Mijn meisje doet alles met links zie ik. Ze pakt alles eerst met links, en brengt het dan pas over met rechts. Grijpen doet ze ook met links en knopjes indrukken van haar loopauto ook... Kan dit nog veranderen of wordt ze nu linkshandig? of is dit verkeerd en moet ik het voorleggen aan het HA/CB? En dan even over de loopauto, ze loopt dus al. Ze wilde altijd al graag staan, dus vaak speelde ik met haar op de grond en dan gaf ik haar mijn vingers en die pakte ze dan vast en trok zichzelf op tot ze stond. Nu zet ze al een week meteen stapjes, ze loopt zo de hele kamer rond aan mn vingers. Ten eerste lijkt me dit erg slecht voor haar beentjes, die zijn er nog laangg niet klaar voor om te lopen lijkt mij, en ten tweede, gaat dit niet erg snel? Ik heb maar een loop auto aangeschaft en daar kan ze NET met haar tenen op de grond en dan maakt ze loop bewegingen alleen ze is nog net te kort dus het mobiel komt niet vooruit en dan gaat ze huilen...
ze doet trouwens wel meer dingen te snel, ze rolt al om van buik naar rug en van rug naar buik. laatst zelfs op de tafel van het CB, whoop zo naar haar buik en ze maakt al kruipbewegingen... Het CB doet er niets aan die zegt alleen: ja ze gaat snel he... ik vind dit inderdaad veel te snel gaan maarja ik kan haar toch moeilijk stoppen? Het valt me ook op dat ze alles nadoet van andere kinderen, omdat ik natuurlijk als gastouder werk ziet ze veel kinderen en ze kopieerd het gedrag. -shirt omhoog trekken -schoenen uittrekken -kruipen en omrollen... kan ik dit niet stoppen op een bepaalde manier, heb geen zin in een kind van 5 maanden dat rond de kamer hobbelt...
Ons meisje had 1u nadat ze geboren was haar linkerduimpje in haar mond en probeer ook steeds haar linkerhandje naar haar mond te brengen. En eigenlijk hebben wij al heel vroeg gezegd dat ze waarschijnlijk linkshandig zou gaan worden. En inderdaad, ze is linkshandig. Maar waarom zou je daarvoor naar de huisarts moeten? Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat het nog heel slecht voor de beentjes, maar ook zeker voor de heupjes is als jouw kindje nu al staat of loopt met hulpmiddelen. Ze zeggen dat het 'accoord' is als ze dit kunnen zonder hulpmiddelen (net als rechtop zitten) omdat dan de gewrichten en spieren etc er echt klaar voor zijn. Maar voor alle zekerheid even navragen?
ik vind het nog niet verstandig om haar al in een loopauto te zetten. ook al wil je dochter veel, haar lijfje is hier nog niet op gemaakt. dat je heel af en toe een paar pasjes met haar loopt, oké, maar met de rest zou ik echt nog even wachten. groetjes, Miranda
nee ik snap het maar als ik dat niet doet gaat ze jammeren tot ik haar rechtop zet, op mn schoot of op een ondergrond maakt niet uit zolang ze maar kan staan en kan wandelen. ik wil het zelf ook nog niet maar ik weet niet wat ik hiertegen moet doen, probeer het zo min mogelijk en soms is ze in de box wel te vermaken maar het is gewoon erg moeilijk om dat te ontzien. ze danst trouwens ook... dat is wel een heeeel lief gezicht, zit ze in de loopauto en druk je een muziekje in en dan gaat ze van links naar rechts en schateren enzo hahahaha als ik video's kon uploaden had ik dat gedaan maar het duurt me te lang, zal wel even foto's in mn album zetten haha
hehe...kan me voorstellen dat het een leuk gezicht is dat dansen! Tja, het is natuurlijk lastig als ze wel veel wilt. En het klinnkt natuurlijk makkelijk dat je het niet moet doen omdat het slecht voor de gewrichten is, maar helaas is het echt zo. En ik denk dat je het jezelf niet zou kunnen vergeven als er hierdoor iets zou gebeuren. Ik zeg niet dat dat automatisch gebeurt als je dit zou doen, maar je verhoogt natuurlijk wel het risico. Wellicht dat je andere dingen zou moeten uitproberen die ze ook leuk vindt. Bv onder een babygym, of in de wipstoel die je iets rechtop zet en dan even bij de tv, ik noem maar even iets.
ja geprobeert in de wipper maar dan gaat ze rechtop zitten en kukelt ze voorover met een wipper aan dr billen dus die blijft lekker plat liggen hahaha en ik blijf erbij. heb foto's in mn album staan. heb dr nog nooit zo gelukkig gezien als in die loopauto... Vind het zo moeilijk om dat te ontnemen omdat ze dus in de box na 5 min al uitgespeeld is terwijl je haar hier echt anderhalf uur inzet en als je haar er dan uithaalt omdat het etenstijd is begint ze te huilen...
Tja, inderdaad moeilijk. Maar....helaas zijn wij daar als ouders dus de opvoeders voor! Soms moeten we dingen doen die we niet willen, maar die wel beter zijn voor onze kindjes!
Ik zou haar dus echt geen anderhalf uur in die loopauto zetten! superslecht voor haar heupjes, en haar rugje is helemaal nog niet sterk genoeg om rechtop te zitten anderhalf uur Zij kan het wel willen en heel leuk vinden, maar jij bent degene die haar zo veilig en zo gezond mogelijk groot moet zien te brengen Dus die babygym en dat wippertje en vooral de box zijn een heeeel goed idee. Want ze zal toch moeten leren om ook iets te doen wat ze niet leuk vind. ze zal zichzelf ook moeten leren vermaken.
Naja k heb de tijd niet echt bijgehouden en k zal haar vast geen anderhalf uur erin zetten maar t ging om t idee... Ze zit er inderdaad wel erg lang in... Maar proberen om het zo min mogenlijk te ontzien dan. Maar met welke leeftijd mag het wel? en wat dan met dat lopen? Als ik haar op schoot heb wil ze ook alleen maar rechtop staan, ze strekt zich net zolang tot ik haar rechtop hou... Soms moet ik worstelen om haar op het verschoonkussen te laten zitten om een vestje aan te trekken ofzo, ze wil alleen maar staan en lopen...
Als ik naar Jamila zou moeten "luisteren" en haar altijd haar zin zou geven zou ze de hele dag op mijn arm zitten (terwijl ik loop) en koekjes eten Dus niet, max 1 koekje per dag en af en toe lekker met mama op haar arm door de kamer lopen maar echt niet de hele dag. Nee wij zijn de baas en er gebeurt nou eenmaal niet altijd wat mevrouwtje wilt . Ik zou haar echt zoveel mogelijk stimuleren om lekker op haar ruggetje te gaan spelen en niet meteen toegeven als ze begint te piepen, gewoon even laten gaan eventueel een ander speeltje geven (met lichtjes en geluid) en kijken hoe ze zich daarmee leert te vermaken. Misschien dat ze de eerste 2 dagen blijft zeuren omdat ze haar auto wil maar na die 2 dagen is ze volgens mij vergeten dat ze die auto had, die zou ik nog even laten staan tot over twee maandjes ofzo. Rollen ed zie ik geen probleem in want dat doet ze echt helemaal zelf maar staan en lopen dat kan ze gewoon nog niet zelf simpelweg omdat haar lichaam daar niet aan toe is dan zou ik dat ook niet stimuleren. Groot worden gaat al zo hard Succes er mee iniedergeval! Ps. misschien is een eetstoel met verstelbare rugleuning iets voor haar met schouderbandjes. Dan kan ze niet voorover kieperen en kan ze toch "rechtop" zitten. (al zou ik dat ook max 30minuutjes achter elkaar doen)
ps. op de momenten dat ze echt wil staan zou ik goed haar heupjes vast houden zodat deze ondersteund worden en niet alle gewicht op haar beentjes komt. Zo kan ze toch af en toe even staan!
ze "hangt" in de loopauto, ze kan nog niet goed met haar beentjes bij de grond dus vandaar dat ik dat als oplossing had, dan steunt ze niet zo op die beentjes. en even voor de duidelijkheid: ik wil dus NIET dat ze zo vlug gaat Ik weet alleen niet hoe ik het moet afremmen en of het wel goed is om de ontwikkeling van een baby af te remmen... Ik stimuleer dus echt helemaal niets, ik geef alleen wel toe soms... Heeft het CB hier ooit iets van gezegd?
Hoi, het zou kunnen dat ze dit doet omdat er met de werveltjes iets niet helemaal in orde is: kiss-syndroom dus. We hebben er hier eentje die ook redelijk snel is, (alhoewel die van jou wel alles slaat, ), maar Thirza was erg veel enkel met rechts bezig. Dat ze een voorkeurshand krijgen is normaal, maar dat ze dingen met links pakt en daarmee overbrengt naar rechts is niet normaal! Zou dus kunnen liggen aan scheefstaande werveltjes, waardoor bewegen naar die andere kant pijnlijk is. Je zou eens kunnen kijken op www.kiss-kinderen.nl of je wat herkent en dan zou je eens naar een osteopaat kunnen gaan. Het CB doet hier helemaal niets mee, is ook mijn ervaring! Ik ben op eigen houtje naar een osteopaat gaan die kiss-syndroom constateerde, (CB sprak enkel over een voorkeurshouding).
Ben al naar 2 osteopaten geweest, alleen maar geldkloppers. Mijn verzekering dekt dat niet dus ik moest 85 bij de een en 65 bij de ander per sessie betalen... eerste sessie was bij de een zelfs 115 euro. Nou elke week 65 euro is gewoon teveel als ze er niets mee doen. Kijk als het nou hielp, had ik het nog wel gedaan maar ze wilde allebij nog een afspraak en nog een afspraak en als k dan vroeg of ze duidelijkheid hadden wisten ze het nog niet, en volgens internet en ervaringen van andere moest zoiets met ong 5 behandelingen verholpen zijn dus het lijkt mij dat ze dat wel na 1 sessie zien... Ben een beetje het vertrouwen in die mensen kwijt. Maar ik zal alsnog een andere zoeken en informeren. vertellen dat ik gelijk bij de 1e afspraak duidelijkheid wil met wat er volgens hun aan de hand is en wat ze gaan doen om het te verhelpen.