Vanaf wanneer in winkelwagentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Klein vraagje! Mijn manneke kan al heel goed zitten en gaat sinds twee weekjes korte stukjes mee op de fiets (max. 15 minuten). Dit gaat erg goed en nu is mijn vraag: kan hij dan ook al in het zitje van het winkelwagentje als ik maar een paar boodschapjes moet halen? Of zou dat nog te vroeg zijn? Het is ong. 2 minuten fietsen naar de supermarkt.

Vanaf wanneer gingen jullie kindjes in het zitje van het winkelwagentje?

Liefs!

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Linde zit er ook wel eens in hoor, als ik maar een paar boodschappen moet doen.. ze vind het geweldig!

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als hij al op de fiets zit kan hij zeker in een winkelwagentje. Heb dit zelf gedaan rond 10-11 maanden, vond het eerder niet stabiel genoeg en fietsen al helemaal niet maar dat is ieders eigen keus.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij deden het op vakantie ook. Dochter was toen zo`n 7,5 maand. Ze kon zelf al goed gaan zitten en begon toen een beetje te gaan staan. We hadden geen kinderwagen bij ons en van de maxi cosi in de boodschappen wagen werd ze erg bang. In het zitje vond ze wel leuk.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik deed hem vanaf 10 á 11 maanden in het winkelkarretje.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Hier met 9 maanden geloof ik. Hij vindt het helemaal geweldig!!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met 7 maanden kan het goed hoor voor de meeste kinderen, mijn kleintje vond het geweldig (en nog steeds)!

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    7 maand hier hij kon al sinds 5 maand erg stevig zitten

9. EmyD

EmyD Niet meer actief

Met een maand of 9. Eerst 'geoefend' in een winkelwagentje. Toen dat goed bleek te gaan zijn we gaan fietsen.

10. tulip

tulip Niet meer actief

met 10 a 11 maanden

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier met een maand of 7,5 ongeveer, ze vind het HELEMAAL super!

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

die van mij was een maand of 10 denk ik. fietsen hebben we van de week pas voor het eerst gedaan. 15 maanden

13. Skye

Skye Niet meer actief

Hier vanaf dat ze kon zitten!

14. Emme

Emme Niet meer actief

Hier ook met ongeveer negen maanden, ongeveer gelijktijdig zijn we ook gaan fietsen. Hij kon toen al een tijdje zelf gaan zitten en goed blijven zitten.

15. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Ons zoontje kon al redelijk stevig zitten met 4,5 maand. Rond de 6 maanden heeft hij voor het eerst even in de winkelwagen gezeten.
    Hij is nu 7,5 maand en sinds twee weken gaat hij af en toe een heel klein stukje mee op de fiets.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Leeftijd weet ik niet meer, maar wij hebben het gedaan vanaf dat ze redelijk konden zitten zelf. Wel in het begin een jas om ze heen gedaan om het karretje wat minder breed te maken en dat ze zo dus net wat extra steun hadden bij het - blijven - zitten. Vond dat niet zo erg, die kar gaat niet over hobbels enzo en op schoot enzo zitten ze immers precies zo, dus daarom zo gedaan.

Fiets kan ik niet zeggen, ik haat fietsen ;), heb geen fiets (bewust) en ben dus nog nooit met de kids gaan fietsen ;)!

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik deed Julia er al eerder in, om te oefenen! Zit natuurlijk geen riempje in, dus ik hield haar wel een beetje vast, maar dat ging prima. Weinig hobbels, dus wij gingen juist daarna pas op de fiets!

18. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Bedankt voor jullie antwoorden! Achteraf is het inderdaad een logischere volgorde om eerst in het winkelwagentje te gaan en daarna pas te fietsen, maar ik heb er gewoon nooit eerder bij stilgestaan! Ik ging altijd met de kinderwagen boodschappen doen, nu kwam ik er laatst met de fiets en toen dacht ik ineens, kan dat eigenlijk al wel, in het wagentje? Ik had de buggy maar meegenomen, maar dat vind ik voor een kleine boodschap wel een enorm gesleur!

Ik ga het gewoon maar eens proberen, denk ook dat ie het prachtig vind!

Liefs

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad gewoon proberen. Ik vond het winkelwagentje ontstabieler dan ik verwacht had, maar dat kun je oplossen met een jas (wat al genoemd is) of door wat boodschappen aan de zijkanten te duwen ;) . Want dat was hier het probleem: Dat ze naar de zijkanten viel.

20. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Thijs zit al sinds een maandje in het winkelwagentje, maar ik moet hem wel een beetje vasthouden want hij valt nog om. Vooral ook omdat ie dan dingen uit de schappen wil pakken :) En dan stoot ie met z'n hoofd tegen de zijkant.

Ik vind hem in het fietsstoeltje steviger zitten. Hij gaat ook al ongeveer een maand mee op de fiets.

Hij kan trouwens nog niet zelf gaan zitten, kan wel een tijdje los zitten maar valt soms nog wel achterover, dus kan hem niet alleen laten zitten.

Deel Deze Pagina