Hi, Ik heb even een vraagje over progesteron. Ik heb vermoedelijk 30 maart een eisprong gehad, mijn temperatuur is daarna omhoog gegaan en gebleven. Ik heb 5 maart (dus net geen week later) op progesteron laten prikken en vandaag de uitslag gekregen: 21. Bij het ziekenhuis geven ze 30 aan als grens voor een goede eisprong, dus deze was niet goed (had ik ook al toen ik clomid slikte, maar nu na de leo is de kans op een goede eisprong groter). Maar nu mijn vraag: hoe snel stijgt je progesteron? Zou het een dag later alweer een stuk hoger kunnen zijn geweest? Ook had ik de zaterdag en zondag na mijn vermoedelijke eisprong last van mijn onderbuik, ik dacht nog, misschien een eisprong, maar mijn temperatuur was al wel hoog. Maar als ik toch later een eisprong had, heb ik natuurlijk wel 2 of 3 dagen te vroeg bloed laten prikken, zou dat nog veel uitmaken? Alvast bedankt voor jullie reacties, ben benieuwd of iemand het weet! Liefs, Snoopy
Misschien kan je hier je antwoord vinden. http://www.ivf.nl/follikeldynamiek.htm Verder kan je op deze site ook wat info vinden over de waarden.
He meiden, Geduld, met die site kan ik wel wat! Het progesteron is daar een week na de eisprong 14 en 3 dagen ervoor 8, dus bijna het dubbele. Mocht mijn eisprong inderdaad 2 dagen later zijn geweest (en ik had al 1 dag te vroeg laten prikken), dan zou mijn progesteron ook bijna verdubbeld moeten zijn. Dus 2x21=42, maar dan dus iets minder, maar dat is wel ruim boven de 30. Ik moet het toch maar even afwachten, als ik uitga van de vorige (weinige) cyclussen, krijg ik morgen een heel klein beetje roze slijmverlies en word ik zaterdag echt ongesteld. Ik hoop het niet, want ten eerste wil ik zwanger zijn natuurlijk, ten tweede, als mijn eisprong later was was mijn progesteron ook hoger en hoef ik eigenlijk niet aan de clomid (ga ik dan even overleggen), en ten derde gaan we een weekendje weg! En had de vorige menstruatie na eisprong behoorlijke buikpijn. Ik ben hier maandag- of dinsdagavond weer, ik zal het wel laten weten! Heel erg bedankt in ieder geval! Ik had zelf al heel wat afgegoogled, maar kon echt niets vinden. Liefs, Snoopy
He meiden, Wou even laten weten dat ik zwanger ben! Had zaterdag mijn nod, maar we waren een weekendje weg en wilde mijn weekend niet laten verpesten door een negatieve test... Toen we vanmiddag thuiskwamen toch meteen getest en zowaar een lichte streep! Ik ga morgen even de gyn bellen of het kwaad kan dat mijn progesteron aan de lage kant was, misschien nu even prikken. Liefs, Snoopy
hoi snoopy, Wat goed! Van harte gefeliciteerd! Ik zat net te lezen bij dit ow toen je berichtje kwam! Ik heb namelijk 4 a 5 dagen na mijn eisprong progesteron geprikt en mijn waarde was 27,9 dus ik wou weten of dat genoeg was omdat ik ook had gehoord dat het min. 30 moet zijn... maar het tegendeel blijkt waar dus! Super zeg geniet ervan. Liefs Nannie
He Nannie, Jouw progesteron is dus wel hoog genoeg, zeker zo snel na je eisprong! Ik laat hier morgen wel even weten wat de gyn heeft gezegd over mijn lage progesteron. Ik hoop dat het niets uitmaakt of dat er dan iets aan gedaan kan worden (heb hier al gelezen over progestan). Maar misschien had ik toch iets later mijn eisprong en ben ik nu precies 4 weken zwanger. We zullen het wel zien. Het enige wat ik wil is dat het goed blijft gaan. Liefs, Snoopy
Ja, het zal vast wel wennen... maar nu nog even niet! Vind het nog allemaal wel eng hoor, zit nu eerst maar te hopen dat het goed is en blijft gaan. Maar ik probeer er vertrouwen in te hebben! Liefs, Snoopy
He, niet zulke enge dingen schrijven hoor! Ik heb nog nooit daar gekeken eindelijk, was een ver-van-mijn-bed show... Ga er misschien volgende week eens buurten...
Nou, ik hou het in de gaten. Enne... je kunt misschien ook lid worden van de walvisclub (onder topic zwangerschap). Ik snap dat het vreemd is, maar je hoort nu toch echt bij de club van zwangeren. Ik hoop dat ik je snel mag volgen!
Ik voel me echt een muts hoor, had verwacht me heel anders te voelen. Maar voel me vooral vreemd en verward (en blij natuurlijk, maar vooral overdonderd...). Ik hoop voor jou dat het nu ook eens raak is en voor de rest hier natuurlijk ook! Liefs, Snoopy