Hier (meer uit gewoonte) nog wel van die plastic ontbijtborden die we ooit cadeau kregen van Blue Band. Tijdens de lunch ook. Komt waarschijnlijk ook omdat ze net wat groter zijn dan onze ontbijtbordjes. Verder bij het avondeten gewone borden waar wij ook van eten. Ze hebben nog wel steeds hun metalen kinderbestek (destijds cadeau gekregen bij hun geboorte, hun namen staan er ook in gegraveerd). Onze vorken/lepels zijn net hooischeppen, voor hun mondjes dus nog veel te groot. Omdat hier nog wel eens een beker omgekieperd wordt per ongeluk, krijgen ze nog wel steeds van die hardplastic gekleurde bekers met limonade. Nog geen glazen.
hier allebei vanaf een jaar of 3/4 al normale borden en bestek. ( geen hele scherpe messen ) drinken krijgen ze wel vaak uit een plastic beker, hier spelen ook heel vaak kinderen dus vind dat gewoon makkelijker.
Mijn zoontje eet al ruim een jaar met gewoon bestek en van een gewoon bord, hij is nu 2 en een half. Nog geen mes, maar verder kan hij er prima mee omgaan.
Hier krijgen ze normaal bestek zodra ze dat van ons jatten. Bij de oudste twee rond twee jaar. Borden zodra ze die niet meer op de grond kwakken. Dus rond drie. Maar vaak kiezen ze die zelf en Nijntje en anderen zijn toch vaak aantrekkelijker dan onze bloemenborden
Mijn dochter van 2 heeft gewone stenen bordjes en schaaltjes. Gaat prima. Maar dan wel bijv leuke porseleinen wolkenbordjes van de h&m home bijv.. zo schattig! Vanaf 3 jaar gewoon glazen met drinken. Ik vind plastic vies drinken, helemaal met thee ofzo. De oudste van bijna 5 heeft normaal bestek maar wel een beetje licht en compact.
Vanaf 5 jaar gebruiken ze gewoon bestek. Juist op jonge leeftijd ook begonnen met glazen drinkbeker want die zijn zwaarder en voelen ze meer.