uitpuilende navel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamasince2010, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    onze dochter heeft een uitpuilende navel.
    nu denkt het cb dat het misschien wel een navelbreuk zou kunnen zijn.ze heeft dit eigenlijk al vanaf haar geboorte.

    ze heeft er geen pijn aan, en ik mag er gewoon aan komen.

    herkend iemand dit?
     
  2. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik heb vroeger zelf een "buiten-navel" gehad, zoals ik het zelf noemde. Er is bij mij nooit iets aan gedaan en is vanzelf een "binnen-navel" geworden. Ik had er ook geen pijn aan.
     
  3. taatje85

    taatje85 Bekend lid

    12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Mijn zoontje van 3,5 jaar heeft dat ook nog steeds. Niks aan de hand
     
  4. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    vind het alleen zo gek dat het cb nu pas zegt dat het misschien een navelbreuk is?
     
  5. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    een navelbreuk zou dacht ik normaal gesproken na een jaar wel verdwenen moeten zijn, mijn dochter had dit ook maar naveltje is nu al aardig plat. Ik heb ergens gelezen dat als het na een jaar niet vanzelf genezen is er dan soms een kleine operatie uitgevoerd wordt. Ik zou je huisarts even vragen.
     
  6. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    maar als het een navelbreuk zou zijn dan moet ze er toch pijn aan hebben????
     
  7. Sandaaltje

    Sandaaltje Actief lid

    30 sep 2009
    213
    0
    0
    Amsterdam
    Hi,
    Mijn dochter heeft ook een navelbreukje. Is vastgesteld toen zij ongeveer 4 maanden was bij het cb. Nu is ze 14 maanden en het is nog niet weg. Met 8 maanden was het zelfs groter geworden, maar nu dus weer iets geslonken.
    Ze doen geen pijn, je kindje heeft er geen ongemak van, het staat alleen een beetje gek zo'n uitpuilend bobbeltje in het rompertje.
    Ik ben er ook mee naar de ha geweest toen het erger geworden was en die heeft mij (nadat ze zich heeft laten informeren) gerustgesteld dat navelbreukjes tot een jaar of 4 a 5 kunnen blijven. Daarna pas is een chirurgische ingreep pas aan de orde.
    Het ziet er misschien niet zo aantrekkelijk uit, maar het komt meestal vanzelf goed.
    Ik merk bij mijn dochter dat het als steeds minder uitpuilt :).

    Good luck!
     
  8. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    @ sandaaltje
    ok ik wist niet dat het zo lang kon duren!!!
    maar dan zullen we nog even geduld moeten hebben hahaha
    ach vind het ook wel iets schattigs hebben zo bobbeltje

    als ik maar weet dat ze er geen last van heeft!!
     
  9. Jetje76

    Jetje76 Bekend lid

    15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi,

    Mijn zoontje heeft ook een navelbreuk. Al vanaf zijn geboorte. Omdat jij niet zeker weet dat dat het is, zou ik het voor de zekerheid even laten controleren. Wij gaan eens in de zoveel tijd naar een kinderchirurg die dan de poort (het gaatje in de buik; die kun je voelen als je de darm-bobbel indrukt) controleert. De omvang daarvan is relevant namelijk.

    Zo lang je dochter er geen last van heeft, is er inderdaad niets aan de hand. Onze arts gaat er vanuit (ik niet) dat het nog van zelf weg gaat. Anders wordt zoon rond 2,5/3 jaar geopereerd.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook een uitpuilend naveltje.. Toen ik toch eens bij de huisarts was, heb ik het (op advies van het cb, die ook wat twijfelde toen ik het vroeg) laten controleren. Maar er was voor nu in elk geval niets aan de hand.
     
  11. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Ons ventje heeft ook een navel die uitpuilt wanneer hij huilt of er op een andere manier druk op zet. Op cb hebben ze even gekeken en hij heeft een klein navelbreukje. Hoefde me er geen zorgen over te maken. Kans was heel groot dat het vanzelf dichttrekt.
     
  12. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook een ventje met een navelbreuk. Al vanaf hij 3 weekjes oud was...
    Ik merk op het moment dat hij stiekum ietsjes kleiner aan het worden is.
    Ons werd trouwens verteld dat als het na 1,5 jaar niet weg is, er evt een operatie gedaan kan worden. Tja... we wachten maar af, maar mooi is anders :)
     
  13. Justins mama

    Justins mama Bekend lid

    9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij lopen voor verschillende dingen bij een kinderarts. Daar is ook eens de navelbreuk van mijn zoontje ter sprake gekomen. Zij zei dat het rond de 1,5/2jaar uit zichzelf genezen moet zijn. Zou dit niet zo zijn dan word het operatief dicht gemaakt.

    Mijn zoontje heeft er ook totaal geen last van. Alleen had hij een stukje wild vlees. Dus met 3 maanden hebben ze dat aangestipt en diezelfde avond viel het er al af. Geen last van gehad.
     
  14. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone heeft ook een bobbelnavel gehad, maar dat is inmiddels alweer naar binnen getrokken. Ze heeft er nooit last van gehad.
     

Deel Deze Pagina