Help, mijn borsten zijn leeg! Komt dit door het kolven?? Het is voor mij heel belangrijk om mijn productie op peil te houden. Ik wil nl nog even door blijven voeden nu ik weer werk én Uk drinkt overdag echt te weinig uit de fles, waardoor hij als ik weer thuis ben veel moet inhalen. Ik ben na een werkdag echter écht leeg. Volgens mij doe ik iets niet goed. Willen jullie even meekijken? Mijn 'symptomen': - Tijdens verlof lichtelijke overproductie en erg sterke toeschietreflex. - Na een werkdag lege, slappe borsten, geen toeschietreflex. - Gedurende de werkdag 3 kolfbeurten. - Ik kolf met gemak regelmatig 150-200 ml per keer, Uk zou 3x 150 ml moeten drinken - Op vrije dagen regelmatig stuwing - Uk drinkt op een vrije dag rond 6.00-9.00-12.30-15.30-18.00-20.30 - Ik kolf om 8.00-12.00-15.15, Uk drinkt om 6.00-18.00 en de hele avond sabbelt hij @ werkdag Kolf ik misschien te veel? Het is net of er na 15.15 niks meer aangemaakt wordt. Moet ik om 15.15 wat minder kolven om een beetje over te laten voor Uk? Volle borst = toch afbouwen?
ukkepuk merk je het ook aan je kind dat hij te weinig binnen krijgt? wilt hij soms elke avond clusteren? hoe reageert je kind tijdens en na de voeding? volgens mij kan je je niet leeg kolven maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk op zich niet dat je teveel kolft. Ik dacht wel dat het voor je productie beter is om vaker kleinere beetjes te kolven dan weinig keer heel veel. Ben je net begonnen met werken? Kan ook dat je moe bent aan het einde van je werkdag en daar reageert je lijf op. Dan moet je lichaam wennen aan je werkzame leventje misschien en trekt dat vanzelf weer recht...of je moet even n dagje regelen inplannen... Succes!
Ik denk ook dat je lichaam moet wennen aan werken. Rust is het beste voor je productie. En dat je borsten leeg aanvoelen wil niet zeggen dat ze leeg zijn! Zelfs als je er niets meer uit gekolfd krijgt lukt dat je kleintje wel. Als hij overdag en 's avonds te weinig binnen zou krijgen zou ik verwachten dat hij de schade 's nachts inhaalt. Heb je dat gevoel?
Je borsten zijn echt niet leeg hoor! De meeste melk maken je borsten als je kind drink.mMinder kolven om 15uur zorgt alleen maar voor minder melk. Kan wel zijn dat je na je werk wat moet gaan clusteren.
Het is waarschijnlijk de drukte van je werk. Ik heb het ook. Vooral op drukke dagen ben ik echt "leeg". Toch is er 's avonds weer melk! Ik voed 1 borst per voeding, dus heb altijd nog extra gelukkig. Het is juist goed om 3x te kolven voor je productie. Kun je je kalfsessie van de middag een half uurtje eerder doen? Misschien gaat het dan beter. En drink je je zelf genoeg water op je werk? En misschien is het tijd voor je ukje om ipv om 18.00 en om 20.30 rond 19.00 goed te drinken en te gaan slapen? Dan kun eventueel om 22.39 nog een avond voeding geven.