Ik ben gisteren met mijn dochter voor het eerst bij hetconsultatiebureau geweest, en ik vond het echt werkelijk helemaal niets. Er is als je binnenkomt één grote ruimte. Hierin is de wachtruimte, een aantal tafels met 6 aankleedkussens, en een bureau van de assistente,waar de kinderen gemeten en gewogen worden. Je moet dus, in de grote open ruimte, je kind uitkleden waar het vervolgens, in het bijzijn van iedereen, gewogen en gemeten gaat worden. Vervolgens moet je in die ruimte met je baby, die nog niet aangekleed mag worden, wachten totdat je bij de arts mag komen. Ik moest met mijn dochter een kwartier wachten. Ik had wel een deken bij me waar ik haar in kon wikkelen gelukkig. Er is dus totaal geen privacy. Zelfs mensen die op de gang voorbij lopen kunnen zo je kind naakt zien liggen. Ik heb niets te verbergen, maar ik vind het gewoon niet echt prettig deze manier. Je vraag toch ook niet aan een volwassenen of hij zich in de wachtkamer alvast wilt uitkleden voor de vooronderzoeken, terwijl iedereen toekijkt, dus waarom wel bij kinderen/baby's? Dat de arts of assistente mijn dochter naakt ziet, vind ik geen probleem, maar dat iedereen die zit te wachten alles ziet, vind ik een beetje vreemd, en voelt gewoon niet goed. Gaat het bij meerdere consultatiebureaus er zo aan toe, of is dit een uitzondering? En zou ik de volgende keer meer privacy kunnen vragen, of is dat weer raar?
hier is het ook zo, ik denk dat dat overal is. persoonlijk heb ik er geen problemen mee. de gesprekken vinden wel in een aparte kamer plaats en dat vind ik wel belangrijk.
Bij ons precies hetzelfde, al zit het CB om een hoek en dus niet aan een gang waar ook andere mensen die niet naar het CB moeten langslopen. Verder mag je kindje bij ons na het wegen en meten wel meteen zijn luier weer aan en lekker in een doek gewikkeld worden.
Bij ons CB wordt je kindje altijd gewogen en gemeten met luier (wel een schone, geen volle). Wil je van buitenaf naar binnenloeren, dan moet je zowat op de grond gaan liggen, want op ooghoogte zit plakplastic of matglas. De afspraak zelf is in een afgesloten ruimte, dus ik heb er zelf geen moeite mee. Wat ik vervelender vind, is dat die afspraken enorm uitlopen en ik al meerdere keren driekwartier met een kind in een omslagdoek of badjas in die ruimte heb zitten wachten. En irritant dat er driewielers staan enzo, waar een hoop kinderen als een gek op rond gaan crossen en overal tegenaan knallen. Zo, even gal gespuwd , dat lucht op.
Hier ook zo. Ik vind die openheid juist wel prettig. Gezellig zo, die kleintjes bij elkaar. En het 'naakt' zijn: Hier liggen alle kindjes in een wikkeldoek te wachten bij mama of papa. Alleen voor de weegschaal liggen ze eventjes in hun nakie, maar verder niet. Kindjes die kunnen lopen, rennen en kruipen ondertussen lekker rond in hun luier en spelen met al het speelgoed wat er is.
Dat heb ik 1x gehad, sinds die tijd vraag ik eventjes hoeveel ze uitlopen en of ze waarschuwen als we bijna aan de beurt zijn. Dan kleed ik haar wat later uit...
Ja hier ook zo hoor, ik heb er verder ook geen problemen mee en het uitlopen valt hier meestal ook wel mee, het gesprek zelf is idd wel in een aparte ruimte.
Ja, dat kan ook. Ik maak alleen nog maar afspraken waarbij ik of de eerste ben of de laatste voor de middagpauze, blijkbaar willen ze geen minuut van hun lunch missen, want dan lukt het ze altijd wel om opeens op schema te liggen.
ja hier is dat ook zo! alleen zeggen ze wanneer je bijna aan de beurt bent en dus kunt gaan uitkleden. Ik vind het ook wel prima... Overigens zit er wel luxaflex voor de ramen dus mensen op de gang kunnen niet heel goed naar binnen kijken.
Hier ook een grote ruimte. Zelf heb ik er geen moeite mee. Maar ik heb ook altijd de laatst mogelijke afspraak, dus zit bijna altijd alleen.
Ik vond het persoonlijk ook niets dat iedereen daar maar op je kind zit te kijken. Maar ik vermoed dat het op veel plekken zo is. Bij ons oude consultatieburo hadden we nog van die schotten tussen de aankleedkussens. Had je in ieder geval wat privacy met aankleden. Bij het nieuwe buro is dit niet. Er zijn twee tafels waar drie aankleedkussen strak tegen mekaar liggen. Persoonlijk vind ik dit niet prettig. Zeker niet omdat ukkepuk heel erg eczeem had en je meteen de andere moeders raar kijken. Ik ging daarom altijd zo staan dat niet iedereen kon meekijken op de weegschaal en ik neem vanaf dag 1 een badjasje mee. Zo heeft ukkie het niet koud en ook niet zoveel bekijks.
hier heb je wel aparte hokjes, waar je je kindjes kan aan en uitkleden, maar het wachtruimte is wel openbaar. maar ik vind het niet erg hoor, want ze hebben toch allemaal kinderen.
ik ben ook altijd de eerste na de lunch Dus dat uitlopen heb ik geen last van. En wat betreft het wachten in de grote ruimte, tjeee ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan Maar het maakt mij niet uit.
Hier ook één ruimte met tafels met op elk 3 aankleedkussens en daar tussen zo'n schotten..je kindje ligt toch gewoon in een badcape? Lijkt mij niet zo'n probleem toch? Wegen gaat hier ook zonder cape en luier, er is nog nooit iemand met zijn neus bovenop mijn dochter komen staan om te kijken dus vind het geen ramp (moest er ook eens één proberen )
hier gaat dat precies zo hoor, heb er ook geen moeite mee! Juist leuk toch om alle kindjes te zien? Dan zie je ook meteen dat je eigen kindje toch echt wel de allllllleralllllermooiste is! hihihi, was juist erg trots om daar zo te zitten met mijn kleine man!
Kids worden hier uitgekleed in een "hokje" aankleedkussen zit tussen schotten. Niemand kan binnen kijken, we zitten in een bejaarden flat achter een deur. tja.. zijn piemeltje is on show tijdens het wegen en meten maar ouders zitten daar niet naar te kijken, die zijn bezig met hun eigen kroost.
Als jij dat niet wilt, dan eis je toch dat ze wegen met luier aan? Ik zie het probleem niet. Willen ze dat niet? Koop dan een babyweegschaal en dan hoeven ze niet meer te wegen.
Hier moet je je kindje inderdaad ook uitkleden in een wachtruimte met allerlei aankleedkussens. Wegen en meten wordt echter gewoon in een kamertje gedaan waar je je afspraak hebt met de arts. En je hebt een afspraak dus wachten is tot nu toe max 10 minuten. Dat is toch niet erg? Je kunt toch een badcape om je kindje heen wikkelen? En waarom ben je in vredesnaam zo preuts als het op je eigen kind aan komt? Durf je je kind straks ook niet uit te kleden met zwemles in het bijzijn van andere ouders en kinderen?
Hier ook een open ruimte.. Wel schotten tussen de aankleedkussens.. Esmee heeft na het wegen en meten altijd een badjasje aan.. Heb er niet zo veel moeite mee.. De gesprekken vinden in een aparte kamer plaats.. Als je dit vervelend vind.. aankaarten