Help, hoe laatste fles opschuiven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Wij zitter er een beetje mee dat ons zoontje eigenlijk altijd zijn laatste fles vrij vroeg krijgt ongeveer rond 21.00/21.30. Dit is altijd goed gegaan hij sliep daarop door tot 6 uur om soms nog wel iets later. Echter nu gaat hij in de nachten (afgelopen 3) steeds eerder komen. De ene keer om half 4 soms half 5 of 5 uur. Wij vragen ons af hoe dat in ene kan? En of het er mee te maken heeft dat hij de fles TE vroeg krijgt. Zo ja hoe krijgen wij die dan later. Overdag kan hij vrij goed 4 uur tussen de voedingen laten, maar daarin tegen s'avonds niet.

Dit is ons schema ongeveer

6 uur
    10.30
    14.00 / 14.30
    17.30/18.00
    21.00/21.30

Hoop dat jullie raad weten!! Alvast bedankt.

groetjes vruchtje

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe groot zijn je flessen? Hij is duidelijk aan het clusteren 's avonds.. prima, dat betekent dat hij inderdaad zelf wil doorslapen. Ik denk dat je de avondflessen wat groter moet gaan maken maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je nu geeft.
    Wij gaven rond die leeftijd overdag wat minder en dan vooral 's avonds wat groter flessen.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ben blij met je reactie.....pff echt lastig soms hoor opvoeden. Wij geven nu 5 flessen van 180cc. Maken dus 200cc klaar maar gooien weg tot 180cc. Hij weegt nu rond circa 5600gram.

Wat is clusteren eigenlijk?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #4 Kiwi1, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
    Idd, flessen wat groter maken, hopelijk werkt het. En verder je niet al te veel afvragen hoe het kan dat ineens eerder wakker is. Want je zal het komende jaar vast een zeker en nog een aantal keer krijgen of hele periodes krijgen dat hij veel te vroeg wakker wordt. Hoort bij baby zijn, wat dat betreft kun je echt niet op ze aan en heeft het lang niet altijd te maken met honger (nu nog wel nu hij zo klein is), maar worden ze gewoon wakkker...omdat ze simpelweg gewoon wakker worden.
    Pas vanaf rond een jaar krijgen ze een "volwassen" slaappatroon.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Clusteren is eigenlijk "oppotten"... Het is een term die je veel meer hoort bij borstvoeding dan bij flesvoeding maar de kindjes worden niet opeens anders hè met de verschillende voedingen. Het betekent dat je kindje aan het 'sparen' is voor de nacht.
    Wat betreft het gewicht zit je wel goed met die 180 cc. Ik zou het anders gaan verdelen bijvoorbeeld:
    1 = 180 cc
    2 = 160 cc
    3 = 160 cc
    4 = 200 cc
    5 = 200 cc
    totaal 900 cc (dat is dezelfde hoeveelheid als je nu geeft). Kijk eens hoe dat werkt.

Hihi.. lastig hè en dan ben je nog niets eens echt met opvoeden begonnen maar met zorgen. Troost je.. dat zorgen wordt steeds makkelijker... het opvoeden alleen maar moeilijker ;)

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als wij voeding 2 en 3 minder gaan geven (160cc), dan zijn wij bang dat hij nog eerder komt omdat hij wat minder heeft gekregen. Denk je dan niet dat voeding 5 nog eerder komt bijvoorbeeld 20.00 uur.

Zou hij echt teveel krijgen als we de voedingen 1 t/m 3 180cc geven en voeding 4 en 5 200cc? Het is inderdaad verzorgen ja. Opvoeding zal alleen nog maar lastiger worden hi hi

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik denk niet dat het teveel is maar je wilt misschien nog wat ruimte houden om te geven als hij echt honger krijgt. Probeer het anders eens.. je weet maar nooit. Heb je al voeding voor hongerige kindjes geprobeerd? 20 cc is trouwens maar erg beperkt minder en ik neem aan dat je kindje overdag ook nog wel slaapt?

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja hij slaapt overdag wel, maar ook dat is helaas nog wel heel wisselend. Vandaag echt een rare dag want over de hele dag maar 1,5 uur geslapen :( voor hem zelf niet zo lekker.

Maar normaal slaapt hij zo een beetje van 22 uur s'avonds tot 10 uur s'ochtends met tussendoor natuurlijk een voeding. Dan nog rond 12 tot 13.30 á 14.00 uur. En meestal dan eind van de middag nog 1 á 1,5 uur. Hij is dus vaak vanaf 17.00 uur wakker tot 22.00. Wij vinden dat eigenlijk te lang, maar ja als hij niet wil kan hem niet dwingen lijkt mij?

Ik weet ook niet of hij nu last kan hebben van sprongetje omdat hij ook zo slecht slaapt overdag? Heb net toevallig boekje Oei ik groei besteld.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Misschien een klein flesje (80-100cc) geven als jullie naar bed gaan? Kan niet heel veel kwaad wat extra; zeker omdat een kindje overdag ook niet altijd alles opdrinkt..

10. bengel

bengel Niet meer actief

he vruchtje onze F. geven we nutrilon forte, omdat hij zo hongerig is..Daar doet hij het goed op, misschien overleggen met cb hierover? en ik geef onze F elke fles 180, maar ook ik had dit probleem alleen met 3 maanden ongeveer, en toen heb ik de laatst 210 gemaakt en niets teruggegooid, maar gekeken hoeveel hij opdronk: vaak dus alles!!! en toen weer het ritme teruggevonden....
    (met 3,5 maand gaf ik al rijstebloem, omdat hij toen steeds eerder kwam s nachts, en door de r.bloem sliep ie weer als vanouds, maar dat is misschien wel errrug vroeg voor jouw F....)

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    De laatste 2 flessen hebben we gisteren 200cc gegeven i.p.v. 180cc en heeft doorgeslapen tot 6.30 uur. Dus toch te kort aan voeding denk ik.

gr vruchtje

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi!

Toen ik jouw vraag las, moest ik gelijk terugdenken aan de babytijd van Kyano. Hij sliep als baby'tje eigenlijk al vanaf een week na de kraamtijd door tot 6.30 ongeveer. En ook hij kreeg altijd om 21.30 ongeveer de laatste voeding (borst) Na 2 maanden ongeveer werd hij ineens steeds eerder wakker en het kwam voor dat ik hem om 4 uur moest voeden maar dan sliep hij daarna evengoed weer tot aan de normale tijd van zijn 2e voeding. Een tijd lang heb ik hieraan toegegeven en dus maar 's nachts voeding gegeven. Tot ik er op een gegeven moment genoeg van had. We waren inmiddels alweer een tijdje verder en mijn zoontje kreeg toen al flesvoeding en het tijdstip werd steeds vaker zelfs 3 uur :$ Ik heb toen met mijn man besloten om hem als hij weer wakker zou worden 's nachts wel te troosten maar geen voeding meer te geven. Dit heeft toch geholpen. Hij was er helemaal aan gewend geraakt om 's nachts nog een voeding te krijgen en door op een gegeven moment dat patroon te doorbreken en geen voeding meer te geven, sliep hij na een paar dagen weer netjes door tot 6 uur! Ik denk niet dat je moet proberen de laatste fles later te geven want vaak lukt dit niet. Kyano was er ook eentje die van 17 / 18 uur tot aan de laatste fles aan een stuk wakker was maar op een gegeven moment verandert dat toch wel. Ze geven zelf wel aan als ze aan een ander ritme toe zijn.

Succes!

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oh ik lees nu pas je laatste berichtje! Fijn dat jullie de oplossing gevonden hebben :)

Deel Deze Pagina