Hoi Dames, mischien hebben jullie hetzelfde meegemaakt en hebben jullie nog tips voor mij. Mijn zoontje is 9,5 maand oud en sinds 2 weekjes slaapt hij een stuk slechter. Overdag wil hij helemaal niet meer in zijn bedje slapen, hij gaat dan echt gillen! Ik laat hem soms 5 tot 10 minuutjes gillen (behalve als ik hoor dat hij echt overstuur gaat) en daarna ga ik hem even troosten. Soms valt hij zo na 15 minuten tot 20 minuutjes in slaap, maar soms ook echt niet. Net ben ik bijvoorbeeld anderhalf uur bezig geweest voordat hij sliep. (hij viel in slaap toen ik over zijn hoofdje bleef aaien in zijn bedje) In mijn armen valt hij veel sneller in slaap maar zodra hij voelt dat ik hem neerleg (als hij niet diep genoeg slaapt) zet hij het weer op een gillen. In de kinderwagen als ik ergens heen ga slaapt hij prima ! Op de creche gaat het slapen ook heel goed dus het is echt hier thuis. Moet er wel bij zeggen dat we 3 weken geleden op vakantie geweest zijn waardoor hij overdag in de kinderwagen sliep, en ik had daardoor wel wat moeilijkheden verwacht thuis, maar geen 3 weken. Ook snachts wordt hij wat vaker wakker (ook weer niet elke nacht) en soms is een speentje alleen ook niet genoeg, en ik laat hem dan soms in mijn armen in slaap vallen als het te lang duurt want ja..je nachtrust is ook belangrijk!) Ik weet dat ze deze periode ook verlatingsangst krijgen, maar soms als we hem bij ons leggen of hem vasthouden valt hij ook niet altijd in slaap (terwijl hij dan echt moe is)...is het dan wel verlatingsangst vraag ik me af? Hebben jullie hier ervaringen mee? En hoe hebben jullie dit opgelost? Is het een fase die vanzelf weer voorbij gaat? groetjes Nele
ik had met 9 maanden ook een topic geopend over het slechte slapen. er werd gezegd : het is een fase, en idd dat was het gelukkig!
Dan hoop ik dat die fase snel weer overgaat haha! Anderen nog tips hoe jullie daar mee om gingen? Laten huilen of toch bij je laten in slaap vallen? Ben bang als ik dat teveel doe hij er aan gewend raakt en helemaal niet meer zelf wil inslapen...
Hier ook gehad rond die leeftijd.. Misschien groeipijntjes ofzo, jammer dat ze het me niet kon vertellen En na een paar weken geen enkel probleem meer.. Zo af en toe heb je weer zo'n fase, soms duurt het wel een paar weken, maar vaak is het maar een paar dagen. Zomaar onverklaarbaar overdag niet willen slapen of snachts spoken en dan een paar dagen later alles weer normaal. Geloof dat rond 1,5 jaar Lana het weer een weekje had en ook toen ze net 2 was hebben we weer een slechte week gehad. Nu heeft ze heel af en toe een dag dat ze overdag niet wil slapen, maar dat is gewoon de nee fase weer.. Ik heb trouwens wel een paar keer snachts met Lana op de bank gezeten, maar heb haar ook wel laten huilen. Lag er maar net aan hoe ze huilde, ik heb nogal een bazig meisje en ze kan ook huilen om haar zin door te drammen vooral nu ze 2 is. En als ik twijfelde dan ging ik natuurlijk wel kijken.
ik hoop idd dat het maar een fase is want ook hier veel last ook een dochter van 9,5 mnd en snachts meerdere keren wakker, echt echt wakker en gewoon gaan spelen of huilen niet naar bed willen,ineens niet meer zelfstandig in slaap kunnen vallen (dus helemaal over de rooie en in je armen in slaap vallen) korte slaapjes van 3 kwartier, dan niet meer slapen willen ondanks moe en heel veel dreinen en huilen als het niet gaat zoals zij dat wil soms vind ik het wel eens erg moeilijk, maar bedenk mij dan wel meteen weer dan het voor haar ook een leerproces is en dan is de frustratie al weer weg bij mij
Toen mijn dochter 9 maanden was, was het hier met slapen (vooral overdag) ook echt een DRA-MA! Vaak sliep ze overdag helemaal niet, ze weigerde het echt pertinent. Gelukkig ging het vanzelf over. Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en ik kijk niet echt uit naar de niet-willen-slapen-periode die er ongetwijfeld weer aan zit te komen...
ja echt heel herkendbaar !! ik herken het wel in alle verhalen die hier geschreven worden...hopelijk gaat het snel weer voorbij ! Vandaag gelukkig na 10 minuutjes in bed in slaap gevallen, maar ik moest er wel naast blijven staan en zingen, maar ja dat hebben we er wel voor over haha !
Ook ik kan mij aansluiten bij dit onderwerp helaas. Ons dochterje is ook ruim negen maanden en sliep altijd vooral de nacht erg goed. Was een echt uitslapertje tot negen uur. Sinds drie weekjes is dat voorbij en is ze tussen zeven en half acht wakker. Op zich nog niet te klagen hoor. Maar ze wordt tegenwoordig ook s nachts nogal eens wakker en dan is het echt krijsen. Wat er dan aan de hand is? Wisten we het maar. Vannacht van alles geprobeerd,maar ze bleef huilen. Zelfs ook als we haar vast hadden eindoorzaak het huis liepen. Uiteindelijk een half flesje gegeven en die dronk ze enorm snel op, alsof ze echt honger had. Daarna is ze gelijk verder gaan slapen. Zal ze dan toch eht honger gehad hebben? Ik wil hier nm absoluut geen gewoonte van maken,maar ze blijft anders echt krijsen. Jullie nog tips? Liefs sannie
onze dochter werd elke nacht wakker rond die leeftijd, het enige hielp was een fles dan ging ze weer slapen. het ging erg tegen mijn gevoel in om elke nacht een fles te geven maar naar 4 weken was het ineens over.
Nou hier is het de zoveelste nacht weer raak, hoop echt dat het snel over is want de oververmoeidheid begint echt z'n tol te eisen
hier nu al 2 nachten iets rustiger gelukkig, nog maar 1 keer eruit gemoeten, hij wordt alleen sochtends een half uur tot een uur vroeger wakker dan eerder, dus hopelijk wordt dat ook weer snel normaal !