Vanaf wanneer ging jullie uk het vaste eten lekker vinden?

Discussie in 'Voeding' gestart door mirwar, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Het duurde hier wel een paar maanden voordat er echt gegeten werd (ook rapley). Fruit heeft ze tot nu toe eigenlijk voornamelijk zelf gegeten, groente wisselt een beetje. Afhankelijk van wat we eten.
    Met een lepeltje wil ook wel, alleen wil ze het dan op een gegeven moment zelf doen en dat wil nog niet zo goed ;).
    Een zooitje wordt het toch wel, hahaha. Leve het laminaat ;).

Ze vind niet alles even lekker, heeft duidelijk voorkeur voor bepaalde dingen, maar dat heb ik zelf ook dus dat lijkt me vrij normaal ;).

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Bij ons duurde het echt heel lang voordat het goed ging. Ik ben begonnen met 6 maanden, maar bij 8 maanden ging het pas een beetje. En vlak daarna heeft hij in korte tijd zoveel tanden gerkegen (in 2,5 maand 7 tanden), dat hij weer vast voeding ging weigeren. Alleen brood at hij wel goed. Vanaf 9 maanden ging het weer echt goed.

Dus, hier een langzame start. Het heeft me heel wat nachtrust gekost, want ik heb een flink en actief mannetje die wel aan zijn energiebehoefte moest komen. Dat betekende weer nachtvoeding (borstvoeding). Nu gaat het super en slaapt hij klokje rond. :D

3. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    de onze vond het gelijk lekker. het één gaat er wel beter in dan het ander. eigengemaakt vind ie niet zo, potjes vind hij heerlijk.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.275
    7.320
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kies er inderdaad voor dat eerst haar motoriek helemaal goed is, en dan mag ze gaan oefenen met de lepel. Nu heeft het toch geen zin, ik kan haar wel 'voeren', maar of dat nu met lepel is of niet, maakt in mijn ogen niet uit. In die van Eva wel, die wil meestal niet eten van een lepel ;). Ze is er sowieso niet erg van gediend om 'gedwongen' worden te eten, ze wil het vaak zelf doen. Ik zie het trouwens niet als afleren om met de handen te eten, maar iets anders leren (met bestek eten).

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zie jij dan het geven met een lepeltje als dwingen?

Ik geef inderdaad met een lepeltje, maar als ze niet wil dat houdt het op. En dan stop ik ermee. Ze wordt dus niet gedwongen om te eten.

7. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeden. Mike eet nu 's-middags paar happen fruit en 's-avonds groente.. Het is echt nog bijvoeding, eet 1 a 2 eetlepels per keer. Hij heeft ook echt duidelijk een eigen smaak. Banaan en bloemkool vind ie echt niet lekker, terwijl ik dat wel had verwacht. Courgette, avocado, peer en pompoen vond hij erg lekker! En dan zitten er nog een paar dingen tussenin. Maak het trouwens zelf en vries dan meteen de rest in.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.275
    7.320
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daarom schreef ik het ook tussen aanhalingstekens. Als ik iets met een lepel geef, bepaal ik hoe of wat en dat wil ze meestal niet. Ze wil ook altijd helpen, maar bij de lepel betekent dat dat het eten er dan vanaf valt. Als ik fruit of brood met de hand geef, is het vaak wel goed, dan kan en doet ze altijd helpen om het in haar mond te stoppen, maar groente eet ze echt alleen als ze het helemaal zelf mag doen. Eigenlijk wel gek, want als ze vitaminen met een lepel krijgt vindt ze het geweldig.

Zo bedoel ik het dus, als ik alles alleen maar met een lepel zou geven, zou ze echt haast niets eten. Nu ze het zelf mag doen eet ze in ieder geval meer (nog niet echt veel, alleen fruit gaat eigenlijk altijd goed).
    Ik vind stukjes trouwens ook erg lastig te geven met een lepel, het valt er zo snel vanaf.

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Wat is Rapley?
    Begrijp ik het goed dat dat gewoon uit het vuistje eten is?
    Lijkt mij het meest natuurlijk, inderdaad. Zelf eet je ook geen appel met een lepel.
    Hoe doe je dat dan met groenten uit het vuistje? Gekookt worteltje geven ofzo?
    En geven jullie extra drinken als ze gaan eten? Want bv is drinken en eten tegelijk, dus als ze gaan eten, drinken ze neem ik aan minder bv en moeten ze dat dan niet compenseren?
    We gaan voor het eerst beginnen met eten, dus vind het nog wel spannend hoor. Wat een stap, is ze niet echt een babietje meer, vind ik.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.275
    7.320
    113
    Vrouw
    Brabant
    Rapley is inderdaad uit het vuistje en ook zelf het eten pakken. Groenten doe je inderdaad koken en hard fruit ook (zoals appel, even koken zodat het wat zachter is).
    Ik geef er altijd wel water bij, maar Eva drinkt het haast niet. Het is ook niet nodig als je borstvoeding op verzoek geeft. Ik heb ook niet echt het idee dat ze minder is gaan drinken, wel minder vaak, maar dan meer per keer, denk ik. En in groente en fruit zit ook vocht.

Deel Deze Pagina