Hallo dames, Bij mij is beginnende bekkeninstabiliteit geconstateerd gisteren. Maar nu heb ik zaterdag een uitje. We gaan een dagje in amsterdam lopen en museumpje pakken enzo. Ik heb best wel snel pijn met lopen. Ook als ik mijn dwarsebuikspier aanspan. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik wil niet nu al dat soort dingen afzeggen.. dan heb ik helemaal het gevoel dat ik een oud wijf ben voor de rest van de zwangerschap. En ik ben pas 11 weken . Iemand tips?
Nou, als je er echt zo'n last van hebt en een beginnende BI hebt, zou ik het dus echt niet doen. Zwanger zijn is geen ziekte maar brengt soms wel mankementen met zich mee. Elmo
Ja ik twijfel om te gaan, maar het is altijd zooo leuk en gezellig! Zou echt balen als ik niet mee zou kunnen hierdoor.
Je grenzen accepteren. Wat gaat, dat gaat. Wat niet kan, dat kan niet. Hoe vervelend het ook is om nu al je grenzen te moeten bijstellen, het gaat om je eigen gezondheid. Ik heb ook bekkeninstabiliteit en kan ook niet ver lopen. Ook mag ik niet meer motorrijden, iets wat ik heeeel graag doe. Ik heb geaccepteerd waar mijn grenzen liggen. Voor mij helpt het om aan dat kleine wurm te denken dat ik straks zelf verzorgen wil en waarbij ik niet wil toekijken hoe een ander het verzorgt.
hebben jullie misschie tips die ik eventueel morgen met wat wandelingen toe kan passen, om te kijken of ik dan minder last heb? Doen jullie helemaal geen lange afstanden meer lopen dan?
Sluit me aan bij suus.... Het is OF niet meegaan... OF pijn lijden en dagen nodig hebben om weer wat op te knappen.... Mijn mening/ ervaring.... Je bent er vroeg bij.... je kunt er vroeg rekening mee houden... je hebt je energie nog hard genoeg nodig deze zwangerschap...! Ik zou niet gaan.... hoe spijtig ook.... Heb mijn vorige zwangerschap mezelf echt "kapot"gelopen... omdat ik dacht dat de klachten "erbij" hoorde.... maak niet dezelfde fout..! xxmona
hahahaha ik ben blij als ik mn bed uit kan komen... (en dat bedoel ik letterlijk).. lange afstanden zit er echt niet meer in... zonder bekkenband en buggy kom ik hier het woonerf niet eens af..... Heb je al een bekkenband..? want dat scheelt wel met lopen... vooral omdat het "nog maar" beginnende bi is.. (met alle respect hoor)
Hier ook een beginnende, fysio raadde me aan om dingen niet tegelijk te doen maar verdelen, bijv. lopen, zitten, lopen, zitten. En desnoods alles de boel laten! Ik ga dus ook geen hele grote stukken meer lopen, ik wil niet dalijk in een rolstoel belanden ofzo.
Zoek naar een paslengte en tempo waarbij je het minst last hebt. Lange afstanden lopen doe ik helemaal niet meer omdat ik voel dat het niet gaat. Afgelopen zaterdag met mijn lief nog even de stad ingeweest te winkelen. Ik loop dan in mijn eigen tempo, hij past zich aan aan mij. Ik weer mensen af, zodat ik in 1x door kan lopen. Is het heel druk dan baant manlief een weg door de menigte zodat ik door kan lopen achter hem aan. En we kiezen een route met cafétjes, dan kan ik zodra het niet meer gaat zitten bij komen en kan mijn lief de auto halen
Hmm.. ik heb nog geen bekkenband.. Heb ook nog maar 1 afspraak gehad bij de bekkentherapeut. En dat van het bed uit kunnen komen.. Kan je toch geloof ik al de hand schudden. Ik moet me enorm schap zetten om heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam beetje bij beetje op te schuiven om vervolgens langzaam mijn benen te bewegen als ik eenmaal mijn bed uit ben.. Zoveel pijn aan mijn schaambot. Maar met lopen is het puur mijn stuitje wat enorme pijn doet. Denk dan toch dat het beter is om niet te gaan... hoe erg ik het ook vind.. Pffff..... jammer
Even off topic... maar moest er ff aan denken toen ik dit las... Ik kreeg laatst in een winkel commentaar dat ik niet doorliep..... kun je het voorstellen dat ze hoogzwangere vrouwen met BI nog gaan opjagen ook.....
uhhh bij mij is het meer dat ik mn benen soms niet meer kan bewegen... en dat ik ze op moet tillen met mn handen... Ze weigeren gewoon... (heb er laatst echt 20 minuten over gedaan!) echt stom... dat dingen die je normaal zo gewoon doet... zoveel energie kost.... Een voordeel... ik ben al aan t aftellen...! Ik ga mn buikje wel missen.... maar deze bekkenpijn echt niet!
Maar ik ben zo bang, omdat ik met 10 weken al dagelijks pijn had, dat ik dan straks helemaal niks meer kan doen. Dan probeer ik er nu nog van te genieten zeg maar..
ja ik begrijp je wel hoor...... als je perse wilt gaan moet je gaan, maar houdt er wel rekening mee dat je straks toch echt dingen moet laten.... en dat je waarschijnlijk daaaagen nodig hebt om bij te komen.... hmmmm misschien een rare vraag hoor... maar gaan er mensen met kinderen mee...? ik bedoel.. ik gebruik de buggy van mn zoontje half als rollator... en dat scheelt iets met lopen... omdat je dan steun hebt... (ja ik ben echt bejaard)... Kun je een bekkenband van iemand lenen? en dan bedoel ik echt Bekkenband.. geen buikband..?
Als je nu al wat rust neemt, dan hoeft het op het einde niet ernstig te worden. Van mijn zwangerschapsgym van de 1e zwangerschap was er iemand die op het einde alleen nog in een rolstoel de deur uit ging. En de eerste weken kon ze niet achter de kinderwagen lopen of haar zoontje verzorgen. Kun je trouwens geen rolstoel regelen, zodat je toch mee kan en niet hoeft te lopen?
Ik was al aan het kijken naar bekkenbanden. Misschien dat ik dat dan maar eens probeer. Dan moet ik er morgen 1 kopen. Waar kan ik die kopen en kunnen ze ze daar ook goed afstellen? Er gaan geen mensen met kinderen mee, dus helaas geen kinderwagen die ik kan lenen.
Ja iedereen is op de hoogte en ook weten ze van de klachten. Dacht zelf misschien krukken te regelen.. Maar kan dat kwaad? Ik weet dat je dan moet lopen met linkervoet/rechterkruk enzo. Ben op zich wel handig met die dingen..