Vanaf wanneer in een winkelwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaatje85, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vanaf wanneer zat jullie kleine in dat zitje van de winkelwagen?

We hebben vandaag de autostoel binnen gekregen dus hebben straks geen maxi-cosi meer die je mee kan nemen de supermarkt in. En om nu steeds een kinderwagen mee te slepen als je in je eentje grote boodschappen moet doen is ook niet erg handig.

Levi wordt 9 maart 6 maanden, is wel stevig voor zijn leeftijd en heeft al vrij veel kracht in zijn rug en nek

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij goed los kan zitten en ook op de fiets mee kan, kan de winkelwagen ook, lijkt me. Ik zou persoonlijk de winkelwagen eerder doen dan fietsen, omdat de winkelwagen (als het goed is, ;)) gewoon over een gladde vloer glijdt en dus weinig hobbelt)...
    Tja, en als hij nog niet echt stevig kan zitten, zou ik het zo veel mogelijk proberen te voorkomen dat je hem mee moet nemen de supermarkt in... of lopend gaan (weet niet hoe ver je van een winkel af woont) en hem in de wandelwagen.
    Maar als ie niet meer in de MC past, is het een flinke jongen, of niet? Hier hebben we met een paar maandjes waarschijnlijk hetzelfde probleem... Thirza is ook zo'n grote!

3. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Wauw nu al naar een grotere stoel. Flink ventje!

Olaf zit pas een maandje in de grote autostoel en ik vind hem al zo'n flinke vent.

Maar als hij goed zelfstandig kan zitten en je niet een uur lang boodschappen doet lijkt het me geen kwaad kunnen. Want inderdaad is het onmogelijk een winkelwagen te duwen en een wandelwagen te trekken of visa versa. ( ervaringsdeskundige...! geloof me het zag er beroerd uit en zoals het eruit zag was het ook)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik woon 15 min. lopen bij de winkels vandaan. Kleine boodschappen doe ik dus wel lopend, maar echt grote boodschappen waar ik echt een kar voor nodig heb doe ik met de auto. Of lopend en dan samen met hubbie (boodschappen thuis laten bezorgen)
    Levi is idd stevig. 67 cm en 8130 gram

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij willen het nu gaan proberen. Fae zit nu vrij stevig. Tuimelt af en toe nog om, maar speelt ook gerust een half uur zittend in de box of zittend op de grond.

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
  7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb idd wel eens kinderen in een soort verkleiner zien zitten,maar geen idee wat het is. Misschien van een kinderstoel?

8. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum

dat vind ik een goeie tip!

enne lekker ventje hoor...

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel :)

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik neem aan dat je bedoelt in zo'n opklapzitje? Ik zou zeggen als hij stevig zit. maar hebben ze bij jullie niet van die baby zitjes op winkelwagens dan? een soort plastic maxi cosi achtig bakje? daar kunnen ze vanaf de geboorte gewoon in, er staat op tot 9 kg, dus vergelijkbaar met een kleine maat autostoeltje... . er staan er hier standaard een stuk of 10 klaar, ik zou gek worden als ik elke keer die autostoel de supermarkt in moest slepen!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Die hebben ze idd wel, 2 stuks en die staan altijd achteraan met daarvoor nog 20 winkelwagentjes. Moet dus eerst een grote verbouwing uitvoeren voor ik erbij kan. Niet echt handig als je een kind in je handen hebt ;) en alleen in de auto laten zitten ben ik ook geen voorstander van.

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik doe sinds een week of drie ze blijf aardig zitten. Ze kan zelf gaan zitten sinds van de week maar deed het dus al twee weekjes eerder.Alleen in de winkel is alles zo leuk en wil ze iets pakken uit het schap. Maar daar kan ze net niet bij en dan valt ze opzij en kan ze niet meer overeind komen. :D Nu met een dikke winterjas is het niet zo erg, het kan net maar moet wel op haar letten. Dus geen uren maar kan goed mijn boodschappen zo doen, ik vind het veiliger als de maxi bovenop.

Alleen vorige week (ze was die dag er voor ziek geweest) viel ze spontaan in slaap midden in de winkel. Echt al die mensen van acchhh wat een ontaarde moeder dachten, ik schaamde me naar maar was nog maar kwart voor tien 's ochtends. :rolleyes: Kan er nou wel weer om lachen maar wist niet hoe gauw ik moest betalen en weg wezen. :)

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Lees hier even mee en hoop dat er nog meer ideeen komen want ik zit dus met het zelfde probleem. Woon op het platte land en de dichtstbijzijnde winkel die (2stuks! in de hele supermarkt) van die maxi cosie achtige dingen heeft is 15km verder op! :c:
    En onze jongen kan nog niet zonder ondersteuning alleen recht op blijven zitten.
    groetjes Janna

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey zat pas in een winkelwagen met 8 mnd. Toen kon hij goed en stevig zitten. Eerder zou ik nog niet doen

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik deed het ook pas toen mijn dochter goed kon zitten en echt niet meer omviel. Het is best gevaarlijk anders en er zijn nogal wat afleidingen in zo'n supermarkt.

16. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Frits gaat vanaf 7,5 maand in het zitje , hij kan goed zelfstandig zitten ... Ik denk dat het ook een beetje per kindje verschilt hoever ze al zijn.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar met zijn lengte en gewicht hoef hij toch nog niet in een andere autostoel? Eva was ongeveer even groot met bijna 6 maanden en is pas met 10 maanden overgegaan naar de Priori. En zonder jas had de maxi cosi ook nog wel gekund. Volgens mij passen alle kindjes zeker wel tot 10 maanden in de maxicosi.

Eva ging trouwens vanaf ongeveer 7 maanden in het zitje van het karretje. Ze zat toen ook al stevig.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    We hebben een autostoeltje gekocht van 0 tot 18 kg. Die kan vanaf de geboorte tot ongeveer 4 jaar gebruikt worden. Daarna schuift hij door naar een andere stoel en wordt deze voor de tweede.

De maxi-cosi is zo goed als niet meer tilbaar voor mijn man en mij ( rug - bekken klachten )

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aha, zo dus. Wat je zou kunnen doen.... Levi in de nieuwe autostoel, maxicosi los mee. Maxicosi in winkelwagen zetten, en dan Levi erin. Is dus wel even wat gesleep met de maxicosi (maar waarschijnlijk kan die ook gewoon op de achterbank), maar ik zou hem met 6 maanden nog niet in een zitje van een winkelwagen zetten.
    Draagdoek ofzoiets zal je wel niet hebben ivm de rug en bekkenklachten... Maar dat is ook nog een optie.

20. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochter is 9 mnd en zit onwijs stevig (al vanaf 7 maanden), toch gaat ze pas sinds een week of 4 in de winkelwagen; er is zoveel afleiding dat ze snel de neiging heeft om opzij te vallen; 6 maanden lijkt me behoorlijk vroeg!

Deel Deze Pagina