Wij zijn met de jongste met 10 weken geweest, op vakantie - vrij koud bad (schatting 29 graden?) , maar ze deed het prima. Met de oudste zijn we met 3 maanden gestart, in een bad van 32,5 graden, maar na 10 minuten had ze het al érg koud. Met 4 maanden hield ze de les van 20/25 minuutjes pas vol. Als je wil gaan zwemmen, informeer dan even bij het zwembad waar je naartoe wil hoe warm/koud het water is. Dan kun je gelijk een inschatting maken of het zinvol is met je kleintje. In principe mag je na 6 weken al zwemmen, maar dan moet je wel een zwembad vinden wat zo'n 36 graden is. En die zijn er maar érg weinig. Vanaf 3 a 4 maanden kan je kindje het al leuk volhouden in een bad van 32/33 graden. Een bad van 30/31 zou ik pas doen vanaf minstens 6 maanden, anders kunnen ze er vaak maar zo kort in... En onderkoeling is een risico waar je altijd rekening mee moet houden. Persoonlijk vind ik het wél heel bijzonder om met zo'n heel kleintje te gaan zwemmen. De totale ontspanning die ze kunnen hebben- het bijna los drijven op de rug, het zwemreflex wat er nog inzit en ook het moeiteloos onder water zwemmen.. prachtig
Wij zijn sinds 2,5 maand begonnen met babyzwemmen. Dus na de eerste prikjes en ook nog even tijd om te herstellen van de prikjes. We vonden het beiden erg leuk. Mijn zoontje was wel al redelijk stevig dus dat maakt denk ik ook wel uit. Ik weet niet hoe vroeg je kindjes geboren zijn (gezien tweelingen vaak vroeger geboren worden). Dus misschien verstandiger om wat langer te wachten.
Toen we 12 weken was konden we beginnen met baby zwemmen. Nu gaan we om de week dus naar baby zwemmen. En mevrouw vind het heerlijk.
Kent iemand een zwembad in Rotterdam die het doet? Ik wil het ook graag gaan doen als ze wat ouder is. Maar van Google word ik niet echt wijs.
Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst wezen zwemmen. Hij is nu 9.5 maand oud en hij vond het helemaal geweldig. Lekker op zijn buik alleen het hele babybad doortijgeren. Daarna lekker dobberen in het diepe bad. Wij hebben bewust een tijd gewacht in verband met zijn overgevoelige huidje in combinatie met chloor. Omdat hij al wat ouder is kon hij het wel gelijk ruim ern uur volhouden en konden wij dus ook lekker zwemmen. We zijn gelijk twee dagen (vakantie) achter elkaar gegaan hahaha.
Met zeven maanden voor het eerst in een privé zwembad bij ons vakantiehuisje. En dat vonden ze nog niet zo leuk. Wel vonden ze het leuk om op een luchtbed te liggen, terwijl wij in het water waren. Toen ze bijna anderhalf waren en met bandjes konden dobberen en echt spelen, werd het anders. Een van de twee is een echt waterratje, en de ander is inmiddels gelukkig van zijn waterangst af. En nu gaan we regelmatig samen van grote waterglijbanen af en zij natuurlijk van de kinderglijbanen (goedkoop subtropisch zwembad dichtbij) Om eerlijk te zijn, vind ik het badderen en samen zwemmen pas leuk worden vanaf de dreumestijd.