Hoi, Zometeen heb ik een afspraak bij de verloskundige en gaat ze een poging doen om te strippen. Vind het zo spannend, want bij onze eerste is daarna de bevalling begonnen! Heeft iemand ervaring bij strippen bij een tweede zwangerschap? Ik hoop dat het deze keer ook gaat werken, want ben er wel een beetje klaar mee inmiddels .
Ik hoop voor je dat het werkt! Ik ben bij mijn eerste ook gestript, wat idd de bevalling op gang heeft gebracht, dus ik ben al vroeg gaan bedelen bij VK om me bij de 2e ook te strippen . Helaas... Het is VK, ondanks 5 pogingen vanaf 39 wkn, nooit gelukt om te strippen. Alles was te zacht, te week, en mijn kindje was niet ingedaald, dus ook geen 'tegenkracht' om tegen af te zetten (tenminste, zo heeft VK het mij uitgelegd). Blijkbaar gaat strippen vooral goed als kindje is ingedaald. Uiteindelijk is dochterlief met 41+5 wkn spontaan gekomen...
Bij de 1e rond 38.4? gestript door de vk. Had 2 cm en eigenlijk niets ervan gevoeld. Met 39 weken door de gyn en dat voelde ik toch behoorlijk! Dag erna bevallen. Nu bij de 2e met 38+6 en 39+4 proberen te strippen maar beide keren 1 cm ontsluiting en hard stukje aan baarmoedermond dus ging niet. Gisteravond weer geweest met 40+2 en 2 cm en verweekte baarmoedermond dus gestript. Wel krampen e.d. maar zet niet door, morgen komt de vk weer strippen en hopelijk met als resultaat een baby!