Aanrijding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vanochtend werd ik van achteren aangereden toen ik voor een stoplicht stopte.
    Degene achter mij dacht dat ik zou doorrijden.

Dus nu heb ik best wel een zere nek!
    En ik ben heel erg geschrokken, heb een half uur staan shaken.

Ik hoop dat die stress of de klap niet schadelijk is voor de baby!
    En als ik toch een whiplash of iets dergelijks heb, dan gaat dat heel vervelend worden ivm pijnstillers, of niet?

:(

2. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    jeetje he dat was echt even schrikken bij een stoplicht tot niet normaal,hij/zij reed zeker harder dan nodig was?

foei.
    hoe gaat het nu met je nek?
    je moet het maar ff aan de huisarts vragen hoe het zit mocht je het tog krijgen.Dan weet ej ook waar je strax aan toe bent.

Volgens mij is het niet schadelijk voor de baby tog?
    Ik zou het niet weten vraag anders de vk maar he,je moet het in ieder geval er goed over praten strax zit je met zenuwen das ook helemaal niet goed voor de baby.
    Heb je alleen last van je nek? verder nergens meer last van?

liefs loesmari

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ai wat erg!
    denk dat je je best zo snel mogelijk kan laten onderzoeken dan kan de pijn nooit zo erg worden als je er tijdig bij bent. je mag wel bepaalde pijnstillers nemen hoor maar niet te zware natuurlijk.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mn zus had hetzelfde toen ze 6 maanden zwanger was. gelukkig mankeerde de baby niets, ze is voor de zekerheid wel even langs huisarts en vk gegaan. Maar dat is ivm de verzekering altijd aan te raden om te doen wanneer je een aanrijding hebt gehad (omdat je als je er te lang mee wacht niet meer kunt aantonen dat je bijvoorbeeld een whiplash hebt door het ongeluk, het zou dan ook ergens anders door kunnen komen)
    succes meid.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Als je last hebt van je nek, dan moet je zo snel mogelijk een afspraak regelen bij je huisarts. Nu kan je nekpijn namelijk nog worden toegeschreven aan de aanrijding (en dus verhaald worden op degene die bij je achterop knalde). Ga je er pas over een paar weken heen, dan is het niet meer te bewijzen dat je er nu al last van had en dat het dus door de aanrijding komt. Echt even doen dus en niet denken: ahhh, ik kijk het eerst wel even aan...

Ik neem aan dat je wel de gegevens van de aanrijder hebt..?

Qua stress voor de baby zal het vast wel meevallen. Van de botsing heeft ie niets gemerkt, want hij zit nog heel veilig achter jouw schaambot. En jouw spanning neemt straks wel weer af als je van de ergste schrik bekomen bent.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja ik heb alleen last van mijn nek.
    Om 3 uur ga ik even langs de huisarts, hij zal het wel weten!

En tja niet zo handig van diegene, maar het werd net oranje en het was een geval waarbij sommigen doorrijden en sommigen stoppen.
    Ik stopte dus. En dat had die man niet verwacht.

7. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Gelukkig zal de baby van de stress niks merken. Er is nog geen placenta gevormd en de baby heeft nog niet een eigen bloedsomloop dus ook geen last van jouw adrenaline.

Wat pijnstillers betreft... ik kreeg voor mijn whiplash destijds diclofenac en diazepam samen. Die mag je beide niet als je zwanger bent... Dan mag je alleen paracetamol voor zo ver ik weet.

Dus, wel direct naar de HA he!

Deel Deze Pagina