Vanaf wanneer is een keukentje leuk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Naantje20, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hi,

Vanaf welke leeftijd gingen jullie kindjes met een keukentje spelen?
    Het lijkt me leuk om een keukentje voor sinterklaas te geven maar ik vraag me af of ze dan nog niet te klein is.

gr. naantje

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Onze jongste van nu 15 maanden vind een keukentje geweldig, ze speelt er al een tijdje mee.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje pas sinds 2 maand dus met 1,5 jaar,

hij gebruikt echt zijn fantasie nu, doet alsof hij echt aan het koken is, pakt mes en vork en bordje en doet alsof hij eet etc, erg schattig

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    hier rond de 1,5 jaar ook

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Mijn dochter heeft een keukentje gehad op haar 1e verjaardag. Ze vindt het geweldig. Vooral het servies uiteraard en het openen van de kastjes/ de oven etc.

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier krijgt ze een keukentje voor haar 2e verjaardag maar ze vind het nu al heel erg leuk;)

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Een geweldig idee van Ariadne is een hoes om een tafeltje dat een keukentje is. Dan heb je meteen een oventje etc., zó leuk!
    Er staan nog veel meer leuke ideeën op de website ik ben al creatief aan de slag!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje ging er laatst op een verjaardag ook mee slepen (van ander kindje). Hij is nu 1,5 jaar en ik denk erover om het hem ook te gaan geven voor Sinterklaas of zijn verjaardag daar twijfel ik nog over.

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron begint nu interesse te krijgen in plastic kopjes en roeren. Dus ik denk dat hij een keukentje nu wel interessant zou vinden.
    Denk dat je het dus prima kan geven met de feestdagen.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wij zijn ook aan het denken om Julie een keukentje te geven voor sint of de kerst. Misschien moeten we maar eens bij het overbuurmeisje gaan uitproberen of ze het leuk vindt... Ze vindt het in ieder geval mega-interessant om met mij mee te rommelen in de keuken, helpt met boodschappen uit de tas halen en als ik aan eht koken ben, roert zij met een pollepel in een beslagkom :D

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hier tussen de 1.5- 2 jaar

12. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Bedankt voor de snelle antwoorden!
    Ik denk dat het hem wel gaat worden, maar welk keukentje hebben jullie dan? Er zijn er zoveel!

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier gaan we voor het ikea keukentje vind hem mega leuk!:D

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hoi,
    Onze krummel krijgt een keukentje voor haar verjaardag. Maar op het kdv speelt ze er nu al heel veel mee. Wij hebben een tijdje geleden bij de Formido in de aanbieding een keukentje gekocht voor iets minder dan 40 euro. Die van de IKEA is ook goed, mooi en lekker stevig, maar daar betaal je minstens het dubbele voor, zeker als je de opbouw er ook bij koopt.

Wij wilden wel per se een houten, zo'n kunststofding vonden we echt niet mooi! Maar ja, smaken verschillen. Ik heb wel het idee dat zo'n houten wat steviger is.

Succes ermee!

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier staat het Ikea keukentje op het verlanglijstje. Het wordt sowieso een houten, en die van Ikea oogt stevig en is interieur-netraal, vindt ik ook niet onbelangrijk. En de kookpitjes gaan echt aan met lampjes!

Hier hebben ze ook hele leuke: www.duketoys.nl

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier wilde we sowieso een houten, maar zat heel erg te twijfelen tussen 2 keukentjes waaronder die van ikea. Daar zijn we vanmorgen geweest en toen wist ik het zeker! Vind hem zo cool zelfs met inductiekoken haha:D
    Dacht dat hij heel groot zou zijn maar dat viel mee, ja wel duur maar hij is wel heel stevig!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vanaf 1,5 ongeveer.... keukentje is érg leuk :) . Onze dochter heeft een 'keukentje' gehad in haar speelhuisje buiten, met haar 2e verjaardag.
    Zelf zou ik denk ik wel wachten tot de 2e verjaardag, omdat er nog zoveel andere dingen zijn, die nu nog leuk zijn en omdat dit ook leuk is, als ze 2 of ruim 2 zijn of 3 zelfs...
    Ik bedoel: Wat geef je ze dán?
    Tenminste, dat heb ik nu zelf nogal eens... zo van: ooh dit zou ze ook al leuk vinden of kunnen -maar het is 'vanaf 3' - en als ze 3 wordt en 3,5 is, willen we (en oma en opa en ooms en tantes) óók weer wat geven... Dus dan zijn die dingen ook nog leuk.

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    MAAR mijn vraag, zouden jullie een jongetje ook een cadeau geven?

Ik heb het idee dat het meer iets voor meisjes is??

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nee hoor vind ik niet, vind dat jongens er net zo goed mee kunnen spelen net als met een pop;)

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochtertje is 15 maanden en heeft vandaag voor het eerst met een keukentje gespeeld. Keukentje was van haar tante geweest vroeger. Dochter vond het heel leuk en speelde er leuk mee, maar.. er zitten wel veel lades en haakjes (voor speelkeukengerei) aan waar ze dus al direct haar vingertjes pijnlijk tussen kreeg. Dus in dat opzicht is ze er nog iets te klein voor. Maar dat is misschien niet bij alle keukentjes, en dit keukentje is ook 25 jaar oud ofzo, dus er zal wel iets veranderd zijn ;)

Deel Deze Pagina