Mijn vraag staat eigenlijk al in het onderwerp. Ik vraag me af vanaf wanneer er op een inwendige echo te zien is of je zwanger bent. Er is bij mij zondag een inwendige echo gedaan, er was een cyste in me rechter eierstok te zien van 2 bij 5 cm. Ik ben overtijd en me temp blijft 37. Geen klachten van ongi alleen nog buikpijn van de cyste. Is het verstandig om eind van de week nog een zw test te doen als ik dan nog niet ongi ben of is het testen overbodig aangezien de gyn niks over een zwangerschap heeft gezegt na het doen van de echo? Alvast bedankt voor je tijd. Groetjes, Pooh
HOi pooh, Een test word positief bij al een dag overtijd(=4weken)(sommige zelfs al eerder) bij een inwendige echo kan echt een vruchtje worden gezien vanaf 6 weken. is de cyste misschien de reden dat je niet menstrueert? Imke
Hoi Imke, Dankje voor je antwoord. Ben inmiddels ongesteld geworden, op dag 41....? Maar de pijnlijke steekjes links en rechts onderin me buik dat doortrekt naar me liezen bdz blijft. Vind het lastig op hoeveel dagen ik nu me banner moet zetten en wanneer ik me ei kan verwachten deze ronde. Ws zijn ovutesten de enige oplossing denk ik. Maar als ik het goed begrijp is er tijdens me eisprong wel een ei gehad maar is deze niet bevrucht maar een cyste geworden? Of wat zou de reden van een cyste kunnen zijn? Groetjes, Pooh