ik leg hem wel op z'n rug in bed, maar meestal draaid hij zichzelf op z'n buik.
    Vind het zelf ook fijner op m'n buik.
    Vind het best nog wel eng hoor, word ook stipt elke nacht wakker, om even te gaan kijken.

Share This Page