Ik heb een brief mee gekregen om bloed te prikken voor Glucose.. Maar nu ben ik vergeten te vragen vanaf wanneer dat kan! Weet iemand dat?
Ik heb in het begin van de zwangerschap glucose geprikt, en met 25 weken. Omdat ik een verhoogd risico heb. Zwangerschapsdiabetes ontwikkeld zich na de 24 weken dus eerder daarop prikken heeft geen zin.
Ik heb bij 20wkn het formulier meegekregen. Mocht vanaf 24wkn laten prikken. Heb ik gedaan met 23+5, omdat ik met 24+1 volgende controle afspraak had bij VK. Vind het fijner om uitslag live te krijgen ipv telefonisch
Ohnee precies 23 weken was ik die dag van het suiker prikken. Hmm.. zal toch ook wel goed zijn neem ik aan? Ze hebben er niets over gezegd qua termijnen, simpelweg mij de papieren meegegeven en de datum voor een afspraak.
Ik moet ook prikken en tegen mij zeiden ze ook na 24 weken.. Bel ff na en vraag of het wel goed is zo vroeg.
Dat is vaak zo dat het met 24 weken ontwikkeld, maar de kans is dat het ook eerder kan ontwikkelen.. ik ben getest met 16 weken omdat ik het bij mijn eerste ook had in dusdanige vorm dat ik ook insuline gebruikte.. Nu is het er dus al wel met 16 wkn uit gekomen dat ik weer zw.diabetes heb en weer aan de insuline helaas... Normaal testen ze idd vanaf 24 wkn.. maar de gynaecoloog kan dus ook aangeven dat het eerder moet
Ik heb een OGTT (Orale Glucose Tolerantie Test) gedaan met 12/13 weken al. Ik heb overgewicht, vandaar dat ze dit bij mij zo vroeg al wilden. Ook al was mijn 'gewone' nuchtere bloedprikken prima. Uit de OGTT bleek een iets verhoogde tweede waarde en dan heb je dus 'zwangerschapssuiker'. Toen moest ik een week dagcurves bijhouden. Deze curves waren keurig en nu houd ik elke week een dagcurve bij om te monitoren of het goed blijft gaan.
De waardes voor zwangerschapsdiabetes zijn anders dan voor gewone diabetes. Dus met waardes waar je normaal nog prima mee bent kun je tijdens de zwangerschap opeens wél in de gevarenzone vallen. En zodra dat gebeurt heb je zwangerschapsdiabetes. Ook als het in week 13 is.
Ik in het begin van de zwangerschap en met 27+2, maar dit had ermee te maken dat de rhesusfactor niet voor 27 weken geprikt mag worden. Dus als ik jou was zou ik gewoon even bellen na de vk
Maar je moet nog een keer rond 27á 28 weken voor je baby. On topic... Glucose kan elk moment geprikt worden maar die nuchtere met dat vieze drankje doen ze doorgaans tussen 24 en 28 weken.
Bij mij ook, omdat deze negatief is doen ze het nog een keer controleren. Mocht het nu nog negatief zijn ( wat zover ik weet moet want een rhesusfactor kan niet ineens positief worden) krijg je met 30 weken en na de bevalling een spuit daar je lichaam anders antistoffen tegen je kindje gaat aanmaken. En na de bevalling is het ivm een eventuele volgende zwangerschap die dan niet goed kan gaan
klopt niet wat ik hierboven zei. De rhesusfactor nog positief, dit kan niet veranderen. Maar ze kijken of mijn lichaam nu anti stoffen tegen haar aanmaakt, mocht dit het geval zijn krijg ik die spuit met 30 weken en na de bevalling nog eens. Als er nu nog geen antistoffen zijn gaat dat deze zwangerschap ook niet meer komen.