Hoi ik ben nu 22 week zwanger en heb wel vaker last van bandenpijn. Maar eergisteren werd ik wakker met erge pijn aan één kant. Het doet zeer binnenin mijn heup en voelde het ook in mijn bil . Ook had ik veel last aan de zijkant van mijn onderbuik en in de liezen. Nu vraag ik me af of dit nu toch de banden zijn of misschien de bekken. Voor dat ik zwanger was had ik ook wel eens een poos last van de spier in mijn bil, dat ik dacht aan isias. Wat kan ik nu het beste doen? Fysiotherapie of hoort dit er toch bij en maar rustig aan doen eventjes. wie heeft dit ook wel gehad en wat heb je er aan gedaan? groetjes Linni
Ik ben nog niet zo lang zwanger als jij, maar ik heb het onlangs ook aan een kant gehad. Precies wat jij beschrijft. Ik heb toen voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld want ik kon niet slapen van de pijn en paracetamol hielp ook niet De verpleegkundige zei toen dat het inderdaad bandenpijn was. Misschien zit je in een "groeistuip" en heb je daar last van??
Ik vind dat het klinkt naar bandenpijn, dat kan inderdaad erg vervelend zijn en helemaal doortrekken naar je bovenbenen of billen. Bekkenpijn komt vaak voor in combinatie met lage rugpijn en dan heb je ook echt moeite met opstaan, lopen e.d. Ik denk dat als je eenmaal eens bekkenpijn hebt gehad dat je dan niet meer twijfelt of dat bandenpijn is, want dat doet echt vreselijk veel pijn.
Ik heb Ischias gehad (toen ik net zwanger was) en heb nu bekkeninstabiliteit/symfysiolyse en bandenpijn, nog steeds. Klinkt niet als BI. Dat op je bil kan Ischias zijn. Trekt de pijn door naar het been, kan je op 1 been staan? De pijn onderin je buik, aan de zijkanten en in de liezen zijn dat scherpe steken die bij rust wegtrekken? Dan is het bandenpijn. Vaak als je teveel gedaan hebt. Pijn in de liezen kan wel een voorbode zijn van BI. Heb je ook last van je schaambeen? Van je si-gewrichten (die kuiltjes op je rug)? Als opstaan, gaan zitten, draaien in bed en trap lopen zeer doet, kan dat wijzen op problemen met je bekken. Let wel dat bij iedereen de banden van het bekken verweken en dat doet in min of meerdere mate zeer. BI is echt dat je bekken instabiel is. Als je het niet vertrouwt, ga je gewoon naar de bekkenfysio, dat kan in Nederland zonder verwijzing!