Hoi meiden. Ben ik nu de enige die moeite heeft met afstand doen van de reiswieg op de kinderwagen? Bij Casey vond ik het ook even erg toen ze de buggy in moest. En nu wil ik Mitchell het liefst zo lang mogelijk in de reiswieg houden maar hij past echt bijna niet meer.... De buggy kan alleen van me af staan dus kan hem dan ook niet meer zien, en hij ligt er nog heel los in. We hebben de bandjes al versteld maar kleiner gaan ze niet. Casey was kleiner als Mitchell die ging pas met 11mnd de buggy in en toen was het winter dus kan dan de voetenzak erin doen. Heeft er iemand een tip, hoe ik Mitchell toch veilig kan vervoeren in de buggy? Zijn ruggetje is ook nog niet stevig, hij kan nog niet zitten zonder wat steun enzo. Voor mijn gevoel vind ik het zo rot, tis net of ik dan de babyperiode afsluit door de buggy te gaan gebruiken Wie herkent dit? Vanaf wanneer hadden jullie je kleintje in de buggy? Mitchell is nu bijna 9 maanden, 9 kilo, 75cm
Oh ja, ik herken het wel! Luca was 8 maanden toen we op vakantie gingen en ik toch maar de buggy meenam in plaats van de wandelwagen. Vervolgens na de vakantie weer de wandelwagen gepakt, heerlijk weer lekker in de wagenbak slapen! Maar Luca wilde toen toch meer zien en na wat gewissel toch gekozen voor de buggyinzet voor de wandelwagen. Ik vond het niet zo leuk, wat je zegy over dat hij daarna minder baby was geworden! Van mij mocht het nog langer, maar luca wilde echt meer zien. Qua vaster zitten...Mischien een stoelverkleiner erin doen? Of iets zelf maken dat op die manier functioneert? Een dekentje onder hem vouwen zodat het wat om hem heen zit en lekker knus maakt?
Ik herken het probleem maar dan al wat eerder... Simon past er al weken niet meer in en is nu nog geen 5 maanden!!! Is wel al ruim 73 cm lang en bijna 9 kg. Ik heb een speciale verkleiner voor een wipstoel gekocht , een soort pittenzak, wel duur maar erg fijn. Heb hem bij babypark in Gouda gekocht en werk erg goed. Hij heeft er zo een soort babynestje in. De wandelwageninzet kan bijna plat en met dat zitje erin gaat het perfect. Hij paste echt niet meer in de ban van mijn wagen, die is niet echt groot, wij hebben een mountain buggy van urban jungle, hele fijne wagen maar (te) kleine reiswieg. Als je nog wat meer info wilt roep je maar , dan kan ik kijken op de website naar de zitverkleiner. groetjes Nicole
Noa ligt ook al in de buggy inzet. Was hier ook ook nog wat groot, maar heb een verkleiner gekocht en nu past t goed. Heb er verder geen moeite mee ofzo, maar misschien komt t omdat ze onze 1e is
Fenne ging met 5 maanden in de wandelwageninzet, ze paste gewoon niet meer in de reiswieg. gisteren heeft ze voor het eerst even in de buggy gezeten omdat mijn duowagen een lekke band heeft . maar daar hing ze meer in dan dat ze echt zat.
Hier met 4 maanden ging hij in de wandelwagen (reiswieg vond hij gewoon niet leuk) en met 7,5 maand zat hij in de buggy. Ik heb zo'n goedkope rotbuggy, die is eigenlijk nog steeds veel te groot, maar voor de kleine stukjes (even naar de winkel en zo) vind ik het wel handig, dan hoef je niet steeds de wandelwagen in elkaar te zetten.
Hoi, Kun je niet vast de onderkant van de voetenzak (als je die hebt) in de buggy doen? Dan wordt het bakje weer wat kleiner. Ik deed dat in het begin ook met mijn dochter. Buggy zo plat mogelijk leggen, aangezien Mitchell nog niet goed zelf kan blijven zitten. Ben trouwens wel benieuwd wat voor reiswieg jij dan hebt - mijn dochter is 75 cm, 8,5 kilo en ruim 13 maanden maar zij past daar, voor mijn gevoel, echt niet meer in. Nouja, is maar goed ook, ze zou er zo uitklimmen. Succes!
we gebruiken de buggy sinds n maand of zo, daarvoor maxicosi,want hij is al lang veel te groot vr reiswieg en hij vond t echt niks, ik heb die ding maar 4 keer of zo gebruikt. het is wennen dat je baby niet meer naar je toe kijkt maar het ging hier bij de eerste wandeling al goed. we hebben n grote buggy van prenatal gekocht met ligstand(rug is hier ook zwak en hij mocht niet zitten van de fysio totdat hij zelf kan zitten)hij kan in ligstaand wel slapen wanneer hij echt moe is maar hij kijkt liever rond. het is voor mama makkelijker want t is licht om te dragen en makkelijk om op te bergen. onze wandelwagen inzet heeft geen ligstand met voetensteun dus hij moet eerst echt stevig kunnen zitten. omdat ik de reiswieg niet gebruikt heb heb ik geen moeite met buggy,ik vind het juist heel leuk om te zien dat r weer zo een ontwikkeling plaatsgevonden heeft. en dan valt het je op op straat dat er zoveel vrouwen en mannen met een buggy rondlopen(iets dat me nooit eerder opviel)en de kindjes in de buggies kijken altijd ff naar elkaar als ze naast elkaar komen te staan, heel grappig.
Vanaf 6,5 maand hier de wandelwagen omgebouwd naar buggy zit. Daar ligt uk vaker in dan dat hummel zit.
Vanaf een maand of 8. Ze kon ook al wel zitten en kruipen toen. Je kunt de buggy ook in ligstand zetten, dan staat er minder druk op zijn ruggewervels.
Finn ging met 5 maanden in de kinderwagen zit. Quinny heeft dus blijkbaar een kleine bak...wist ik dat! Hahaha! Maar echt in een buggy ging ie later omdat ie daar nog een beetje in verdween en het toch niet nodig was. Pas toen we gingen fietsen ging hij daarin...ik denk rond de 11 maanden.
Danabel: wij hebben de quinny freestyler 4, de reiswieg is 72 cm, maar Mitchell ligt altijd met zijn benen wijd en opgetrokken hihi Ik zat er idd ook aan te denken om dan de voetenzak er alvast in te doen, en de bovenkant eraf te ritsen, maar dan moet het niet te warm meer worden bonnie: ik wil dan ook zeker de buggy in de ligstand zetten, zeker omdat Mitch nog niet kan zitten..., Vraag maandag wel even aan de fysio wat zij ervan vind. Andere meiden: Thanks voor jullie antwoord.
Vanaf ongeveer 9 maanden. Toen werd ie te groot voor de bak. Hij zat er ook nog heel los in en die bandjes zaten heel los en konden niet strakker. Maar dat maakt niet uit, want het gaat er om dat ie er niet uit kan en daar zitten ze goed voor. Ilias kon al redelijk rechtop zitten. Nog niet helemaal los, maar dat maakt ook niet uit, want hij heeft een rugsteun in de buggy. En anders doe je hem in de ligstand. Tenminste, als je die hebt.
Mijn zoontje lag helemaal uitgestrekt en paste met 5 maanden echt niet meer in de reiswieg. Toen in de wandelwageninzet gedaan en die helemaal plat gelegd. Maar dat was midden in de sneeuwwinter, dus helemaal ingepakt in de voetenzak. Maar ik vond het juist niks omdat het mij zo koud leek. De wind kon er nu veel beter doorwaaien. Inmiddels kan hij goed zitten, dus zit hij rechtop in de wandelwagen. Wij hebben nog geen echte buggy, die is nog in bestelling. Die komt binnen als we op vakantie zijn. Beetje jammer, hadden hem graag mee willen hebben op vakantie. Dus hij zit er vanaf een jaar in.