Vanaf wanneer huilen met tranen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esli, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik ben even benieuwd hoe oud jullie kindjes waren toen ze huilden mét tranen en vooral of er ook kindjes zijn die dat pas later deden. Als ik wat google lees ik vooral dat het vanaf een week of 6 zou zijn.

Mijn dochter is dus 7 maanden en huilt nog steeds zonder tranen. Ik heb geloof ik 2 keer een enkele traan ontdekt in al die tijd, verder is ze dus geheel traanloos.

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena deed dat vanaf dag 1...

Wel zielig om te zien.

Bayamaris vindt dit leuk.
  3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

rond de 6 tot 8 weken over het algemeen, omdat de traanbuisjes daarvoor nog niet genoeg ontwikkeld zijn.

heb je dat weleens aangegeven bij een dokter, want dan kan het zijn dat haar traanbuisjes verstopt zitten. is volgens mij vrij eenvoudig op te lossen. alleen zou ze dan ook geirriteerde oogjes moeten hebben omdat de oogjes ook vochtig worden gemaakt vanuit de traanbuisjes. tenminste dat denk ik.

4. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Kyano huilt ook nog zonder traantjes.
    Hij krijgt wel wat traan-ogen, maar verder niets.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij der 1e prikjes :( en niet z'n beetje ook

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Nee ik heb er zelfs nooit eerder bij stilgestaan, tot ik gisteren iets las in een ander topic, toen dacht ik..hun, A heeft nog helemaal geen tranen.

Geïrriteerde oogjes heeft ze overigens niet, heb ook niet het idee dat ze er last van heeft ofzo.

7. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Als Nick huilt krijgt hij sinds een week of 6 wel natte oogjes, nog geen echte traan gezien.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou de keren dat Ymke met tranen heeft gehuild zijn ook op 1 hand te tellen hoor...

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hier huilt hij eigenlijk ook altijd zonder tranen en hij is bijna 9 maanden.
    heel soms huilt hij met een paar tranen.
    ik was eigenlijk ook wel benieuwd of er meer kindjes zijn die zolang zonder tranen huilen.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier ook, nu begint het wel steeds vaker te gebeuren.
    Maar hij doet t wel al vanaf week 6 ofzo

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Oh ja ik zou gewoon even de ha bellen vragen voor info ;) anders blijf je er mee zitten natuurlijk.

12. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hier ook vanaf dag 1 met tranen......
    wat wel weer vreemd was...dat mijn zoontje de eerste 6 weken geen wimpers had :confused:

13. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb net even het CB gebeld, werd terug gebeld door vp. Ze was erg verbaasd, had dit nog nooit gehoord zei ze. Het kwam wel voor dat bijvoorbeeld traanbuisjes verstopt zitten, maar dan krijg je vieze oogjes, van die gele prut enzo. Maar dat heeft ze ook niet. Ze zou eens gaan rondbellen en kijken of ze iets kon ontdekken, maar ze wist het niet.

Ze vertelde dat de meeste kindjes de eerste tranen huilen met de eerste prikken, dus rond de 8 weken.

14. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oke, bij jou dus ook nog niet en jouw kindje is nog ietsjes ouder dan de mijne. Heeft hij ook nooit verstopte oogjes ofzo? En verkouden/snotneusjes? Ben in elk geval toch niet de enige..

15. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn huilt bijna nooit met tranen, hij krijgt alleen tranen als hij echt veel pijn heeft.
    Ik heb me er eigenlijk nog nooit druk over gemaakt tot nu toe :D

16. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    vanaf de 1ste week.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan ook vanaf dag 1, soms echt zielig! (soms ook een beetje een dramakoning :rolleyes: )

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan het niet zo zijn dat sommige kindjes gewoon niet verdrietig genoeg zijn om te huilen met tranen? Ze kunnen hun ongenoegen natuurlijk alleen maar duidelijk maken door huilen. Eva huilt wel met tranen, 's avonds als ze naar bed moet, anders niet (maar verder huilt ze ook niet zoveel). Moet dan echt de traantjes wegvegen als ik haar ga troosten.... ;).

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat denk ik ook ... Mirre huilt ook alleen met tranen in bed. Dan is ze dus echt echt verdrietig ... :cry: (moet er zelf nu ook bijna van huilen ... :rolleyes:)

20. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb intussen contact gehad met de wijkverpleegkundige van het cb. Die was in eerste instantie erg verbaasd, ze had nog nooit gehoord dat baby's van 7 maanden nog geen tranen hadden. Ze is een en ander gaan nazoeken en heeft een arts gesproken en belde later terug.

Het schijnt zo te zijn, dat het sporadisch voorkomt dat een kindje problemen heeft met de traanbuisjes. Ze zitten dan niet dicht (want dan zou ze geen traanvocht hebben en dus altijd dichte/ontstoken oogjes), maar het komt er anders uit. Het gaat als t ware weer naar binnen en komt dan via de keel of neus weer naar buiten. Dit zou ook verklaren waarom haar neusje altijd verstopt zit met 'droog snot' zeg maar, nooit vochtig snot.

Helaas is ze vaak genoeg heel erg verdrietig cq overstuur geweest hoor, daar zou je toch wel tranen bij verwachten. Vooral toen dr tandjes doorkwamen, toen heeft ze 3 weken heel veel gehuild, paar uur per dag (voor mn gevoel 24uur per dag, maar dat is vooral omdat ze normaal gesproken heel vrolijk is, dus dit was ff omschakelen).

Deel Deze Pagina