Het lijkt wel of ik hier een hongerige wolf in huis heb. Onze zoon is nu net 6mnd. We waren al begonnen met fruit en groente maar sinds een paar dagen eet en eet en eet hij alleen maar. Hij komt 's morgens rond 5 uur al, we proberen dan een paar keer de speen maar uiteindelijk gaan we er rond half zes, zes uur uit. Zijn schema is nu ongeveer als volgt: 6 uur fles 200 cc opvolgmelk 930 fruithap (een bakje vol, 200 gram schat ik, misschien wel meer) 11 uur fles 200 cc 1430 fles melk 200 cc 17 uur warme hap (weer een bakje vol, ruim 200 gram) 19 uur laatste fles 235 cc melk Ik probeer de fles van 1430 te vervangen door diksap met een stukje liga maar meneer trapt er niet is. Volgensmij moet er nog een fles melk af ook. Hoe ga ik dat in vredesnaam doen? Alles gaat nu schoon op! Ik probeer nu al steeds te rekken om de dag maar door te komen. Wie heeft er raad?\ gr. wup
Naar flessen van 210/7 met voeding voor hongerige babies? Doe je al pap in de ochtend en avondfles? Iets van bambix of rijstebloem? Ik weet niet meer zo goed wat ze mogen met 6 maanden. Maar volgens mij is het prima wat je geeft. Diksap en liga sowieso vermijden. Is alleen maar suiker. Iets anders, met 6 maanden is er ook een sprong in de ontwikkeling. kan zijn dat hij daarom even meer behoefte aan voeding heeft. Zou er dus gewoon aan toe geven. Succes! M
Ik vind het nog niet eens zo gek veel hoor. Zoals Marijntje zegt zou ik bijv 's avonds pap (Bambix) geven, ipv een gewone fles, dat vult veel meer. Ik deed ook wat minder schepjes melk en wat meer water in de fles, ging goed hier.
ik zou geen 210+7 doen, dan rek je het maagje onnodig op. Probeer anders eens groeipap als eerste fles en misschien vast oefenen met broodkorsten? Niet teveel natuurlijk, maar als dat goed gaat kan je met een boterham gaan oefenen en dan scheelt ook weer! Wat voor warme hap geef je? Een aardappeltje oid erdoor vult al meer. Ik zou ook geen liga als tussendoortje geven, aangezien hij nog 4 flessen krijgt. Liga heeft best nogal wat kcals.
Ik zou wel 210+7 doen en dan 4 flessen. Jesper was ook zo'n hongerlapje en dat deed het hier goed. Inmiddels zijn we bijna probleemloos van de flessen af.
Wij hadden dat probleem ook, eigenlijk een fles teveel.. We zijn toen om 12 uur een boterham gaan geven. Dat bleek hier de oplossing om weer rust in de voedingen te krijgen..
Oh jee, iets vergeten te melden. In de laatste fles krijgt hij Nutrix, zodat die lekker dik is (en een poging om het te laten doorslapen). Ik ga morgen proberen met Bambix te starten, wel in de fles, en dan zodoende alles proberen op te schuiven. Vanmorgen heb ik hem een broodkorst gegeven, hij is enthousiast aan het sabbelen, dus wie weet?
Na de boterham kreeg hij toen nog een half flesje opvolgmelk. Eerst een hele, maar hij liet al snel de halve fles staan, dus zijn we naar 120/4 gegaan.
Oh natuurlijk, wij gaven toen ook een boterham tussen de middag en daarna een klein flesje. Dat werden al snel 2 boterhammen en ipv een fles melk een fles thee.