Wanneer zouden jullie bellen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Riekje74, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen nacht werd mijn dochter met koorts wakker. Ze heeft de hele dag koorts gehad vandaag, zo rond de 39,5.
    Nu werd ze net huilend wakker (zetpil was uitgewerkt) en ik nam haar temp op: 40,2...Ze is gloeiend. Erg aan t kreunen en mopperen. Zodra die 40 in beeld komt word ik erg ongerust. Ze drinkt nog wel (vnml water en is nog redelijk alert, alleen heel zielig...
    Bij welke temp zouden jullie bellen naar de HA?

Ik heb haar wel weer een paracetamol zetpil gegeven, van 120 mg. Ze is 9 mnd oud en 9 kilo. Pas vanaf 1 jaar/10kg mag je 240mg geven toch? Maar ik heb t idee dat de zetpil van 120 niet echt aanslaat bij haar...

2. EstherMea

EstherMea Lid

17 feb 2012
    15
    0
    0
    Ik bel bij 40 graden (of hoger)
    Of als ik het niet vertrouw/twijfel/advies wil/gerust gesteld wil worden

Ik zou bellen, zodat jij (hopelijk) met een geruster hart kan slapen

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik zou denk wel even bellen voor de zekerheid.. Ze is nog zo jong dan kun je altijd overleggen voor die zetpil.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou kijken hoe ze verder zelf is, zoals je zegt drinkt ze nog goed en is alert dus zou me niet direct ongerust maken. Zou wel paracetamol blijven geven en niet wachten tot hij is uitgewerkt, vooral zo in de avond.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij hevige twijfel bel ik ook, gewoon voor advies. Inmiddels bel ik wat minder 'snel' - omdat ik weet dat de antwoorden zijn die ik krijg en ik heb nu dus iets meer vertrouwen.

Als ze alert is en drinkt, met traantjes huilt, een nat onderlipje heeft nog en plasluiers heeft, dan is de koorts niet zo'n ramp. Ook al is het tegen de 40.

Maar ik begrijp dat je je zorgen maakt...

6. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel...Een beetje 50-50 in de reacties dus...
    Ik kijk t nog even aan. Ze is nu wel al een uur aan t kreunen en mopperen, ben tussendoor paar keer langs geweest met oa een melkfles en daar heeft ze 60cc uit gedronken. Hoop wel dat de pc snel gaat werken. Duurt wel lang nu, daarom vroeg ik me al af: zou ik niet die van 240 mogen geven? (Nu natuurlijk niet nadat ik net die van 120 heb gegeven, maar als deze weer is uitgewerkt) Ze zit net op die grens wat gewicht betreft..

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij kindjes mag de temperatuur wel oplopen tot 41. Ik zou nog afwachten met bellen. Kijk gewoon goed naar je dochter. Mijn dochter had van de week ook hoge koorts. Pcm deed helemaal niks, ' s avonds / ' s nachts veel kreunen en huilen. Dag erna was ' s avonds de koorts eindelijk gezakt en nu snottert en hoest ze. Pcm van 240 zou ik niet doen, is pas vanaf 1j.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter kreeg in het ziekenhuis wel pcm 240 en was toen 9 kg maarja ik zou het zelf zomaar niet doen..

En ik zou gewoon bellen bij twijfel..

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ons zoontje is 8 kilo met 14 maanden (ex-dysmatuur) en hij mag max 4 x dgs 120 mg. Ze hebben daar een rekensommetje voor.

Hier dus ook een zieke... begon gisteren nacht. Maar toen alleen verhoging en geen koorts.

Vanmorgen 38.2, erg hangerig en 2 poepluiers in 15 minuten.

Met 40 graden koorts zou ik wel bellen al is het alleen voor overleg. Bellen kan altijd toch?

Wel zorgen dat ze goed drinkt.

10. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de verdere reacties. Vanochtend werd ze wakker met 40,2! Voor de ochtend vind ik dat wel erg hoog. Heb haar gelijk een pc gegeven van 120 maar 3 kwartier later had ze nog steeds 40 gr. Ze was wel goed alert en tierig, wel snel huilerig natuurlijk. Heb haar lekker in een lauw bad gedaan, nog n klein zetpilletje van 60 erbij gedaan (samen dus 180, moet wel kunnen aangezien 120 niets deed) en na een fles melk een half uurtje geleden in bedje gelegd. Ze ligt nu hele bossen om te zagen. Ze is ook snotterig, maar hoest gelukkig (nog) niet.
    Zou vanavond lekker met vrienden uit eten gaan, zal je altijd zien he? Oma wilde wel oppassen ipv ons oppasmeisje, maar toch zit je dan niet lekker als je kind zich zo ziek voelt. Dan maar een andere keer... (maar aangezien ik 3 kindjes heb lijkt er altijd wel 1 ziek te zijn;))

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Als je het niet helemaal vertrouwd, zou ik voor de zekerheid wel ff bellen. Al is het maar voor je eigen geruststelling. Maar als het niet veel hoger stijgt dan 40 graden, kan de koorts opzich geen kwaad hoor. Idd goed opletten of ze blijft drinken, dat is nu het belangrijkste. Als het langer duurt dan 3 dagen zou ik zeker ff de dokter bellen, die termijn hou ik aan bij mijn zoontje. Ik hoop dat je meisje snel weer opknapt!

Ps. het lijkt wel of kindjes het ruiken dat je (vaak voor het eerst sinds tijden) wat leuks gepland hebt :D. Wij hebben ook al vaak wat afgezegd, want als m'n ukkie ziek is zit ik toch niet lekker ergens anders.

12. me83

me83 Niet meer actief

wanneer je je afvraagt zal ik bellen?.. bellen! al is het maar even over de tel wat tips bespreken en om je zelf gerust te stellen..

beterschap aan je meisje!

Deel Deze Pagina