Baby (4mnd) 's nachts wakker maken of toch zelf steeds opstaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje78, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    #1 Esje78, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt: 24 okt 2011
    Onze kleine man (4 maanden) sliep al een aantal weken prima door van ca. 23.00-07.00 uur, maar sinds 3 weken is hij nu 's nachts ineens gaan jengelen. Begint meestal rond 03.00 uur. Hij slaapt dan nog wel en als je zijn speentje geeft, dan is hij ook direct weer rustig. Soms slaapt hij dan alsnog door tot 07.00 uur, maar vaak herhaalt dit zich ieder uur of half uur. Zijn laatste fles krijgt hij om 22.30 uur.

Heb hem ook al eens wakker gemaakt en gewoon een flesje gegeven. Dronk hij wel leeg en sliep daarna gewoon door (al wilde hij na 3 uur toch weer z'n speentje).

Vind het zielig om hem iedere nacht zelf wakker te maken voor een flesje, maar vind het nu na 3 weken toch wel enorm opbreken om er vanaf 03.00 uur ieder uur/half uur uit te moeten om een speentje te geven. Je slaapt dan tussendoor ook niet echt meer. 's Avonds slaapt hij zonder problemen van 19.00-22.30 uur (we maken hem dan wakker voor z'n flesje) en als we hem daarna terugleggen is het ook geen enkel probleem tot 03.00 uur. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    geen idee maar heb net hetzelfde aan de hand

laatste fles 21 uur en normaal moet ik haar wakker maken om 6 u voor een fles, en nu al 6 nachten word ze wakker om 3 a 4 uur en dan geef ik tut en slaapt ze verder , soms tot 6u soms weer is wakker om 5u.

tot nu toe ook nog niet gevonden naar het waarom???

gr

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier gaan we er al weken snachts uit om de fiep te geven. Meestal slaapt hij dan weer, soms idd om het half uur wakker. Dan pakken we hem bij ons in bed. Ik ben ondertussen klaar met die gebroken nachten en kies dus voor nachtrust. Ons zoontje slaapt dan goed bij ons in bed.

Geef je rijstebloem? Wij doen dit nu in de laatste fles (19.30) en ik heb wel het idee dat het met rijstebloem beter gaat.

4. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat geven we nog niet, maar heb het al wel in huis. Wil dat vanavond eens gaan proberen.

Nadeel is dus dat hij niet wakker is, maar nog slaapt als hij zo aan het jengelen in. Als hij wel wakker zou zijn, dan zou hij gewoon meteen een flesje water krijgen wanneer z'n speentje niet helpt.

5. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Oh, hier ook! Vind het wel typisch dat veel kindjes rond de 4 maanden het hebben dus heb al eerder aan de 19 weken sprong gedacht...

Ons mannetje sliep nooit echt heel lang door (max 4-5uur wakker) maar nu al heel lang tussen 2-3uur. Laatste dagen rond half vier dus gaat iets de goede kant op maar dan idd speentje en soms elk half uur/45min wakker. Wij zijn ook moeeeeeeeeee en hopen maar dat het een fase is.

Ook begonnen met rijstebloem maar nog niet heel veel resultaat.

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ons zoontje doet het idd ook in zn slaap geloof ik.
    Maar na 5 maanden heen en weer lopen zijn we er wel klaar mee. We geven dus 1x een speentje, issi weer aan het jengelen dan leggen we hem tussen ons in. Dan slaapt hij meteen en is het jengelen ook over. Mocht hij toch jengelen kun je het fiepje erin doen en hoef je je bed niet uit.

Wat het is geen idee...

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn zoontje wordt over een week 5 maanden en ook hier is het een ramp met slapen. Nu moet ik zeggen dat hij in zijn hele leven nog geen nacht heeft doorgeslapen, maar de laatste weken is echt hopeloos.
    Het is een supertevreden mannetje overdag, dan slaapt ie goed, eet goed, vrolijk. Hij gaat rond 8 uur naar bed, rond 11 uur krijgt hij zijn laatste fles (hier slaapt ie gewoon doorheen) en meestal begint de ellende rond half 1. Gillen, krijsen... Honger kan niet, maar hij wordt echt pas stil na een paar slokken. Dit gebeurd dan zo'n 4 tot 8 keer per nacht. We zijn gesloopt. Geen idee waar het nou aan ligt, hij lijkt geen pijn te hebben, om 11 uur laatste fles en dan rond 3 uur nog 1, dus honger is het ook niet. Hij slaapt al ingebakerd, dus daar kan het ook niet aan liggen.
    Hoop dat het een sprong is...

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Onze zoontjes zijn even oud... Als ik je verhaal lees, net ons zoontje. Wij zijn gestopt met de laatste fles en toen ging het ietsje beter.
    Nu geven wij 4 flessen ipv 5. We hebben iedere fles iets opgehoogd en in de laatste fles rijstebloem. Nu slaapt hij iig rustiger (hij slaapt nog niet door, maar het is nu fiep erin en weer slapen).
    Misschien werkt dit voor jullie ook?

9. Djooys

Djooys Niet meer actief

Waarom maak je hem wakker om 22.30?
    Als je nou eens gewoon wacht tot hij zelf voor een voeding komt en die dan geeft?
    Meestal werkt dat een stuk beter...

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zucht....... Oooooooooh echt *zwaaaaaaaar veel herkenning!!!*. Hier nog zo een, kan af en toe echt wel 10 keer mn bed uit voor de speen. Wat fijn dat er meer zijn, krijg zo het idee dat ALLE kinderen al doorslapen behalve die van ons. Zou het dan misschien beter gaan na dit sprongetje??

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Whaaaa hij heeft vannacht niet om zijn speen gevraagd!! Hoop dat het doorzet, licht aan het einde van de tunnel dames!!!:D:D:D:D

12. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Onze dochter is ook een slechte slaper - overdag niet langer dan 45 min, kan langer alleen in de kinderwagen. en s'nachts.... als ik 4 keer per nacht uit moet dan is het een goede nacht:(

we kunnen haar het flesje van 2.00 nog niet afleren - ze blijft jengelen totdat ze het krijgt. dan om 6.00 uur - komt ze soms om 5.15 al, en dan wordt elke keer naar deze fles iets eerder wakker (was eerst 9,30, daarna 8.30, nu 8.00) - ik weet het echt niet meer...

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

hier sinds een week dus echt een ramp en voorbije nacht helemaal vanaf 1 uur snacht om het uur jengelen. dus zelf heb ik bijna niets geslapen en nu barstende koppijn :) nu ben ik nog thuis, maar hoop dat ze snel weer doorslaapt als ik moet gaan werken

een vraagje ; mss weet iemand het

tot een dikke week terug ging ze zal paarw eken niet meer boven slapen in de dag ( ze heeft altijd weinig geslapen, was ook krijsen reflux , niet de juiste melk vinden ....-)
    nu medicatie is gestopt , juiste melk ze drinkt terug.
    nu leg ik ze dus wel boven als ze moe is
    dit is om
    10u15 ( na de fles) 1,5 uur
    14 u ( na de fles) 1,5 uur
    18 u 30 ( is ze echt moe en is hetz euren om in slaapt te rekan ) 1,5
    en om 21u15 begint de nacht echt

kan het zijn dat ze nu zoiets heft van 'oh ik slaap ind e dag genoeg dus blijf ik snachts wakker '??? want ze sliep eig in de dag maar telkens max 2 keer 3 kwartier in het park.

zou het een oplossing zijn om haar in de dag niet meer boven te leggen???? ga vandaag de rust in de namiddag al eens wegnemen. zien of dat al iets helpt. want zo ben ik stik op. ze draait precies dag/nacht wat om. zolang ik thuis ben ok, maar dit zie ik niet echt zitten als ik terug moet gaan werken. heb nu ook al een week hoofdpijn , door te weinig slaap.

iemand nog andere tips????

gr

14. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier redelijk succes, gebruiken nu 3 dagen rijstebloem en wordt rond 4.30wakker, nou ja, dat is al beter dan het was...

Alleen werd onze dochter vannacht ziek dus heb vanaf 3 uur bedden lopen verschonen en weet ik het...zuchttt, dus misschien werd hij daar ook wel weer wakker van...

We houden hoop!

15. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben 2 dagen geleden ook rijstebloem geprobeerd, maar maakte helaas niets uit. Het vult dan wel beter, maar dan laat hij de helft van z'n fles staan, dus dan is het effect alweer weg natuurlijk. Ook begon hij om 3 uur gewoon weer om z'n speentje te vragen.

Gisterenavond hebben we hem om 19.00 uur een fles gegeven en hem daarna niet meer wakker gemaakt. Werd hij om 02.00 uur zelf wakker en toen netjes zijn hele flesje (geen rijstebloem) leeggedronken. Daarna werd hij pas weer om 06.45 uur wakker. Niet ideaal, maar wel beter dan na 03.00 uur ieder half uur opstaan. Er komt een tijd, dat hij die nachtfles ook niet meer zal hoeven :) en tot die tijd dan maar even zo.

16. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    @Esje78, ja dat is ook nog een idee...heb ik ook wel aangedacht maar ben nu 'blij' dat ik om 2130 op bed lig en even een beetje een langere ruk kan maken tot een uur of 3 (voelt dan weer een beetje als teruggang als we teruggaan op de nachtfles).

Maar je hebt gelijk, ik zou ook tekenen voor 1x eruit 's nachts ipv elke 30 of 45 minuten....Gaaaaaaaaap

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    die nachtfles op zich wil ik dat ook wel proberen, maar om 6 u drinkt ze eig al maar 130cc bied 180/6 aan ( dit drinktz e normaal tijdens de dag wel leeg)

vraag me dus af als ik haar snachts een fles geef als ze dan wakker word, als ze dan eig wel iets zal gaan drinken????

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    elsje nog even een vraag aan hoeveel flessen kom je dan??

ik geef er normaal 180/6 zo een 5. daarvan drinkt ze soms 850 soms 950 van. want als ik er zo 6 aanbied, nu ja dan drinkt ze ze mss toch niet leeg

19. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Jente: Hij krijgt 5 flessen per 24 uur. Meestal drinkt hij 3x 180/6. Z'n eerste en laatste fles drinkt hij bijna nooit leeg. 's Ochtends vaak maar 90 ofzo en laatste fles 90-120.

@ Meril: kan me voorstellen dat je blij bent als je langer kunt slapen. 04.30 uur is op zich ook niet slecht toch als hij er al vroeg in ligt. Hopelijk gaat jouw kleintje ook snel wat langer slapen.

Hebben hem nu gisterenavond om 19.00 uur een fles van 210/7 gegeven en die dronk hij ook helemaal leeg. Normaal valt hij daarna in slaap, maar lag gisteren pas om 21.00 uur in bed. Om 02.00 uur er 1x uitgeweest voor z'n speentje en hij heeft daarna lekker doorgeslapen tot 07.00 uur. Toen heb ik hem zelfs wakker moeten maken. Heeft rond 4 uur wel even liggen brabbelen tegen z'n knuffels, maar is weer lekker door gaan slapen. Hopelijk bevalt hem dit net zo goed als ons.....hahaha. Vanmorgen dronk hij ook maar weer 130, ookal had hij al 12 uur geen flesje meer gehad. Ben benieuwd of we vandaag op 4 of 5 flesjes uit gaan komen. Als hij er maar 4 drinkt, heeft hij toch genoeg op. Zit hij rond de 750-790cc en meer doet hij eigenlijk nooit.

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hier blijft het slecht gaan
    vanaf 1 u wakker om 3 u ni te troosten, ook niet op arm, dan maar bij mij in bed gelegd. en dan is ze wel in slaap gevallen. ik weel niks geslapen maar ok zij wel
    om 6 u heeft ze 150 cc gedronken.

ik denk eerder dat ze verkouden is. ze snuift zo, ogen die tranen, niezen;... iemand tips om die verkoudheid weg te krijgen????? ook slikt ze vaak dacht dat het melk was maar mss dan tcoh wat slijmpjes ofzo

gr

Deel Deze Pagina