Vanaf wanneer in wandelwagen/buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke21, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik vraag me af wanneer jullie kindje in de wandelwagen/buggy-inzet zaten?

Jayro is nu 3 maanden en zit als sinds 2 weken in de buggy-inzet.
    Hij past bijna niet meer in de wagenbak (hij is ong. 65 cm) en hij wilde het ook niet meer. In de wagen kijkt hij nu echt z'n ogen uit.
    Soms zet ik hem wel op de lig-stand, maar hij zit ook regelmatig.
    Kan dit kwaad?

Ik kan hem moeilijk in die bak proppen :) Maar hoe doen anderen dit?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje paste met 2,5 maand niet meer in de bak. Het is ook een lange. Dus zat er niks op dan de maxicosi erop te zetten (niet te lang in laten liggen dan). Met 4 maanden ging hij in de buggy die helemaal plat kon. Zitten mag pas als ze goed kunnen zitten. Zolang ze niet zelf kunnen zitten zou ik hem niet in de zitstand zetten. Erg slecht voor het ruggetje. Dus als je een buggy hebt die helemaal plat kan, dan kan het prima.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Hmmzz ja maar liggen wil hij dus niet echt meer, daarnaast spuugt hij dan ontzettend veel. Dus helemaal plat deden we al een hele tijd niet meer. En als ik hem iets omhoog zet dan komt ie al met zn bovenlijfje helemaal omhoog, hij wordt daar heel moe van en vindt het duidelijk niet leuk :)

Als hij zit zakt hij ook totaal niet onderuit ofzo. Het ziet er niet uit alsof hij er nog niet aan toe is.

Zou dat dan echt zo erg zijn? En vanaf wanneer kunnen ze meestal wel zittend in de buggy dan? Ben die leeftijden van zitten enzo even kwijt ;)
    En zelf zitten in de zin van echt helemaal los zitten?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met plat zetten bedoel ik schuin plat. Dus dat ze wel met hun bovenlijfje iets hoger liggen. Zo kunnen ze wel alles zien. Zo'n buggy hebben wij.

Ja, het is echt slecht voor het ruggetje als ze nog niet zelf kunnen zitten. Eraan toe zijn heeft er helaas niets mee te maken. Rond 6 a 7 maanden kunnen ze meestal blijven zitten als je ze neerzet. Dan is het tijd om te zitten in de buggy.
    Kan je maxicosi er niet op? Dan zou je hem ook even in kunnen vervoeren. Maar ook echt niet te lang.

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Nee we hebben zelf geen auto, dus een losse maxi-cosi overgenomen van iemand en de wagen heeft geen bevestiging daarvoor.

Hij zit dan ook nog niet helemaal rechtop, maar ja inderdaad wel bijna :S Dus daar kunnen we beter nog even mee wachten?
    Dat vind ik wel jammer dan hoor, hij kijkt nu zo veel om zich heen, maakt naar alles en iedereen geluidjes en als ik hem platter leg is dat toch een stuk minder...
    Dus het is zn ontwikkeling versus zn rug ;) Nou ja die ontwikkeling komt dan vanzelf wel.

Ben nog steeds wel nieuwsgierig vanaf wanneer de andere kindjes in de buggy zaten.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    vanaf 6 maanden is het pas aangeraden. dus ik zou nog heel even wachten totdat hij echt goed kan zitten. ik zou hem in de maxi cosi laten liggen. het is niet goed voor je zoontje.

isa zat met 6 maanden in de wandelwagen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is met iets meer dan drie dagen naar de wandelwagen gegaan (die helemaal plat kan). We gingen op vakantie en de reiswieg kon niet mee. Hij kon goed liggen in de wandelwagen. Wel een beetje omhoog zodat hij alles kon zien maar feitelijk nog wel liggen.
    Hij kon met 7,5 zelf zitten en met ruim 8 maanden zelf staan dus z'n rug heeft er niet ongeleden ;)

Een echte buggy zou ik niet gebruiken voor dat je kindje een beetje aardig kan zitten

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Dan denk ik toch dat hij beter in een platte buggy kan dan in een maxi-cosi.
    Maxi-cosi kan trouwens toch maar tot zo'n 9 kilo? Hij is nu al ruim 7 kilo en hij zit best krap in dat ding. Daar zou ik hem ook echt niet te lang in laten. Ik wandel toch wel minimaal zo'n 2 x een uur-2 uur per dag. Meestal wordt hij na 10-20 minuutjes dan wat moe en zet ik hem plat. Maar goed, dat zal ik dus misschien beter al eerder kunnen doen :)

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Nee ik noem het trouwens even buggy, maar het is niet echt zo'n harde buggy met van die rot-wieltjes hoor ;)
    Gewoon een goede stevige wandelwagen met goede luchtbanden en zachte ondergrond en extra dikke voetenzak onder hem.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik neem aan dat je met 3 maanden bedoelde? Idd, wat ik hierboven ook zei, als je wandelwagen (ik zei een buggy, maar ik waarschijnlijk bedoelde ik een wandelwagen want ik wet nl. niet wat het verschil is) plat kan dan is het geen probleem. Dus dan is het niet zo gek dat het ruggetje van je zoontje er niet onder geleden is;)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De nieuwe maxicosi kan tot 13 kilo en met 3 maanden krap zitten is vreemd... Mijn zoontje is 10 maanden en zit nog prima in de maxi cosi. Heb je het verkleinkussen er al uit gehaald?
    Ik zou ook een platte buggy eerder gebruiken dan de maxi cosi

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason ging er met 4 maand in. Hij lag dan ene beetje schuinomhoog.

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ik heb geen nieuwe maxi-cosi maar een ouder model, volgens mij stond er in het boekje tot 9kilo.
    Verkleinkussen is er al 2 maanden uit.
    Echt krap zittie nog niet, maar ik vind hem niet echt ruimte hebben om een beetje lekker te kunnen bewegen, dus daarom ook ongeschikt voor langere periodes (naast de houding die me niet echt lekker lijkt).
    Zittend in de wagen is het ook wel 1 houding, maar hij beweegt veel, ligt/zit lekker te trappelen enzo, dus daarom zag ik het kwaad er nog niet echt van in. En natuurlijk ligt hij ook veel plat zodra hij moe in de wagen wordt.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Janneke, het is gewoon een feit dat als een baby nog niet zelf kan zitten het slecht kan zijn voor het ruggetje als het langer dan 10 minuten zit. Natuurlijk zie jij er nu geen kwaad van in, je baby lijkt tevreden en kan lekker om zich heen kijken. Maar het lijkt me dat zijn gezondheid voorop staat.
    Wat je doet dat is uiteraard helemaal aan jou. Maar als je een advies wilt, dan denk ik dat bijna iedereen zal zeggen dat dat het zitten op zo'n jonge leeftijd consequenties kan hebben voor zijn rug, omdat dat gewoon een feit is.

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0

Uhh ik geloof toch echt dat ik dat niet ontken en er dus inderdaad voortaan beter op ga letten..

"dus daarom zag ik het kwaad er nog niet echt van in." om mezelf maar even te quoten ;)
    Nog steeds vroeg ik me alleen af hoe anderen dat deden, niet omdat ik hem eigenwijs rechtop ga houden ofzo ;)

En ik woog nog even de voor en nadelen van een maxicosi als alternatief vervoersmiddel tegen elkaar af.

Ik moet ook zeggen dat ik hem vanaf week 6 tot vorige week heel veel in de draagzak heb gehad, maar nu hij zo zwaar wordt werkt mijn rug helaas niet meer mee :( Echt heel jammer, want hij vond dat ook heerlijk.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter ging met 4 maanden in de buggy, maar dan wel in de ligstand. Als ze zelf nog niet kunnen zitten is het niet goed voor de rug om ze toch te laten zitten, vandaar. Nu is ze inmiddels zover dat ze kan zitten en als ik haar nu in de ligstand doe komt meteen haar hoofdje omhoog zo van, hey, ik wil wat zien hoor! :)

Deel Deze Pagina