Leren eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door JinxieWeasel, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Sinds 2 weken ben ik langzaam aan vast voedsel aan het introduceren.
    Ik doe het op allerlei verschillende manieren, gewoon om alles uit te proberen. Rapley-stijl en prakken. Ik heb ook een keer een fruithapje uit een potje gedaan.
    Maar het gaat er niet makkelijk in bij mijn meisje. Alsof ze niet helemaal weet wat de bedoeling is. Ze hapt wel, maar gooit het erweer uit met haar tong. Er komt wel wat binnen hoor, maar echt kleine beetjes.
    En ze is ook redelijk snel klaar. Paar hapjes en dan hoeft ze niet meer.

Hebben veel baby's dit? Ik hoor namelijk om me heen van niet, dus wordt een beetje onzeker of ze wel voldoende dingetjes binnen krijgt.

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoe oud is ze?

Als ze jonger is dan 6 maanden is ze er misschien nog niet aan toe, even een paar weekjes afwachten en dan opnieuw proberen.

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Nee, ik ben precies met 6 maanden begonnen

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Hier deed ze dit ook in het begin, wij zijn dan wel met 4 maanden begonnen.
    Maar ik vond het wel een goede reden om de voeding zelf klaar te maken en geen potjes te gebruiken. Nu ze beter eet en ik weet dat er een potje (bijna) opgaat, krijgt ze ze nog weleens voor het gemak. Maar ik vind het zonde om zoveel weg te gooien als ze nog niet zo snapt wat ze er mee moet.
    Wat hier trouwens ook wel hielp was de lepel een tijdje in haar mondje houden, zodat ze het er niet gelijk uit kon duwen.

5. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Bij ons precies het zelfde. Wij zijn begonnen met 5,5 maand. Ze hapte wel een paar keer en dan gooide ze het met haar tong weer na buiten. Daarna hield ze haar lippen stijf op elkaar. Dit heeft zo´n drie weken geduurd. Eerst dacht ik dat ze het fruit niet lekker vond maar in een flesje ging alles er gewoon in. Gewoon blijven oefenen en niet dwingen. Het moet leuk blijven en dan gaat het vanzelf beter.
    Bij ons gaat het nu super. :D

6. Alita

Alita Niet meer actief

We zijn hier jnu ook langzaam begonnen, maar selina wilt alleen maar meer meer meer, ze krijst als het op is. Nu moet ik dus gaan opassen dat mijn productie niet achteruit gaat (geef bv) want ze krijgt een potje bijna op!

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Is normaal hoor, je hoeft hier niet onzeker van te worden.
    Kindjes moeten wennen aan het eten, de smaak, de textuur, aan hele stukjes sabbelen of het afhappen van een lepeltje, het voedsel met de tong naar achteren brengen ipv de babyreflex waarbij de tong alles naar voren gooit, etc.
    En je hoeft je ook nog geen zorgen te maken of je kindje wel genoeg krijgt. Nu is melk nog het belangrijkste, bijvoeding is zoals het woord zegt erbij. Vast voedsel wordt wel een steeds belangrijkere voedselbron, maar in het begin is het wennen aan voedsel het belangrijkste.

Ik geef ook gecombineerd Rapley en zelf gemaakte prutjes. Ben ook met 6 maanden begonnen en pas sinds een paar dagen snapt mijn dochtertje beter hoe ze van een lepeltje moet happen en voedsel naar achteren moet werken en doorslikken. Hier heeft ze ruim 3 weken over gedaan.

Deel Deze Pagina