Eerste echo , extra bolletje in vruchtzak

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bijzonder, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hallo allemaal

Donderdag heb ik mijn eerste echo gehad met 8 weken en 6 dagen. Gelukkig hebben we het hartje zien kloppen en was de lengte goed voor het aantal weken!

Nu zat er alleen nog iets anders in dezelfde vruchtzak.. Het was een bolletje net zo groot als het levende kindje. Het zat alleen niet vast aan de rand, het leek wel te zweven. Nu dacht de verloskundige aan een tweeling maar dat al was afgestroven, er zat ook geen vorm in van een baby ... Nu kan het denk ik ook een cyste zijn ofzo ..

Heeft iemand dit ook gehad? Ik heb over 2 weken weer een echo om te kijken of het meegroeit of niet..

2. Niet meer actief

Is dat niet het 'rugzakje' dat die kleintjes bij hebben als ze nog zo klein zijn voordat de placenta gevormd wordt?

3. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ja, volgens mij is dat het dooiertje zeg maar. Had ik ook in het begin op de echo...

4. Niet meer actief

Ja idd dat bedoelde ik hihi kwam niet op t woord ;)

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat had ik ook, maar bij mij was het ook het dooierzakje. In mijn album staat er een foto van ('1e echo 27 juni). Het was alleen wel veel kleiner dan de baby, niet even groot zoals bij jou.

6. Niet meer actief

maar ik zie eigenlijk niks op de foto?

7. Niet meer actief

Ik heb net een foto geplaats in mijn album van toen ik precies 9 weken zwanger was... daarnaast zie je dat bolletje bij mij

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik weet wat jullie bedoelen maar het is niet de dooier. Die hebben we inderdaad ook gezien op de echo.

Nee wat ik heb wist de verloskundige ook niet. Ze dacht zelf aan een tweeling, waarvan deze dan was afgestorven. De verloskundige weet natuurlijk wel hoe een dooier eruit ziet.

9. Niet meer actief

Rianne, maar het is niet te izen op de echo foto toch? Ofk ijk ik ernaast...?

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    nee op die van mijn album niet.. ik heb er geen foto digitaal van .. ik maak er wel even een van, zal hem er zo op zetten.

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    ik heb de foto in mijn album gezet. het is gemaakt vanuit een andere hoek dan het babytje ligt. het ligt er als het ware naast/achter/voor ...

Het lijkt los te zitten in het vruchtzakje.. Het is 1,8 cm, net als het babytje

12. Niet meer actief

Okee bijzonder.. nee ik weet eigenlijk ook niet wat dat is, ben wel benieuwd

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het het dooierzakje was geweest, dan had de verloskundige dat natuurlijk wel gezien! ;) Dat is inderdaad een rondje, maar dat verdwijnt uit zichzelf als je rond de 8 weken zwanger bent. Met die zwangerschapduur neemt de placenta de functie van het dooierzakje over. Ik ben heel benieuwd wat het dan wel is! Laat je het nog wel even weten?

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja ga ik doen ! Ik hoop niet dat het iets ergs is :O

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nou heb vandaag bijn echo bij de gyngehad ..

Wat blijkt nou .. de vk had niet goed gekeken op de vorige echo. Er was nu namelijk geen "dingetje " meer te zien ! De gyn zei dat het waarschijnlijk gewoon de doorsnede van het hoofdje was vanaf een andere kant gezien ! haha wat een blunder van de vk, Heb ik 2 weken in de stress gezeten !

Maargoed, alles was in orde met het kindje. Het was volop aan het bewegen haha.

16. Niet meer actief

Hahaha stomme blunder inderdaad maar wel fijn dat je zeker weet dat alles in ieder geval goed is :)

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat een vreemd verhaal, zeg... :rolleyes: Maar in elk geval fijn dat alles goed is!

Deel Deze Pagina