pijn aan anus..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sandhya, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    sorry hoor voor het onderwerp maar ik vind dit echt niet grappig meer...ik moet al drie dagen drie keer per dagen poepen..gebruik vochtig wc papier..maar mn poepgat doet echt pijn gewoon...iemand tips of komt het bekend voor...?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vaseline erop smeren, is lekker vet en verzacht dus...

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

klinkt als aambeien, misschien even de ha bellen voor een zalfje?

4. raspberry

Hmm, als het aambeien zijn, zou je even kunnen voelen of je wat voelt hangen, (hoeft niet: kunnen ook inwendige zijn). MOet je erg persen bij het poepen? Zoja, dan zullen het wel aambeien zijn. Als je meer aan de dunne bent of echt niet hoeft te persen, zal het eerder wat overbelast zijn, misschien wat kleine scheurtjes.
    Voor aambeien kun je gewoon zelf zalf halen bij de drogist. Als ze niet bloeden kun je theranal halen, daar zit een verdovende stof in die de pijn dus even verdooft.

5. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    met poepen heb ik helemaal geen last..hoef er ook geen moeite voor te doen maar zodra ik heb afgeveegd ( :oops: ) en daarna dan doet het pas pijn,..

6. raspberry

Hmm, dan denk ik dat het meer je huid is die geirriteerd is. Vaseline smeren dan, dan blijft je huid voldoende vettig en trekt de irritatie wel weg. Even voor de toiletgang wat extra smeren is dan ook wel fijn....

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En niet afvegen met papier maar spoelen onder de douche.

8. Maria Anna

Jan 18, 2008
    73
    0
    0
    Geen vochtig toiletpapier meer gebruiken. Daar zit veel geparfumeerde rommel in die alleen maar irriteert. Gewoon rustig deppen met een lauw washandje en smeren met Lanette creme (zonder recept bij apotheek te verkrijgen, dat is een indifferente zalf dwz, zonder rotzooi, maar wel sterk vochtinbrengend, is prettiger dan vaseline). En natuurlijk gewoon katoenen ondergoed dragen.

9. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Of Sudocrem smeren. Dat gebruik je ook bij luieruitslag en eigenlijk komt jouw klacht op hetzelfde neer (behalve dan dat jij geen luier draagt ;) ).

10. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik zou ook met water wassen ipv toiletpapier en dan inderdaad invetten met een vette ongeparfumeerde zalf.

Wat ik zelf handig vind voor het reinigen na toiletbezoek is een gietertje...zo'n ding waar je de plantjes water mee geeft : )

Sterkte ermee!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja daar had ik dus ook last van! Ik kreeg echt een deja vu naar mijn kindertijd :( En toen bedacht ik me: oh toen strooide mijn moeder altijd talkpoeder op mijn billen. Kan me herinneren dat ik dat altijd zo lekker koelend vond.

Afijn, ik talkpoeder gehaald maar 2 dagen later was het opeens weer aardig over dus ik heb het nog niet geprobeerd.

12. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Haha, die heb ik ook staan, mijn moeder, mijn tante, eigenlijk hele familie!

13. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Je kunt idd het beste vaseline gebruiken, goed droog deppen, NIET VEGEN!
    Ik vind het zoiezo smerig als men naar toilet gaat en daarna alleen met wc papier schoonveegt.
    Of het nou ontlasting of urine is, altijd wassen met lauw water en droog deppen met wcpapier. Dat is het meest hygienisch.

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier ook een gietertje op het toilet. Ik was me altijd bij iedere boodschap, vind enkel toiletpapier niet echt schoon genoeg.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha je kunt ook overdrijven hoor. :rolleyes:

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dan is bijna heel Nederland smerig! Als je nou vieze plakpoep hebt, tsja, dan kan ik erin komen. Gieteren dat doe ik op mijn planten! Ik douche twee keer per dag, vind mezelf een frisse meid, haha!

17. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Nou ik vind dat ze niet overdrijft, ieder voor zich laten we het daarop houden. Ik vind het vies enkel wc papier. Maar zo ben ik dan weer.

@Zogelukkig, niemand heeft gezegd dat je vies bent als je enkel met wc papier veegt hahahah, miljoenen mensen doen dit. Maar IK zeg enkel dat ik het vies vind, en zo te lezen ook iemand anders.

18. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ik heb pijn,branderig gevole na poepen als ik te veel fruit gegeten heb :oops: dan heb je te veel zuur in je ontlasting
    mischien eet jij ook erg veel zuur fruit?

p.s ik gebruik na gewoon wc papir,ook een vochtig billendoekje(babydoekjes)zonder alcohol,heerlijk fris

19. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Calendulan zalf erop smeren... superspul!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat voel jij dan na het eten van een Spaans pepertje! :)
    Ik heb wel hypo-allergeen vochtig toiletpapier op de plee liggen en ook babyoliedoekjes, maar als je kloofjes hebt, kan je beter geen geparfumeerd vochtig toiletpapier gebruiken.

Share This Page