Hoi meiden, De titel zegt het al. Ik ben opzoek naar een wat voordeliger luier en vroeg mij dit dus af. Ik heb namelijk gehoord dat de kv luiers kleiner uitvallen? Hoe zit dat precies? Vallen ze echt een maat kleiner uit of valt dat wel mee? Ik heb nu die van bumblies geprobeerd, maar bevalt me helemaal niet! Totaal niet elastisch & lekken snel door... Die van de ah & etos koop ik vaak als ze in de aanbieding zijn. Die bevallen prima! Ook jumbo luiers vind ik erg fijn, maar daar kom ik niet altijd langs Ik vind die van de kv er goed uitzien & betaalbaar, maar geen idee dus hoe ze vallen....
Kleiner dan pampers bedoel je? Ja ze zijn wat smaller en kleiner, ik inderdaad een maat verschil . Bumblies is idd helemaal niks, die van de Lidl (Toujours) zijn wel goed, die gebruiken wij ook.
Ze zijn wat smaller dan pampers maar niet echt kleiner vind ik. Ik vind de maat vergelijkbaar met bumblies, die voor mijn dochter prima werken, het verschilt echt per kind. Bij haar lekken de pampers juist weer door. Ze krijgt op de opvang ah in dezelfde maat als bumblies thuis.
Ik vind juist pampers kleiner vallen dan de Kruidvat Mijn dochter van 5,5 jaar 1,17 cm 17 kilo draagt Kruidvat luier maat 6 voor de nacht.
Het is mij nooit opgevallen dat de KV luiers kleiner of groter zijn als de Pampers luiers. Wel zijn de luierbroekjes van KV opvallend kleiner. Onze dochter heeft KV luiers maat 4+, maar de KV luierbroekjes maat 5.
Ik vind kruidvatluiers ook niet klein vallen. Hier gebruik ik ook van alles door elkaar maar voor de nacht is alleen kruidvat goed genoeg. Bij jumbo, ah of etos luiers lekt hij door. Gebruik hier al maanden kruidvat maat 5 en dat gaat voorlopig nog prima. Zoontje zal nu zo'n 12kg en 87cm zijn... Wel krijgt hij van de kruidvatluiers snel rode billen sinds de luiers veranderd zijn, daarom nu voor overdag andere merken. Daarvoor gebruikte ik alleen maar kruidvat al vanaf zn geboorte.
Zeker ten opzichte van de bumblies zijn de kruidvat luiers veel prettiger. de bumblies rekken totaal niet mee. even om een beeld te scheppen. mijn zoon van ruim 5 heeft weegt net 15kilo en is vrij smal. toen hij rond de feestdagen weer in bed ging plassen heb ik hem een bumblies maat6 aangedaan (deze lagen binnen handbereik) en die kon maar net dicht. de keer daarna heb ik hem een kruidvat maat5 aangetrokken die ik had liggen van een gastkindje en die ging makkelijk dicht. ah en etos rekken volgens mij ook heel goed mee.
Je hebt hier waarschijnlijk weinig aan maar ik zou de Kruidvat luiers niet kopen als ik jou was. Sinds ze vernieuwd zijn lekte mijn dochter heel vaak door. Meerdere keren per dag. Maat was zeker weten nog goed. Ik dacht eerst dat het aan mijn dochter lag maar toevallig kwam ik gisteren op een ander forum tegen dat heel veel mensen deze problemen hebben met de vernieuwde kruidvat luiers. Daarnaast vind ik het verschil tussen de etos/ah en kruidvat luiers groot, naar mijn idee nemen de luiers van de etos en ah meer op dan die van de kruidvat. En dan de maat . Ik vind de kruidvat luiers smaller dan de AH en etos luiers.
Aha. Wij hadden voorheen altijd de luierbroekjes van Kruidvat. Tot tevredenheid. Maar plots ging Finley telkens doorlekken. De poep schoot zo via de achterkant (welke dus plots niet meer mooi aansloot bij hem) omhoog. Ook telkens plasvlekken in zijn broek. En het lag echt niet aan de maat. Sinds een paar maanden zijn wij nu maar overgestapt op de Jumbo luierbroekjes. Bevallen ons nu beter dan de Kruidvatbroekjes.
Ik las net ook dat de vernieuwde kv luiers niet meer goed zijn! Heb net bij de etos een aantal pakjes ingeslagen. Zijn weer in de aanbieding
Maat 6 van Kruidvat valt groot hoor. M'n dochter is 5 en weegt 19 kilo en is in de nacht nog niet droog. Pampers passen niet meer in maat 6, dat zit zo krap zegt ze zelf. Kruidvat zit nog niet op z'n grootste stand en heeft ze ook genoeg aan in de nacht. Bumbelies past ook. Als vergelijking, ze past maat 6 van Kruidvat, de Kruidvat luier broekjes a la dry nights in 16-25 kilo oid en die echte dure dry nites pyama pants 4-7 jaar. Kruidvat zijn het goedkoopste. Zoon van 15 kilo en kleding maat 104 draagt gewoon nog maat 5 Kruidvat.
Mijn zoontje draagt maat 4 van kruidvat luiers (overdag) en in de nacht pampers maat 4. Maar ik vind kruidvat juist breder/groter vallen als pampers. Ik heb toevallig gister nieuwe pampers gekocht in maat 4+ want ze werden voor mijn gevoel krap. Terwijl kruidvat echt ruimer valt en zeker nog prima kan. Oh en mijn mannetje is smal dus heeft het niet nodig die breedte maar het viel mij toevallig van de week op.
Geen vergelijkingsmateriaal want wij gebruiken vanaf het begin niets anders dan Kruidvat. Onze zoon past met 99 cm en 17 kilo nog goed in de maat 6 luiers. Hier totaal geen klachten nadat de luiers veranderd zijn.
Bedankt meiden Onze dochter heeft nogal een gevoelig huidje & al gauw last van uitslag! Daarom durf ik de kv luiers nu niet meer aan... In het begin hadden wij ze ook gebruikt (toen ze pas geboren was) & toen vielen ze wel ietsjes kleiner uit. Maar vond het een prima luier. Maar dat is alweer een tijdje geleden. Vandaar mn topic. Nu ze schijnen veranderd te zijn, koop ik ze liever niet..
Hier lekt zoontje niet door met kruidvat luiers, ze vangen juist veel meer op naar mijn idee dan de Etos. Maar zoontje kreeg rond de kerst opeens een flinke schimmelinfectie terwijl hij helemaal geen gevoelige huid heeft, niet aan de diarree o.i.d. is geweest. Komt dus waarschijnlijk door de andere vulling die er nu in zit. Maar Etos is hier weer echt aan de kleine kant, hij lekt elke nacht door met Etos of Jumbo, dus nu voor de nacht toch maar weer kruidvat en zodra de billetjes rood worden gaat er een beetje sudo op.