Vanaf wanneer grote aankopen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Life in Pink, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Met een week of 15 hebben we een box gekocht via marktplaats. Die was niet zo duur, dus dat risico wilden we wel nemen. De babykamer hebben we in de voorjaarsvakantie gekocht: dat is drie weken terug geloof ik (bij Ikea, dus meteen in elkaar gezet). De kinderwagen en het autostoeltje hebben we vorige week besteld en die zijn er over een week of zes.

Vanaf een week of vijftien ging in dingetjes kopen voor de babyuitzet, daarvoor durfde ik het niet zo goed. Kleertjes koop ik sinds de 21e week, omdat ik toen te horen kreeg dat we een meisje krijgen.

Inmiddels heb ik alles klaar en compleet (babykamer is al helemaal ingericht): het enige wat ik nog moet kopen zijn luiers en van die doekjes... Rijkelijk aan de vroege kant dus! ;) Maar ik ben er zat van en ik kan niet meer wachten!

2. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Wij zullen pas laat aan het kamertje beginnen omdat wij niet een kamer moeten opofferen maar een gedeelte van onze slaapkamer. Het is nou eenmaal niet anders en vind het ook niet erg maar de kamer zal dus niet klaar zijn met 30 weken denk ik..

3. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    Ik denk dat wij ruim optijd klaar zijn met zijn/haar kamertje... Lijkt me super leuk om tedoen :) Ook heb ik 6 weken vakantie van de zomer dus ...tijd genoeg dan :)

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Kinderwagen en maxicosi hebben wij gekocht via marktplaats toen ik 10 weken zwanger was, was bang dat ie snel verkocht zou worden dus hebben wij maar snel aangeschaft. En de rest wacht ik wel totdat ik 20 weken echo heb gehad.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb met ruim 24 weken de wagen en het kamertje besteld.
    Levertijden zijn inderdaad lang. Wist ik ook van tervoren, maar wist niet welke kamer en wagen ik wilde :( .

Of de kraamzorg komt controleren kan met niet zo veel schelen. Een kinderkamer is nog altijd niet verplicht. Als ik een wieg heb staan is het goed (waar trouwens ook 8 weken levertijd op de matras zit wegens afwijkende maat. TIP!).

De kamer zal met ongeveer 34 weken geleverd worden. Als ik dan zorg dat het schilderwerk klaar is zijn die meubeltjes dezelfde dag zo in elkaar gezet. Komt beeb te vroeg heb ik het toch nog niet nodig. En de periode daarna zal hij/zij bij ons op de slaapkamer slapen.

De wagen zal rond 38 weken komen. Dat was wel een flinke domper. Ze hadden namelijk bij een eerder bezoek aan de winkel een kortere levertijd genoemd. Ze boden wel zelf aan dat als het nodig is dat ik een leenwagen kan halen om de tijd te overbruggen. Maar dat verwacht ik zelf niet. Vind t wel een nette oplossing.

Maxicosi en box ga ik lenen, dus die zijn al gereed.

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    De kraamzorg heb ik heel snel gebeld omdat het hier wachttijd heeft :( maar de rest pas na 28 weken zwangerschap....een beetje vanuit gaande dat het beebje pas na 28 weken levensvatbaar zou zijn.

7. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik was al spulletjes aan het kopen toen ik nog maar 14 weken zwanger was.. haha.. vriendlief vond dat nog iets te vroeg maar ik ging wel lekker shoppen hoor.. haha..
    pas toen ik 6 mnd was hebben we de babykamer opgehaald.. de kinderwagen had ik rond 14 wkn al.. en de rest van de grote spullen hebben we ook sinds 1 mnd in huis ofzo..

8. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij hebben met 12 weken al een kinderwagen en maxi-cosi besteld... We konden ervoor kiezen om het later te laten leveren dus het word nu ook pas eind mei geleverd net als de box die we later bijbesteld hebben. Mocht het alsnog mis gaan nemen ze alle spullen terug zonder er maar iets voor te hoeven betalen!

Het bedje die wij heel mooi vonden was in de aanbeiding ook rond de 12 weken dus die hebben we gelijk mee kunnen nemen. En nu zijn we al zo goed als klaar met de baby-kamer en ik voel me er goed bij dat we al zo ver zijn want dan kan ik ook over een aantal wken lekker rustig van mijn verlof enzo genieten...

9. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben na de 20 weken echo de kinderwagen besteld; we moesten rekening houden met een levertijd van ongeveer 8 weken, maar omdat ze hem toch op voorraad hadden, kregen we hem na 3 dagen! al thuis. We hebben toen ook de meubeltjes besteld, deze zouden begin maart binnen zijn, maar dit was ook eerder, zo rond 20 februari. Het viel dus allemaal wel mee.
    Je moet je niet gek laten maken en niks overhaast gaan kopen, maar als het je gerust stelt, moet je niet wachten. Gewoon doen wat goed voelt.
    Meestal als ze dreigen met levertijden van 12 weken, dan dreig jij gewoon met kopen in een andere winkel. Moet je eens kijken hoe snel ze het hebben!

Veel plezier met shoppen!

10. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Bij mij was t een beetje schandalig. Had de babykamer voor dat ik zwanegr was. Door mk was ik al beginnen uitkijken. Na mijn mk werkte het zowat therapeutisch me met het beschilderenv an eht kamertje te kunnen bezighouden.

Nu zullen we ook vroeg starten aangezien ze samen op de kamer meoten en er net een mooi bod kwam op Myrthe haar kamer. dat wordt dit weekend 2 kamertjes shoppen!

Liefs
    Kitty

11. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ik heb nog niets gekocht, wel een aantal kleertjes gekregen omdat ik zwanger ben, Maar wel deze week moeten inschrijven op het kinderdagverblijf en kraamzorg moeten regelen....

Vind het zo'n raar idee dat je je kind nu al voor een kinderdagverblijf moet inschrijven, toen ik aan de telefoon vertelde hoeveel weken ik zwanger was zei ze, nou doe maar snel dat inschrijven want we hebben een wachtlijst van een jaar :)

en de eerste kraamzorg die ik belde zat al vol voor oktober :)

Met de rest wacht ik nog wel even een paar weekjes :)

12. Konijn

Konijn Niet meer actief

De geboortekaartjes had ik al met drie maanden besteld trouwens... dat was wel een beetje erg snel.

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mijn man is rond kerst, bij 25 weken ongeveer, begonnen met het timmeren van het kamertje. Daarna op het gemakje meubels gehaald, in elkaar gezet, muren geverfd... Volgens mij is nu alles wel klaar.

Over een week of drie krijgen we de box...

Maar goed, als ze maar lekker kunnen slapen, dan heeft het allemaal niet zo'n gigantische haast... Maar moet wel zeggen dat het een goed gevoel geeft nu alles af is!

Deel Deze Pagina