Ha meiden, Welke waarde is het belangrijkste als het gaat om de groei van het kindje? Onze dochter was vrij klein bij de geboorte maar nu kreeg ik de uitslagen van de 20 weken echo van ons tweede kindje en de waardes zijn allemaal lager dan bij haar behalve het buikje is groter. Weet iemand welke waarde het belangrijkste is? Het lijkt mij juist wel goed dat het buikje groter is en dat het kindje nu dus waarschijnlijk wel goed groeit maar ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van... iemand een idee?! bedankt!!
Volgens mij pakken ze een gemiddelde van alle metingen. Althans, dat deden ze bij mij met elke echo (elke week een groeiecho gehad). Dan voerde ze de gegevens in op de comp en kwam er een gemiddeld termijn uit
Klopt, ze doen een soort gemiddelde. Bij mij werd er wel bij gezegd dat ze graag een wat boller buikje zien (het buikje van m'n oudste liep bij de 20wkn echo ongeveer een week voor op z'n hoofdje.... kan je vertellen dat hij dat goed heeft ingehaald, wat een grote kop heeft die knul!)
Bij mij staat erbij dat het hoofdje, de beentjes op de P20 lijn zitten maar het buikje op gemiddeld zelfs ietsje erboven. Nu keek ik net bij mijn dochter haar 20 weken echo en daar was het buikje ook niet echt klein bij deze termijn.. we wachten dus maar op de groeiecho over 4 weken!