Ik heb de wandelwageninzet nog vrij plat zodat mijn zoontje nog echt ligt. Vanaf wanneer hebben jullie hem rechtop laten zitten? En zou ik voor kleine stukjes de wandelwagen zo doen dat hij zit? Dan kan hij ook wat meer zien. Hij is nu ruim 6,5 maand. Graag jullie ervaringen...
ik heb noa vanaf 5 maanden erin gedaan ze is lang en paste niet meer in de bak. je mag je kind er vanaf 6 maanden in doen maar geadviseert wordt om het inderdaad in de ligstand te doen.
Ik liet Jelle op die leeftijd ook af en toe gewoon even rechtop zitten in de wandelwagen. Ik redeneer maar zo.. Hij "zit" toch ook wel eens op schoot, dan kan hij ook wel even zitten als hij in de wandelwagen zit. En hij vond het een stuk leuker om naar alles om hem heen te kijken dan alleen maar blauwe lucht te zien..
Femke zat ook met een half jaar in de wagen, en een paar weken later ging de leunig wat rechterop, ze kon al zitten met 6 maanden dus vandaar dat we aardig snel de leunig rechtop hebben gedaan, maar als ze nog niet zelf kunnen blijven zitten kun je beter de leuning nog iets achterover laten.
Hier lag Steven er vanaf 6 maanden in, met 5 maanden was hij echt uit de kinderwagenbak gegroeid, maar toen heb ik de maxi cosi een tijdje op het onderstel gebruikt. Liep toch nooit hele afstanden...
alicia ligt bijna altijd in de ligstand maar ik heb haar vandaag toevallig z'n 5 minuutjes laten zitten toen ik boodschappen ben gaan doen. ze is vandaag een beetje ziekjes en ging dus even snel want tja er moet toch gekookt worden en omdat ze net wakker was en dus klaar wakker besloot ik om haar te laen zitten en ze vond het geweldig. met de terug weg moest ze weer liggen en ze heeft zelfs daarom even gemopperd haha. ik ga het zo langzaam aan oefene en denk dat de kleintjes pas echt rechop mogen zitten zo rond 9 maanden dus als je nu even oefend met af entoe eventjes is wel erg leuk voor die ukkies. ze ligt trouwens al vanaf maand 4 in de buggy omdat de bak van de buzz zo klein is en mijn meisje zo groot dat er niks anders opzat. het was even protesteren maar na een paar keer vond ze het geweldig
Hier ging Joris in echte zitstand toen hij zelfstandig kon zitten (volgens mij bijna 7 maanden) Toen hij nog niet echt zelfstandig kon zitten had ik hem of helemaal in ligstand of half in ligstand...