We zijn er net uit. Ging wel goed. Papa kleedde haar uit, ik ging ondertussen onder de douche. Hij zeepte haar billen in en gaf haar aan. In de "bad-greep" heb ik haar dan afgespoeld. Ze was nogal verbaasd denk ik. En nu ligt ze heerlijk aan de borst te bekomen
Ow dat wist ik niet.. KV zei dat je daarop moest wachten?! Misschien omdat wij haar dicht tegen ons aan houden, buik tegen buik, dat dit een beetje lastig had geweest met het klemmetje!? Maakt niet uit.. Ze geniet ervan
mn meisje ging de 1e week al mee onder de douche ze vond het badje niet leuk, en nog niet hihi onder de douche is ze heerlijk ontspannen en daar geniet ze echt van! ik houd haar vaak zo vast: hoofdje in mn armen (elleboog) en dan met die hand haar bovenbeentje omsluiten met mijn andere arm houd ik haar tegen bij haar andere schouder zodat ze er nooit af kan rollen. glibberig vind ik het niet, pak haar ook gerust over naar een andere houding.
Wij gaan al vanaf de kraamweek met zoonlief onder de douche. Hij vindt het heerlijk. Ben nooit bang geweest om hem te laten vallen. Als vriendlief thuis is pakt hij de baby aan en droogt hem af en als ik alleen ben leg ik een paar handdoeken in het wippertje, wikkel de baby erin en trek zelf even snel een badjas aan en ga hem dan afdrogen. Hij vindt het badje en de douche beide even leuk.
hier is ook vanaf het begin gedouched (het is zoveel sneller als een badje dus dat gebeurd hier alleen op 'verwendagen') De kraamverzorgster gaf mij als tip om ook een oude handdoek op de grond van de douche te leggen zodat je niet uit kunt glijden en ook om ervoor te zorgen dat zijn gezichtje iets van me af stond zodat zich geen water zou verzamelen bij zijn gezichtje. Nu ben ik misschien een luie moeder, door mijn zoon niet vaak in bad te doen, maar vaker te douchen, maar ik heb ook niet altijd iemand om hem van me over te nemen. Van de kraamverzorgster leerde ik dat je een baby altijd direct af moest drogen omdat hij het anders te koud kreeg, dus de hele in handdoeken wikkelen en in de wasmand etc leggen methode heb ik nooit geprobeerd, maar wat voor mij wel goed werkt is het badstoeltje onder de douche zetten en de kleine dan afspoelen, inzepen en weer afspoelen. Eventueel met een nat washandje over zijn buik dan blijft hij net iets warmer tijdens het inzepen. Als ik zijn rug wil doen leg ik hem even over mijn knie heen (hij gaat dan met de shampooflessen spelen dus dat hij op zijn buik over mijn knie hangt vind hij kennelijk niet erg) Ik kan bij deze methode wel mijn shirt e.d aan houden maar een lange broek natuurlijk niet . Persoonlijk vind ik het bijna net zo snel gaan als met een washandje en ik kan hem in mijn eentje douchen zonder zelf kou te moeten lijden (ik ben niet in het bezit van een badjas ...)