Slaapzak en warmtestuwing

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door takje, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. takje

takje Nieuw lid

16 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag over een slaapzak van de Wibra. Die heb ik gekocht voor mijn dochter van 10 weken. Het is een lekkere dikke, want het is koud hier boven. Nu zag ik dat de voering van deze slaapzak van dat dekbedden-spul is.
    Maar ik las dat kindjes tot 2 jaar absoluut niet onder een dekbed mogen slapen, maar alleen onder katoen en stoffen die kunnen ademen, zodat ze het niet te warm kunnen krijgen.
    Dus kan ik deze slaapzak dan beter niet gebruiken?

2. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hoi!

Met een dekbedje kan warmtestuwing ontstaan omdat het materiaal waar het van gemaakt is slecht ademt. Daarnaast kan het zorgen voor een eventuele belemmering van de ademhaling en kun je een dekbedje veel moeilijker instoppen.

Een deken van katoen ademt veel beter waardoor er minder snel warmtestuwing ontstaat. En het is makkelijker in te stoppen waardoor je kindje strakker in bedje ligt.

Een slaapzakje kun je dus sowieso niet vergelijken met een dekbedje omdat je kindje er op een hele andere manier in ligt!
    Er kan natuurlijk wel warmtestuwing ontstaan als je je kindje te warm inpakt maar als het gewoon van katoen gemaakt is en je er op let is die kans vrij klein.

Deel Deze Pagina