Bijna 11 maanden, 's nachts slaapdrama. Wie herkent dit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anna71, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Hallo,

Afgelopen nachten zijn hier drama! Senna wordt zeker ieder anderhalf uur wakker en valt heel erg lastig weer in slaap. Dit vaak wakker worden herken ik op zich niet zo.
    Vannacht hebben we bij elkaar zo'n vijf uur geslapen en ik zoek even geruststelling van mamma's die dit ook hebben meegemaakt rond deze leeftijd.
    Ik denk zelf dat het met de 11 maanden sprong te maken heeft (ze hangt heel erg aan me en is veel huileriger dan normaal) en tanden en weet ook wel dat deze fase weer voorbij maar ik heb even geruststelling nodig (hihi).

Anna

2. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier komt ie dan de geruststelling.

Idd rond 11 maanden begon mevrouw hier ook met snachts wakker worden.
    Dat heeft sorry hier wel wat weken geduurd.

Dan werd ze wakker en dan sliep ze pas weer na 1-2 uur.
    Heel erg vermoeiend was dat, maar het gaat echt weer over.
    Nu gaat het weer een tijdje goed.
    Heel soms wordt ze nog wel wakker maar dan hoef ik er alleen even naar toe te lopen en dan slaapt ze gewoon weer verder.

Als ik echt op was, sliep ik overdag ook even als mevrouw op bed lag.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier sinds anderhalve week ook gigantisch aan het rommelen. Ik denk hier een combinatie van de sprong en misschien overdag teveel slapen. De momenten dat Mason 's avonds/'s nachts wakker wordt is hij vaak namelijk onwijs actief.
    Ik hoop hier ook snel weer een normaal ritme te hebben :)

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook slaapdrama's, heb onlangs nog een pagina hierover geopend.
    De ene nacht gaat het beter dan de andere maar laten we zeggen dat ik nooit in één ruk kan doorslapen, het zijn steeds erg gebroken nachten. 's Nachts word ik minstens 4 keer wakker omdat L moppert, huilt of rechtstaat in haar bedje. Ik kom zelden aan 6 uur slaap.
    Hier is het meer verlatingsangst volgens mij. Pff en dat kan enkele maanden duren. Errrrg vermoeiend is het wel!

5. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Fijn, die herkenning (sorry)!

Ik moet er altijd wel een keer (of twee) uit hoor voor Senna. Maar dan is het even speentje geven en een aai over haar bol en dan valt ze wel weer in slaap. De afgelopen week is het dus veel vaker dat ze wakker is en niet meer in slaap valt.

Ze krijgt in ieder geval niet teveel slaap overdag. Mevrouw slaap 's ochtends drie kwartier en 's middags hooguit anderhalf uur. Dit heeft ze ook echt nodig omdat ze anders niet te genieten is.

Afijn, ik kom het wel door. Ben inmiddels gewend aan hooguit 6 uur slaap 's nachts, maar het valt niet altijd mee.

Share This Page