hoe goed voel jij je kleine?

Discussion in 'Zwangerschap' started by rce86, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hai hallo,

Ik vroeg mij iets af.. Hoe hard voel jij je kindje trappen?
    Ik ben nu 25 weken zwanger en ik voel hem vaak genoeg. Maar ik lees verhalen over vrouwen die niet meer kunnen slapen omdat hun kleine zo hard trapt of dat hun kindje tegen de ribben aantrapt of dat de hele buik heen en weer gaat. Ik ken dit niet! Ik Voel hem wel elke dag en me buik zie je ook wel een beetje omhoog komen maar het is niet zo dat ik er niet van zou kunnen slapen. Ook voel ik hem alleen maar laag hij komt lang niet bij me ribben.
    Is dit raar?

Liefs

2. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ik ben iets korter als jou zwanger
    maar ik voel de kleine ook heel laag,komt nog niet eens tot me navel met getrappel
    moet er wel bijzeggen dat ik geen echte schoppen voel,omdat me placenta voor ligt ;)

3. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Nog even vergeten er bij te melden... mijn placenta ligt achter, dus zou je juist denken dat ik hem nog duidelijker voel/zie.

4. Noor83

Noor83 Actief lid

Jun 12, 2008
    186
    0
    0
    Hoi,

Toen ik 25 weken zwanger was voelde ik de baby ook niet zo heel hard, ik voelde m wel de hele dag bewegen, maar sinds 30 weken voel ik m wel heel hard en ook tegen mijn ribben. Dus ik denk dat dat gewoon normaal is bij jouw zwangerschapsduur.

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ik voel m'n baby vaak genoeg hoor, maar oook niet hard trappen ofzo, ik kan er iig wel gewoon doorheen slapen, of hij slaapt 's nachts ook, dat kan natuurlijk ook haha. Die van mij schuift veel, rommelt een beetje, ik krijg af en toe een duwtje. Hij kriebelt een beetje tegen m'n blaas. Maar geen beurse ribben van het harde trappen hier. M'n vk zegt dat dat niet uitmaakt, elk kind is anders, die van mij wordt iig geen voetballer, haha.

6. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Nou ik voel me kleine HEEL GOED zelfs...Enne ik kan niet doorheen slapen...Zit ik midden een gesprek dan stop ik effe, want me manneke is druk bezig met voetballen...Ik heb ook een voorliggende placenta..Maar ik voel me kleine wel duidelijk en bewegingen is ook door anderen duidelijk te zien...Wel is het bij mij zo dat me baarmoeder te groot is voor mijn zwangerschapsduur en de kleine heeft ruimte genoeg om te bewegen....

7. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hoe verder je in de zwangerschap komt hoe harder je ze voelt trappen of bewegen!Op het einde word het krapper en heeft de kleine minder bewegingsruimte....maar ik voel het heel veel, en tegen men maag(weken last van maagzuur niet te flauw) en zo ribben doen soms zeer!

8. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    Mijn buik gaat wel helemaal heen en weer en helaas houdt ze me vaak nachtenlang uit mijn slaap. Komt nog eens bij dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus ik had dit niet verwacht.

Ze doet ook heel haar billen omhoog drukken waardoor je een hele bult ziet aan een kant haha.. Dit werd tijdens een echo bevestigd! Wel heel leuk hoor, maar soms best vermoeiend en pijnlijk

9. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    haha dat bedoel ik nou ;) dat herken ik nou echt niet! Ik heb wel eens een iets harder stukje op me buik en als je er dan op drukt beweegt het:p Maar zou niet weten wat het zou kunnen zijn!

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Bij die termijn had ik het ook nog niet zo erg, voelde hem wel veel en elke dag hoor, maar tegenwoordig kan ik soms moeilijk in slaap komen door zn getrap en geschuif :D. Het is echt veel harder geworden, maar ja, het kind is nu natuurlijk ook veel groter. Ik voel nu ook precies wat een voetje en wat een rugje is zeg maar, hoe die ligt, je ziet soms bijv echt een uitstekend voetje aan de zijkant.

11. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben 24 weken, en voel alleen af en toe plopjes.
    Soms 2 keer op een dag en soms 3 dagen niet.
    Heb ook mijn placenta aan de voorkant en overgewicht.
    Zou af en toe wel iedere dag leven voelen, dan maak ik me misschien iets minder zorgen.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Voel haar elke dag nu. Helemaal onderin meestal voel ik wat plopjes schopjes.

13. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ik voel mijn ukkie ook de hele dag, en niet zo een beetje ook :) Ze schopt ook hard hoor, en je ziet het ook gewoon aan de buitenkant van mijn buik.

14. asilah

asilah Actief lid

Mar 23, 2008
    160
    0
    0
    sinds mn kleine omgedraaid is met t hoofdje krijg ik soms schoppen die mn adem ontnemen zo hard, vindt t trouwens geweldig hoor!

15. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb dit keer een heel rustig kindje een ware zegen. met 6 maanden in het ziekenhuis liggen met vermeende weeen vanwege eht harde trappen is ook niet alles hoor. endan heb je na 9 maanden behoorldijk wat gekneusde ribben. ik ben blij dat dit kindje een stuk rustiger is en veel lager ligt. al geeft dat weer andere problemen. en je bent nog niet zo heel ver. het kindje zal nog een stuk groter en sterker worden en daarmee de bewegingen ook. maar je maar geen zorgen.

16. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Die van mij trappelt zijn best...duwen, trappen, beuken..haha het is wel heel komisch om te zien. Bij mijn ribben heb ik (nog) geen last, wie weet komt dat nog.
    RCE wat leuk we lopen bijna gelijk!

17. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    Ik voel me meisje eigenlijk vrij weinig, veeel minder als mijn dochter destijds. Maar me placenta ligt nu geloof ik aan de bovenkant dus misschien ligt het daaraan. Ook heb ik heel weinig vrochtwater dus weet ook niet of het daar ook mee te maken heeft.

18. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik had gewild dat ik al echt duidelijk de baby voelde.
    Maar op zo nu en dan een klein plopje voel ik nog helemaal niets.
    Zal wel een rustig meisje worden ;) .
    Mijn placenta ligt ook voor, en toen we de echo hadden zei de arts ook dat het daar door komt dat je nog zo weinig voelt.
    Ook had ik al geen plat buikje, dus de kleine meid kan schoppen wat ze wil, maar voel er nog niets van. Ben in die zin goed beschermd denk ik dan maar :evil:

19. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    @butterfly, dat zeiden ze tegen mij ook. maar over een paar weekjes voel je het veel beter hoor. ik voel mijn ventje elke dag nu verschillende keren. de placenta zou rechts voor liggen en daar zou ik dus minder moeten voelen zeiden ze. maar dat is niet waar vind ik. ik voel hem aan beiden kanten. nog eventjes gedult dus. ;) alleen links veel vaker dat wel.

@brechtje, ik heb weleens gehoord dat als je minder vruchtwater hebt dat je de bewegingen dan inderdaad minder goed voelt. ik weet het niet zeker ik heb het van horen zeggen. en het ene kindje is van nature rustiger dan het andere en het heeft ook nog met de voorkeursligging te maken enzo. ik kan bij mijn ventje nu ook geen kop, kont,of voetje ofzo ontdekken, en dat was bij de andere 2 wel zo. als ik dan voelde dan voelde je duidelijk wat het was wat er zat te duwen of te draaien. nu zijn het ook alleen maar bobbels of plopjes en tikjes enzo.

20. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Jaa Ellen;)
    Misschien heb ik ook wel weining vruchtwater... volgende week pretecho, dus we zullen zien!

Share This Page