Maar even wachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bij mijn zoontje zijn we met 4 mnd begonnen met bijvoeding (groente) en dat ging meteen heel goed.
    Mijn dochter - net als mijn zoon- is een grote baby en erg gulzig geworden de laatste 6 weken.
    Alle flessen gaan leeg tot de laatste druppel.
    We geven al vaak forte-voeding en zijn sinds kort ook met rijstebloem begonnen.

Een paar dagen geleden zijn we dus met bijvoeding begonnen omdat ik dacht dat ze er wel aan toe zou zijn.
    Vaak luste ze namelijk nog meer na haar flesje en bleef ze onrustig/ontevreden.

Nu hebben we tot nu toe wortel en bloemkool gegeven maar ze trekt er een enorm vies gezicht bij en vandaag begon ze zelfs te huilen na een aantal hapjes. :( (ben ik ook meteen gestopt)
    Zou ze er mss nog niet aan toe zijn?
    Ook merk ik dat ze totaal niet weet wat ze met die lepel aan moet!
    Ik lees overal dat baby's eerst alles van een lepel af zuigen (deed mijn zoontje idd ook) maar zij maakt niet eens een zuigbeweging of wat dan ook......
    Hoe kan ik haar dan toch van een lepeltje laten eten als ze dat niet doet?
    Niet lijkt mij...toch? ;)
    Mss beter om de bijvoeding nog even uit te stellen?

Ze kauwt trouwens sinds een week of 2-3 wel de hele dag op haar knuistjes en dat i.c.m. het gulzige drinken gaf mij het idee dat ze er wel aan toe was.
    En ze is ook al erg groot (6.5 kgs en 67 cm).......of heeft dat verder geen invloed op de behoefte aan melk/bijvoeding?

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik zou even wachten, gewoon na een weekje weer ff kijken of het gaat.
    Bij mijn zoontje ook gedaan, ook een grote vreetzak die echt wel wat extra's kon gebruiken.
    Maar hij vond bijvoeding niks.
    Pas bij 6 mnd deed íe zelf z'n mondje echt open en vond íe het lekker.

3. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Inderdaad, even afwachten en over een weekje nog eens aanbieden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan het zijn dat ze tandjes krijgt? Dan wordt hier de bijvoeding ook eerder geweigerd dan de flessen.
    Gewicht lijkt me niet echt van invloed op de behoefte aan bijvoeding: de eerste tijd halen ze er toch nog weinig voedingsstoffen uit en blijven ze de energie nog uit de flesvoeding halen. Onze oudste was groter en zwaarder dan Caitlyn, maar wilde pas later aan de bijvoeding.
    Ik zou nu gewoon nog even wachten.

Deel Deze Pagina