direct slapen na voeding of laten spelen

Discussion in 'Voeding' started by patty73, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    Mijn zoontje is nu 7 weken oud en hij wordt om de 3 uur gevoed.
    Ik merk dat we hem graag direct na de voeding willen laten slapen, dit houdt in na de voeding nog een 20 minuutjes boeren en knuffelen, maar daarna graag in zn bedje stoppen , aangezien je anders zelf nergens meer aan toe komt.
    Ik merk dat hij steeds wakkerder begint te worden. En vroeg me af of we hem te kort doen door hem weer zo snel in bed te leggen.
    Wat doen jullie na de voeding met een kindje van deze leeftijd?
    Leggen jullie hem in de box om even te "spelen" totdat hij moe wordt of misschien wel iets anders?
    Ben bang dat we hem te weinig uitdagen en hij alleen maar eet en moet slapen....

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Toen ons meisje rond de 7 weken was ging ze ook steeds in minder slapen, na het drinken was het inderdaad even knuffelen soms even in de box of wippertje maar als ze moe was en bijvoorbeeld een beetje ging jengelen ging ze lekker naar bed.
    Of ze sliep overdag soms een uurtje in de box of in de wandelwagen die binnen stond.

Slapen is toch nog het meest belangrijke op deze leeftijd en ze geven zelf wel aan als ze echt niet willen slapen.

Ik denk dus echt niet dat jullie je kleintje te kort doen!

Zolang jullie kleintje lekker slaapt en niet (lang) huilt als hij in bed ligt dan vind hij het blijkbaar wel prima om lekker te slapen ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Toen mijn zoontje 7 weken was sliep hij niet zoveel dat we hem 'gelijk' na een voeding neer konden leggen. Daarbij wilden wij graag dat hij wende aan wat langere slaapjes ipv hazeslaapjes.
    Wij zijn rond 6 weken een routine gaan invoeren.
    8:00 fles (was eerst bv tot 2 maanden), daarna wippertje / box
    9:30 -10:00 naar bedje toe slapen tot 11:00
    11:00 fles, daarna in de box
    12:30 - 13:00 naar bedje toe (2,5 uur ongeveer)
    circa 15:00 fles
    16:30 slapen in de box (30 - 60 minuten)
    18:30 fles
    19:30 naar bed (met slaapritueel)
    22:30 fles

Het ritme wat hij nu heeft met 6 maanden is niet heel anders en hij gaat altijd gemakkelijk slapen (ook overdag) en hij eet als de beste. Misschien het proberen waard? Natuurlijk zal hier wel een beetje speling in. We hebben vooral geleerd heel goed te kijken wanneer hij moe wordt

Oja, ik denk niet dat je kindje tekort doet hoor. Volgens mij doen wij mama's niet zo snel iets verkeerd ;) Het mannetje hier kan zichzelf heel goed vermaken en dat is ook heel veel waard. Lekker spelen in de box of in zijn wippertje en wij moedigen hem aan als hij weer iets 'knaps' doet! Natuurlijk is er ook samen speeltijd (op paardje hop, kiekeboe, etc) maar daar wordt hij heel snel moe van dus dat is vaak maar een kwartiertje of 20 minuten.

Share This Page