Vanaf wanneer in eigen bed laten slapen overdag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Sep 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bij mn zoontje was ik erg van de rust en regelmaat, voorspelbaarheid en ben ik hem op een gegeven moment standaard na het verschonen, voeden en knuffelen hem bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed gaan leggen. Hij had er ontzettend veel baat bij. Zo wil ik het nu weer graag doen.
    Alleen valt mn dochter vaak al meteen tijdens het boeren in slaap en slaapt ze een gat in de dag. Meestal van voeding tot voeding ( ca 3,4 uur dus). Om haar voor al die tijd boven in bed te leggen vind ik nogal ongezellig en voel me er ook niet zo fijn bij om haar zo lang zo ver weg te hebben liggen.
    Weet niet meer wanneer ik er destijds bij mn zoontje mee ben begonnen?
    Vanaf wanneer legden jullie je baby in het eigen bedje te slapen?
    Of waren jullie heel makkelijk en gewoon de hele dag in de box?

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    hier de eerste 5weken in een antieke kinderwagen in de kamer, absoluut niet in de box, die is om te spelen bij ons. maar ze sliep veel beter en rustiger in dr eigen bedje boven, dus dan maar ongezellig...

3. misa

misa Niet meer actief

Je hebt twee dezelfde topics geopend. :)

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Uhhhh hier de oudste nooit.. die sliep al heel weinig... en dan sliep ie hooguit onderweg eventjes ofzo. Dus was de moeite niet waard. In z'n bedje overdag wilde hij al helemaal niet. Ben ook niet zo van het dwingen overdag. Met 1,5 jaar sliep ie ook al echt helemaal niet meer overdag.

De jongste wilde ik 'doen zoals het hoort'... dus de eerste maanden beneden en met 2,5-3 maanden gaan wennen overdag ook in bed. Ging even goed... hij was inderdaad wel rustig boven.
    Maar met 4-5 maanden begon het van 2x uurtje/half uurtje al terug te gaan naar 2x15-20 minuten. Momenteel slaapt ie nog maar 1x20-30 minuten :S Dus dit vind ik niet echt de moeite.. en hij slaapt net zo goed in de wagen of in de box... dus wederom een kindje dat niet boven slaapt overdag. Beide sliepen/slapen overigens wel gewoon van 19:00-7:00/8:00 in hun eigen bed.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier slaapt ze dus erg veel dus het zal de moeite wel zijn. Echter zou ze nu echt al door hebben waar ze ligt?

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

het verschilt hier heel erg!
    Als ik zie dat ze moe wordt leg ik dr in dr bedje, maar als ze toevallig al in slaap is gevallen dek ik dr toe met een dekentje en dan laat ik dr lekker in de box liggen, als ik dr dan op ga pakken wordt ze wakker en is het huilen geblazen.

Dus de ene keer in bed, de andere keer in de box, en soms zijn we er op uit en dan slaapt ze in de kinderwagen.

7. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Mijn kindje is 4 maanden en slaapt nog gezellig in de woonkamer (in de wieg)
    Ik vind het wel belangrijk dat er een verschil is tussen box (spelen) en wieg/bed (slapen)

8. adi

adi Niet meer actief

Dit las ik hierboven ook, maar een klein baby weet dat toch helemaal niet? Die speelt toch nog helemaal niet, dus gebruik je de box de komende tijd niet totdat de baby echt kan spelen?

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, precies, dat bedoelde ik nou ook... ze merkt t verschil toch nog niet.
    ik ben ook voor duidelijkheid: box=spelen en bed=slapen. Mn zoontje sliep ook echt heel goed, ook van voeding tot voeding, in zn eigen bedje. Maar vlgs mij was hij toen ook al wel 8 weken ofzo?? weet t dus niet meer :(
    t voelt nu gewoon nog niet echt lekker ok haar zo lang weg te leggen terwijl ze toch wel slaapt ;)

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Stan ligt overdag boven in zijn bedje en in de avond en nacht bij ons beneden in de wieg (wij slapen beneden).
    Ik vind het overdag erg onrustig beneden met een peuter, vandaar deze keuze.
    Hij ligt inderdaad veel in bedje, maar dat wordt vanzelf minder.
    Wij passen ook de rust en regelmaat (en inbakeren) toe.

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    we hadden de eerste paar weken overdags haar lekker in de kinderwagen bak ook omdat we haar vollop in het licht moesten leggen vanwege opname(bijna bloedtransfusie gehad)bilirubinegeel zien)en verborgen reflux waar ze bijna in gestikt was dat ik haar liever zoveel mogelijk in het zicht wilde hebben....en sávonds en de nacht bij ons op de kamer in haar ledikant....na 3 weken hebben we het ledikant in haar eigen kamer gezet en langzaam aan steeds meer overdags in haar eigen bed gestimuleerd

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    onze kinderen maakte het niet uit, die slapen overal, dus overdag in de box of in de wagen, en na de avondvoeding (tussen 7 en 8) boven in bed. nu slaapt elin smorgens ook nog gewoon in haar bedje, maar volgende week begint de school weer, dan moet ze mee haar broer halen en brengen, dus ws gaat ze dan smorgens ook in de wagen of box.
    ik denk dat ik lars met een maand of 6 boven ben gaan brengen voor zijn slaapjes, omdat hij toen niet meer in de wagenbak paste

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje sliep in zijn bed, box en zijn wipstoel. Zijn wipstoel zat zo'n trilfunctie op en ik geloof dat ie daar vanaf een maand of drie in ging en hij heeft erin geslapen tot ie een maand of 10 was. Vanaf die leeftijd sliep hij alleen nog in zijn bedje.

Toen ik nog zwanger was dacht ik ook dat ik gelijk moest beginnen met: slapen in bed en spelen in de box. Maar al heel gauw dat van me af gezet. Hij had het echt niet door waar hij sliep. En hij heeft er nooit slaapproblemen van gekregen hoor.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Tot 6 weken heb ik haar overdag beneden in de kinderwagen gehad. Daarna begon ze steeds meer te huilen, sliep lichter, korter of zelfs helemaal niet. Vanaf toen heb ik haar in bed gelegd en daarna was het over. Schijnbaar werd ze te groot/gevoelig voor al die extra prikkels.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ivm met onze peuterzoon wilde ik haar ook steeds boven leggen, ook voor haar rust zeg maar ;), maar ik merkte dat mn zoontje echt wel moeite had om aan haar te wennen. Nu ik haar 2 dagen beneden in de box heb laten slapen merk ik dat mn zoontje ook wat meer betrokken is bij haar en ook vaker even komt kijken of het over haar heeft, wat ik positief vind in het wen-proces.
    Vind het dus wel lastig: wanneer dan wel weer in dr bedje??

Ik merk ook dat ze 's avonds na de voeding van 19 uur ook een soort van "huiluurtje" heeft. Ze is dan wakker tot de laatste voeding voor de nacht en wil dan ook niet in bed liggen alleen maar bij ons. Dit doen we dan ook. Ze is dan wat pieperiger terwijl ze overdag dus slaapt van voeding tot voeding. Inbakeren helpt wel goed, maar heb haar, gezien de onrust dan ook liever in de buurt ( anders huilt ze onze peuter ook wakker, :))

Share This Page