Wie geven hier eigenlijk allemaal borstvoeding?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MissMac1973, May 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

Mar 3, 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Ik vroeg me af wie hier eigenlijk allemaal borstvoeding geven omdat ik zo ontzettend veel vragen tegenkom m.b.t. flesvoeding c.q. kunstvoeding..

Groetjes Hilde

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik. Dat wil zeggen, ik kolf alles omdat mijn kereltje niets van de borst snapt...

3. Littlebird

Dec 6, 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Ik, het heeft wat opstartproblemen gekost, maar gaat nu eigenlijk best lekker.

4. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ik heb 2,5 maand borstvoeding gegeven. Ben 2 weken voordat ik ben ga werken overgestapt naar flesvoeding, omdat ik het helemaal niet zag zitten om op mn werk te gaan kolven (nogal een mannenbedrijf). Als ik langer verlof had gehad had ik het langer volgehouden. Gelukkig heb ik geen problemen gehad met overstappen, omdat Ilya al vanaf zn geboorte ook de fles pakte.

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ik! En ben er trots op dat ik nog steeds borstvoeding geef. In december een mega-dip gehad, maar er samen met een lactatiekundige toch uit gekomen!

Op het borstvoedingsforum (de naam zegt het natuurlijk al) kom je veel meer tegen over borstvoeding.

6. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ik vind het echt knap als mensen langer dan een half jaar borstvoeding geven. Respect! :D

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Dank je! Als je zijn lieve toetje ziet, weet je ook waar je het voor doet. En ze zeggen dat het beter is voor zijn en jouw eiegn gezondheid he. En wat ook leuk is, het scheelt ook nog eens een hoop geld en je valt er gemakkelijker van af. Voor mij een hoop pluspunten om ermee door te blijven gaan. Mijn streven was een half jaar, maar die is nu verhoogd naar een jaar!

8. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ikke.

Nu voor de 2'de keer. Eerste zoon was tot 10 maanden (icm flesvoeding).
    Nu is het streven om 6 maanden volledig bv te geven en daarna afbouwen naar alleen 's ochtends (is best vermoeiend 2'de kindje en kolven bij ons op het werk, anders was het streven waarschijnlijk langer als die 10 maanden van mijn eerste kindje).

Toch jammer eigenlijk dat veel dames door hun werk sneller op flesvoeding moeten/willen overgaan als wat de bedoeling was van hunzelf.

9. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

Mar 3, 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Ik zelf geef ook bv, ook de oudste 3 hebben bv gehad.. Ik zweer dr bij.. Dit kan een ander nooit doen en het is precies afgestemd op waar dit kleine mannetje behoefte aan heeft.. Er is geen flesvoeding ter wereld die dat kan vervangen..

10. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook nog steeds aan de BV!

Moet je wel zeggen dat ik de combinatie werk en zelf voeden heel zwaar vind. Ik werk in het onderwijs en daar is dit zo onhandig/slecht geregeld. Ik weet wat mijn rechten zijn, maar die zijn gewoon niet uitvoerbaar. Dus zit ik daar in mijn pauze achter een gordijntje te kolven. Nadat ik 's ochtends al om 5.30 ben opgestaan, pffff... :(

Ben dus wel van plan om op korte termijn af te bouwen, zodat ik alleen 's ochtends en 's avonds BV geef.

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik niet ik geef flesvoeding, het wilde niet echt lukken ik heb het namelijk wel geprobeerd ik had te weinig voeding en Kyano kreeg te weinig binnen dus dan zat ik snachts eerst een half uur te proberen om hem te voeden en dan moest hij ook nog eens bijvoeding nou dat trok ik op een gegeven moment niet meer dus ik ben over gestapt op Nutrilon en dat is gelukkig ook heel goed voor de baby :D

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik heb 5 maanden volledige bv gegeven en ben toen begonnen met afbouwen omdat Mika de borst steeds slechter ging drinken (hij krijgt op het kdv de fles en dat vindt hij veel gemakkelijker!).
    Nu zit ik op 2 keer bv en drie keer fv.

Groetjes Suusje

13. bloem75

bloem75 Lid

Mar 23, 2007
    80
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje 7 maanden borstvoeding gegeven: 6 maanden volledig (borst + afgekolfd), daarna in 1 maand afgebouwd.

Ik had het nog wel langer willen doen, maar het kostte teveel energie: 's morgens heel vroeg opstaan om te voeden, naar werk, afkolven, 's avonds voeden, enz. Ik heb de laatste weken afgeteld.

Als ik langer verlof had gehad, had ik het misschien nog langer volgehouden.

14. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dat komt vast nog wel, over een jaar of 16 :) :)

Ik geef ook borstvoeding.

15. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik geef ook volledige bv,
    heb nog geen idee hoelang ik daar mee door blijf gaan.
    zolang we er samen nog plezier in hebben...

ik merk wel dat sommigen het in mijn omgeving best raar vinden dat ik na 3 maanden niet ben gaan afbouwen.
    vooral mannen dan.
    de meeste vinden het toch onhandig.
    en als ik ergens ben waar veel mensen zijn vraag ik toch of ze ergens een plekje hebben waar ik rustig kan zitten.
    niet iedereen waardeerd het als ik op hun slaapkamer ga zitten.

hebben jullie daar ook last van?

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik geef ook bv. Mijn eerste streven is om het een half jaar vol te houden. Ik heb n.m. zelf eczeem. Ik hoop dat het lukt. Na een half jaar kijk ik wel weer verder.

@Runner: ik voed gewoon in de huiskamer, ook als ik op visite ben. Mischien als er een feestje is dat ik dan wel om een rustig plekje vraag, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

17. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik geef ook borstvoeding na een moeilijke start. Ze wilde de borst niet pakken in het begin dus kolfde ik en maakten we gebruik van een borstvoedingshulpset (fingerfeeding). Sinds een maand gaat het goddank beter, mede dankzij de hulp van een lactatiekundige en een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen al zeg ik het zelf. Bij mij in de omgeving zijn er een hoop net bevallen dus volop begrip als ik even rustig wil gaat zitten om te voeden, maar doe het net zo makkelijk in de huiskamer hoor! Ik wil het zolang mogelijk volhouden iv.m mijn allergiën en eczeem, moet over twee weken weer werken en zal daar dus ook gaan kolven. Daar hoef ik geen rare gezichten te verwachten, ik werk in de gezondheidszorg in een jong team met veel jonge moeders, we hebben zelfs een speciaal kolfkamertje!

18. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik geef ook, en heb de 2e 9 maanden zelf gevoed, dat hoop ik nu ook weer te halen.
    ik merk wel dat hoe ouder ze worden hoe makkelijker het word. in het begin kost het veel tijd, doet vaak zeer, en je moet even doorzetten. maar nu is die snel klaar met drinken, en het aanleggen gaat makkelijk omdat die de weg weet ;)

19. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Wahaha, you make my day!

Ik merk trouwens wel dat mensen het raar vinden dat je alles afkolft, kv is ook goed en makkelijker blablabla...

20. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Ik geef ook BV, ben vandaag begonnen met de voeding van 11 uur 's ochtends af te bouwen,ik wil naar alleen een ochtend en avondvoeding. Maar ik heb helaas al gefaald, hij had z'n flesje niet helemaal leeg gedronken en had dus nog honger en was moe, toen heb ik 'm na veel gejammer toch weer aangelegd en nu ligt hij heerlijk te slapen, dat gaat dus nog moeilijk worden de komende dagen!

Share This Page